۱۸ مهر ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۳
کد خبر: ۴۵۴۵۸۰

اخبار کوتاه از سازمان اوقاف و امور خیریه

برگزاری همایش «احلی من العسل» در 322 امامزاده، ترویج فرهنگ موقوفات عاشورایی، اعلام اسامی داوران سی و نهمین دوره مسابقات ملی قرآن کریم در بخش برادران بخشی از اخبار کوتاه سازمان اوقاف و امور خیریه است.
اخبار کوتاه

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از روابط عمومی سازمان اوقاف وامور خیریه ، حجت الاسلام و المسلمین احمد شرفخانی، معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه  در گفت وگویی با اشاره به اینکه سوگواره بصیرت عاشورایی در ۲956 امامزاده و بقعه متبرکه  کشور از ابتدای محرم در حال برگزاری است  ، اظهارداشت: قبلا همایش «احلی من العسل» ویژه نوجوانان در مدارس کشور برگزار می شد که با هماهنگی های صورت گرفته با آموزش و پرورش، دانش آموزان برای برگزاری این همایش سراسری در بقاع متبرکه وامامزادگان  کشور حضور یابند که امروز در مجموع دانش آموزان کشور در  ۳22 امامزاده و بقعه متبرکه کشور حضور یافته  وبه عزاداری وسوگواری پرداختند.

وی اضافه کرد: این همایش با حضور دانش آموزان پسر به منظور ترویج فرهنگ عاشورایی و ترویج فرهنگ ولایت پذیری نوجوان ۱۳ ساله دشت کربلا، حضرت قاسم ابن الحسن(ع) برگزار شد.

شرفخانی ادامه داد: عبارت «احلی من العسل» پاسخ حضرت قاسم بن الحسن(ع) در شب عاشورا به عموی بزرگوارش، حضرت سیدالشهدا(ع) است که پرسیدند: مرگ در نزد تو چگونه است و این نوجوان ۱۳ ساله  دشت کربلا در جواب گفت؛ مرگ در نزد من، شیرین تر از عسل (احلی من العسل) است.

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه افزود : وسعت دید نوجوان ۱۳ ساله دشت کربلا نشان دهنده آگاهی بخشی مکتب اهل بیت(ع) و نگرش آگاهانه وعاشقانه  آنان به مرگ و زندگی است و اینکه اگر مرگ در راه خدا و رسیدن به مقام قرب الی الله باشد، «شیرین تر از عسل» است.

وی با بیان اینکه همایش سراسری «احلی من العسل» شنبه 17 مهرماه مصادف با ششم ماه محرم در ۳22 امامزاده کشور برگزار شد  تصریح کرد : در این مراسم دانش آموزان با حضور در اماکن متبرکه به سینه زنی و نوحه خوانی و ذکر مناقب و فضایل امام حسین (ع) و یاران با وفایش پرداختند.

ترویج فرهنگ موقوفات عاشورایی یکی ازاهداف اوقاف است

مهندس عبدالرضاعابد پیش از ظهر امروز در بازدید سر زده از ستاد قرارگاه سوگواره بصیرت عاشورایی در سازمان اوقاف در جمع اعضای ستاد با عرض تسلیت فرارسیدن ایام محرم حسینی یکی از دغدغه های سازمان اوقاف را بهره گیری مطلوب از فرصت محرم برای ترویج فرهنگ موقوفات عاشورایی دانست و افزود: یکی از اهداف قیام اباعبدالله الحسین(ع) ایستادگی و پایداری در برابر ظلم و اقامه امر به معروف و نهی از منکر است، بر این مبنا سازمان اوقاف باید با بهره گیری مطلوب از فرصت محرم و مجالس عزاداری ترویج سنت حسنه وقف و نیات مرتبط با عزاداری، عاشورا و ترویج معارف نهضت حسینی را با قدرت و قوت پیگیری نماید.

وی با اشاره به اینکه ماه محرم زمینه ساز ایجاد موقوفات عاشورایی و محرمی است تصریح کرد: سوگواره بصیرت عاشورایی یکی از برنامه هایی است که بصیرت حسینی و ایستادگی در برابر ظلم و ستم را در امامزادگان ترویج می کند. قائم مقام سازمان اوقاف با قدردانی از تلاش اعضای ستاد سوگواره بصیرت عاشورایی خاطرنشان کرد: تلاش و تکاپوی ستاد قرارگاه بصیرت عاشورایی درستاد سازمان اوقاف بعنوان الگو در ادارات استانی هم مورد توجه قرار می گیرد و موجب تحرک و پویایی و نشاط می شود.

 عابد شناسایی نقاط قوت و ضعف طرح بصیرت عاشورایی را خاطرنشان کرد و افزود: برگزاری سوگواره بصیرت عاشورایی و انجام اقدامات فرهنگی و قرآنی در بیش از 2956 امامزاده و بقعه متبرکه موجب اجرای امینانه نیات واقفان خیراندیش و تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی است.

اعلام  اسامی داوران سی و نهمین دوره مسابقات ملی قرآن کریم در بخش برادران

مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه در آستانه برگزاری این دوره از  مسابقات سراسری قرآن کریم جمهوری اسلامی ایران از که از 25مهر  تا 6 آبان  به میزبانی استان گیلان برگزار می شود ، اسامی هیئت داوران این دوره از مسابقات را بخش برادران اعلام کرد که  بدین شرح است:

- اسامی داوران در رشته مدیحه سرایی و همخوانی وابتهال در بخش صوت استادان محمد عباسی و عباس انجام ، در بخش لحن  غلامرضا شاه میوه و مهدی دغاغله ، در بخش هماهنگی هادی آرزم و اسماعیل مومن ثانی در بخش ارزش ادبی ماجد نجاریان در بخش متن واداء حاج اسماعیلی ، در بخش تجوید عباس امام جمعه در بخش وقف حاج اسماعیلی در بخش آداب جاودان و ریاست هیئت داوران را جاودان  بر عهده خواهد داشت.

