۱۵ مهر ۱۳۹۵ - ۰۰:۲۰
کد خبر: ۴۵۳۸۵۲
استاد حوزه:

هرچیزی که ما را از امام عصر دور کند لهو است

حجت الاسلام ابوالقاسمی گفت: هر چیزی که ما را از امام عصر(عج) دور کند لهو است، بدانیم که امام ما 313 نفر را برای ظهور می‌خواهد اما کسی را پیدا نمی‌کند.
حجت الاسلام و المسلمین ابوالقاسمی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا حجت الاسلام محمود ابوالقاسمی روز چهارشنبه به مناسبت ایام سوگواری ماه محرم که در امامزاده حسن برگزار شد با اشاره به اینکه امام زمان(عج) هزاران سال آماده به قیام است، اظهار داشت: این در حالی است که حواس کسی به این ایشان نیست، یعنی امام عصر(عج) هیچ کس را در عصر حاضر ندارد.

وی ادامه داد: هر چیزی که ما را از امام عصر(عج) دور کند لهو است، حتی اگر نماز، روزه و عزاداری سیدالشهدا ذهن مرا مشغول کند از امام زمان(عج) خودم غافل هستم، بدانید که امام ما 313 نفر را برای ظهور می‌خواهد اما کسی را پیدا نمی‌کند، خیلی‌ها می‌گویند ای کاش ما کربلا بودیم بدانید که الان کربلا داریم، مگر بین امام حسین(ع) و امام زمان(عج) تفاوتی وجود دارد.

استاد حوزه با بیان اینکه چرا امام حسین(ع) برای ما مهم است؟ خاطرنشان کرد: حجت خدا بروی زمین تنها بود، آیا امام زمان(عج) الان تنها نیست؟، مگر ما منتقم خون امام حسین(ع) نیستیم، برای این کار ما باید حمایت از امام عصر(عج) خود را فراموش نکنیم، باید حواسمان باشد که خون امام حسین(ع) هدر برود و باد انتقام آن را بگیریم.

حجت الاسلام ابوالقاسمی با اشاره به اینکه برخی رفتارهای نابهنجار ما در مراسمات عزاداری رصد می‌شود، تصریح کرد: الان متأسفانه در مراسم‌های قمه‌زنی انجام می‌شود، ای مردم این رفتارها در اذهان عمومی سوء استفاده می‌شود، در آخر می‌بینیم که همه در حال آمدن به دین اسلام هستند اما دشمن با نشان دادن شیعه به عنوان کسانی که خودزنی می‌کنند چهره دین را خراب می‌کند.

وی تاکید کرد: امام زمان(عج) می‌فرمایند«چیزی ما را به اندازه شیعه احمق و جاهل اذیت نکرد»، در اینجا باید متذکر شد شیعه که احق نمی‌شود بلکه جاهل و احمق‌هایی هستند که خودشان را جای شیعه جا می‌زنند، بدانید که آمریکا و کشورهای غربی که شبکه‌های مذهبی ایجاد کرده‌اند دلسوز ائمه ما نیستند.

استاد حوزه با بیان اینکه در مجلس امام حسین(ع)  تنها باید ذهنمان مشغول امام باشد، ابراز داشت: امروزه امام حسین زمان ما امام زمان(عج) است، تمام مسیری که امام حسین(ع) به سمت کوفه رفت را امام زمان(عج) هم در زمان ظهور از همان مکه شروع و به سمت حکومت کوفه مسیر را طی می‌کنند.

حجت الاسلام ابوالقاسمی با اشاره به اینکه عاشورا به معنای روز دهم نیست، بیان کرد: عاشورا به معنای معاشرت است، یعنی شیعه با امام خود معاشرت نماید، از زمان امام حسین(ع) تا به امروز عاشوراهای زیادی در زمان ائمه ما رخ داده است امام شیعه هنوز نتوانسته تکلیف خود را بداند، در زمان حاضر هم ما باید با امام زمان(عج) معاشرت کنیم و راه خود را پیدا کنیم./816/202/ب2

ارسال نظرات