۱۶ مهر ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۸
کد خبر: ۴۵۴۱۳۷
آیت الله علما:

امنیت موجب شکوفایی اقتصادی و آرامش اجتماعی می شود

آیت الله علما گفت: امنیت و آرامش باید بر کشور حاکم باشد زیرا این امنیت موجب شکوفایی اقتصادی و آرامش اجتماعی نیز خواهد شد.
آیت الله علما

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، آیت الله مصطفی علما نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه ظهر امروز در خطبه های نماز جمعه این هفته استان با اشاره به فرا رسیدن سالروز شهادت سردار رشید اسلام حسین همدانی ابراز داشت: سردار همدانی انسانی با اخلاص و سیمای ایشان سراسر نورانیت بود.

امام جمعه کرمانشاه با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب تصریح کرد: مردم همدان حضوری باشکوه و گسترده در مراسم تشییع پیکر شهید همدانی داشتند، کسب تقوا  در حیات و ممات انسانها اثرگذار است، همین اخلاص و تقوا موجب عشق سردار همدانی به شهادت شده بود زیرا بر اساس تعالیم اسلام ناب محمدی پرورش یافته بود.

نماینده ولی فقیه در استان خاطرنشان کرد: جوشش درونی سردار همدانی او را شاخص و برجسته کرده بود و همین امر موجب شد که ایشان اثرات فراوان و ویژه ای بر اجتماع داشته باشد و فضا را تنظیف کرد.

وی با اشاره به فرا رسیدن روز جهانی کودک در 17 مهر  ادامه داد: والدین باید از سلامت فکری و روحی کودک خویش مراقبت کنند، تربیت اسلامی و سلامت روحی فرزندان بسیار مهم و قابل توجه است.

خطیب نماز جمعه کرمانشاه یادآور شد: 19 مهر روز جهانی تقریب میان مذاهب اسلامی است، با توجه به بیانات و دغدغه رهبر معظم انقلاب درباره وحدت و تقریب مذاهب، توجه به این مسأله بسیار مهم و حساس است و باید در دستور کار قرار گیرد.

این مسؤول افزود: امروز یک میلیارد و هفتصد میلیون مسلمان در جهان وجو دارد، باید تفکرات مسلمانان به هم نزدیک شده و فرهیختگان و متفکران جهان اسلام به اتحاد دست یابند.

آیت الله علما بیان داشت: حوزه های علمیه، علما و فضلا و فرهیختگان و اندیشمندان جهان اسلام از تفرقه پرهیز کنند، حفظ وحدت از احکام خدا و قرآن است زیرا قرآن، کعبه و اصول همه مسلمانان مشترک است وباید بر اشتراکات تکیه کرد.

امام جمعه کرمانشاه با اشاره به فرا رسیدن تاسوعا و عاشورای حسینی گفت: تاسوعا و عاشورا پیامهای فراوانی برای مسلمانان دارد از این رو باید اهداف امام حسین (ع) را مورد توجه قرار دهیم و این اهداف را در مراسمات تبیین کنیم.

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه اظهار داشت: باید به جهانیان نشان داد که هدف امام حسین (ع) از قیام عاشورا اصلاح امت اسلامی و احیای امر به معروف و نهی از منکر بود، از این رو با ترویج مکتب سیدالشهدا (ع) می توان در برابر هجمه های دشمنان ایستادگی کرد.

وی با اشاره به سخنانی از امام راحل مطرح کرد: عزاداری ها باید بصورت سنتی برگزار شده و مردم نهایت بهره را از این مراسمات ببرند و توشه برگیرند.

آیت‌الله علما در بخشی دیگر از سخنان خود تأکید کرد: توانایی نیروی انتظامی و آمادگی و عزم و ایمان و جدیت این نیروها باید روز به روز بیشتر شود و مردم باید آرامش روحی و روانی و اجتماعی داشته باشند.

خطیب نماز جمعه کرمانشاه اذعان داشت: یکی از مهم ترین ارکان کشور، حفظ امنیت و توجه به نیروی انتظامی است، با وجود دشمنانی همچون آمریکا که لحظه قابل اعتماد نیستند باید همواره بصیرت و آگاهی خود را ارتقا داد و نسبت به مکر و حیله دشمنان آگاه بود.

آیت الله علما در پایان عنوان داشت: امنیت و آرامش باید بر کشور حاکم باشد زیرا این امنیت موجب شکوفایی اقتصادی و آرامش اجتماعی نیز خواهد شد./201/857/ب1

ارسال نظرات