براساس این گزارش اسامی داوران در رشته دعا و اذان در بخش تجوید و فصاحت استادان محمدرضا پورزرگری، در بخش صوت محمد حسین سعیدیان و رحیم خاکی ، در بخش لحن محمود لطفی نیا و رضا محمد پور در بخش آداب و اجرای ممتاز اذان حسینعلی شریف ، در بخش وقف حکیم باشی در بخش اجرای دعا میرزامحمدی و واضحی وریاست هیئت داوران را حسینعلی شریف بر عهده خواهد داشت.

این گزارش می افزاید: اسامی داوران در رشته قرائت و حفظ کل هم در بخش حفظ استادان حمید درایتی ، معتز آقایی و میر موسایی، در بخش تجوید عباس امام جمعه و علی اکبر حشمتی ، در بخش صوت رحیم خاکی و محمد عباسی ، در بخش لحن هاشم روغنی و غلامرضا شاه میوه ، در بخش وقف سید علی سرابی و کریم دولتی و ریاست هیئت داوران را محمد لطفی نیا برعهده خواهد داشت.راهنمای سالن بر عهده محمد رضا پورزرگری و بخش نظارت فنی نیز بر عهده حسن ربیعیان خواهد بود.

اسامی داوران در رشته ترتیل و حفظ 10 و 20 جزء در بخش حفظ استادان دیانت ، عابدین زاده و دلپاک، در بخش تجوید: محمد جواد پناهی و احد اصل محمدی ، دربخش صوت مهدی دغاغله و صالح اطهری فرد ، در بخش لحن احمد ابوالقاسمی و قاسم رضیعی ، در بخش وقف حسین اخوان اقدم و سعید رحمانی وریاست هیئت داوران را دکتر موسوی بلده بر عهده خواهد داشت و ناظر فنی این بخش را بحرم العلوم بر عهده خواهد داشت.

این گزارش می افزاید: همچنین استادان خامه گر، هاشمی و حکیم باشی داوری رشته معارف این دوره از مسابقات را بر عهده دارند.

  گیلان آماده میزبانی از مسابقات سراسری قرآن کریم است

 دكتر محمدعلی نجفی ، استاندار گیلان اظهار داشت: با ارادتی که مردم گیلان به قرآن و اسلام دارند برگزاری مسابقات کشوری قرآن کریم در استان همانند یک عنایت الهی برای استان تلقی می‌شود.

استاندار گیلان قرآن را کتاب وحدت و انسجام مسلمانان دانست و خاطرنشان کرد: باید قرآن را به‌عنوان یک نعمت بزرگ و بی‌انتها پاس بداریم و با توسل به ارزش‌های والای این نعمت الهی از فرصت‌های آن بهره‌مند شویم.

وی با تاکید بر اینکه فضای گیلان برای میزبانی رویداد مهم مسابقات کشوری قرآن کریم بسیار مطلوب است تصریح کرد: تمامی دستگاه‌ها در استان با تمام توان در برگزاری هرچه باشکوه تر این مسابقات تلاش می‌کنند.

نجفی برگزاری مسابقات کشوری قرآن کریم را سرمایه‌ای به‌یاد ماندنی برای گیلان عنوان کرد و افزود: در ایامی که کشور و دنیای اسلام مورد هجمه‌های فرهنگی دشمن قرار گرفته است برگزاری این‌گونه مسابقات بهترین راه مقابله با تهاجم فرهنگی است.

استاندار گیلان با بیان اینکه چهره‌های کشوری و بین المللی برجسته‌ای در مسابقات استانی قرآن کریم درگیلان حضور داشتند، خاطرنشان کرد: گیلان در برگزاری مسابقات استانی قرآن کریم موفق عمل کرده است.

حضور پررنگ دانش آموزان در این تجمع درس بزرگی برای دشمنان اهل بیت(ع) است

رئیس اوقاف خرم آباد از برگزاری تجمع بزرگ احلی من العسل در دبیرستان های خرم آباد خبر داد.

مسلم رضائی پور با اعلام این خبر گفت: در طول اجرای سوگواره بضصیرت عاشورائی اداره اوقاف برنامه های مناسبتی را در نقاط مختلف شهر از جمله دبیرستان ها برگزار می کند.
رئیس اوقاف خرم آباد افزود: با توجه به برگزاری تجمع بزرگ دانش آموزی در هشتم محرم بنام تجمع اهلی من العسل، با هماهنگی های لازم با دبیرستان های دخترانه مرصاد، دبیرستان پسرانه شهید سعیدی و کانون اصلاح و تربیت خرم آباد،  این تجمع با شور و حال وصف ناپذیری برگزار شد.
رضائی  پور افزود: قطعا این حضور پررنگ جوانان و نوجوانان در این تجمع درس بزرگی برای دشمنان دین اسلام است تا بدانند مردم ما همچنان قیام عاشورا را الگوی خود قرار می دهند.
وی قرائت زیارت پرفیض عاشورا و مداحی و سخنرانی را از جمله برنامه های این تجمع اعلام کرد./1325/ت303/ی

ارسال نظرات