۱۷ مهر ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۵
کد خبر: ۴۵۴۲۵۴
رییس تبلیغات اسلامی شهرستان کرمان:

دشمن درصدد براندازی و از هم پاشیدن نظام خانواده است

رییس تبلیغات اسلامی شهرستان کرمان با بیان اینکه دشمن با ارائه برنامه‌های مختلف در صدد براندازی و از هم پاشیدن نظام خانواده است، گفت: باید در برابر موج سازی های دشمن ایستاد و مواظب فرزندان خود باشیم.
حجت الاسلام جلالی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمان، حجت الاسلام علی جلالی رییس تبلیغات اسلامی شهرستان کرمان، شب گذشته در مسجد امام سجاد(ع) شهر کرمان اظهار کرد: برای اینکه محب امام حسین(ع) باشیم باید یکسری از بایدها و نبایدها را در زندگی خود به آن توجه داشته باشیم تا بتوانیم محب آن حضرت باشیم.

وی بیان کرد: از یاد نبردن پدر و مادر یکی از بایدهای است که افراد جامعه همانطور که در زندگی خود به خانواده توجه می کنند باید پدر و مادر خود را نیز فراموش نکنند و احترام آنان را در هر سن وسالی حفظ کنند.

حجت الاسلام جلالی تصریح کرد: یکی دیگر از بایدها ابن است که در زندگی به مال حلال و حرام توجه داشته باشیم که این موضوع در زندگی انسانها تاثیر زیادی دارد و قرآن کریم نیز به این امر تأکید زیادی کرده است.

رییس تبلیغات اسلامی شهرستان کرمان ادامه داد: زندگی باید بر پایه معنویت شکل گیرد و خداوند در قرآن کریم می فرمایند زینت های خود را که همان فرزندانتان است به مسجد ببرید و با مال و ثروتی که من در اختیار شما قرار دادم به فکر آبادانی مساجد باشید که این سبب ارتباط معنوی شما با خداوند است.

وی در بخش دیگری از سخنانش یادآور شد: متاسفانه برخی از خانواده ها از فرزندان خود غافل شدند و آنان در آتشی می سوزند که سبب آن هم خود خانواده ها هستند و به این امر توجه نمی کنند.

حجت الاسلام جلالی افزود: داشتن ماهواره در خانواده یکی از دلایل آتش گرفتن زندگی ها است که متاسفانه خیلی از خانواده ها از ماهواره استفاده می کنند که این امر فرزندان آنان را در منجلاب فرو برده و همچون بمبی ویرانگر زندگی آنان را تخریب می کند؛ اما برخی از این خانواده ها در خواب غفلت به سر می برند.

کارشناس مسائل دینی خاطرنشان کرد: قرآن کریم کانون خانواده را نشانه جلوه‌ای از رحمت خداوند می‌داند و با توجه به اینکه امروزه دشمن نیز با ارائه برنامه‌های مختلف در صدد براندازی و از هم پاشیدن نظام خانواده است؛ بنابراین خانواده ها باید به این امر توجه کنند.

حجت الاسلام جلالی با بیان اینکه تقویت و تحکیم بنیان خانواده و نهادینه کردن سبک زندگی ایرانی اسلامی و توانمندسازی نسل‌های حال و آینده امری ضروری است، ابراز داشت: این امر باید مورد توجه خانواده ها و متولیان فرهنگی قرار گیرد.

وی عنوان کرد: یکی از دغدغه‌های مقام معظم رهبری در مسائل اجتماعی، خانواده، آسیب‌های خانواده و محافظت در برابر آن است، که باید به این موارد در مجالس سخنرانی بیشتر تأکید شود.

رییس تبلیغات اسلامی شهرستان کرمان گفت: شبکه های ماهواره ای با هدف از هم پاشاندن بنیان خانواده ها هر روز گسترش می یابد و باید در برابر دشمن ایستادگی کرد و از فرهنگ دینی خود دفاع کنیم.

حجت الاسلام جلالی در ادامه عفت و حجاب بانوان را مهم خواند و افزود: شرکت در مراسمات عزاداری امام حسین(ع) باید با رعایت شئون اسلامی باشد و افراد بی حجابی ابزار براندازی دین خدا هستند و بانوان ما باید از حضرت زهرا(س) و حضرت زینب(س) الگو بگیرند.

وی اضافه کرد: رعایت حجاب و عفاف یکی از ویژگی ها و نمادهای برجسته و مهم جوامع اسلامی به شمار می رود و انتظار می رود که همه اقشار جامعه نسبت به این مهم توجهی ویژه داشته باشند.

رییس تبلیغات اسلامی شهرستان کرمان در پایان نقش خانواده ها را در امر حجاب مهم خواند و اظهار کرد: باید در برابر موج سازی های دشمن ایستاد و مواظب فرزندان خود باشیم./202/9709/ب1

ارسال نظرات