۱۵ مهر ۱۳۹۵ - ۱۸:۳۹
کد خبر: ۴۵۴۰۱۶
مدیر حوزه علمیه حضرت ابوطالب:

قرائت زیارت عاشورا باید با تفکر به امام حسین همراه باشد

مدیر حوزه علمیه حضرت ابوطالب(ع) گفت: هنگام قرائت زیارت عاشورا باید از نظر فکری نسبت به کسی که او را زیارت می‌کنیم توجه داشته باشیم.
سینایی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام مجید سینایی مدیر حوزه علمیه حضرت ابوطالب(ع) امروز در مراسم عزاداری حضرت سیدالشهدا(ع) که در امامزاده حسن(ع) برگزار شد، در توضیح مفهومی زیارت، گفت: زیارت از نظر اخلاقی و رفتاری دارای مراحل سلوکی و توجه فکری است، بنابراین افراد هنگام زیارت باید فکرشان را از تعلقات دیگر جدا کنند.

وی با اشاره به اینکه حکیم هنگام شروع کار به سرانجام آن فکر می کند، عنوان کرد: تفاوت حکیم و سفیه در این است که انسان حکیم ابتدا تفکر کرده بعد اقدام به عمل می‌کند اما سفیه ابتدا عمل کرده سپس فکر می‌کند.

مدیر حوزه علمیه حضرت ابوطالب(ع) با اشاره به ارزش و اهمیت تفکر هنگام زیارت عاشورا، اظهار داشت: انسان هنگام زیارت نباید به آینده و گذشته، یا موارد دیگر فکر کند بلکه باید به کسی که او را زیارت می‌کند توجه داشته باشد.

حجت‌الاسلام سینایی در توضیح لفظ اباعبدالله در زیارت عاشورا، بیان داشت: در گذشته افزون بر اسم برای فرزندان کنیه انتخاب می‌کردند چراکه در تربیت اسلامی با کنیه صدا کردن افراد نوعی ادب و احترام محسوب می‌شود.

وی افزود: در گذشته مردم یکدیگر را به کنیه صدا کرده و آن را ادب و وقار محسوب می‌کردند و به نام کوچک صدا کردن افراد مرسوم نبود.

مدیر حوزه علمیه حضرت ابوطالب(ع) با اشاره به اینکه درباره معنای لفظ اباعبدالله حضرت سیدالشهدا(ع) چند نقل وجود دارد، عنوان کرد: در یک نقل به پدر عبدالله بودن، در نقل دیگر به نقش پدری در هدایت امت و در نقل دیگر بر بنده خالص خدا بودن ایشان اشاره شده است.

حجت‌الاسلام سینایی در پایان خاطرنشان کرد: در تشهد نماز بر عبد خدا بودن پیامبر(ص) قبل از رسالت ایشان اشاره شده است، این امر نشان می‌دهد که بندگی خدا بر رسالت  مقدم است./202/807/ب1

ارسال نظرات