۱۸ مهر ۱۳۹۵ - ۱۷:۵۸
کد خبر: ۴۵۴۵۹۸
استاد حوزه و دانشگاه:

جامعه حسینی یک جامعه فداکار و ایثارگر است

استاد حوزه و دانشگاه ترویج سبک زندگی حسینی مورد تاکید قرار داد و گفت: در جامعه حسینی گناه ظهور و نمود پیدا نمی کند، بلکه از دل آن جامعه ای ایثارگر و فداکار ظهور و بیرون می آید.
وحید حجتی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بابل، حجت الاسلام وحید حجتی، استاد حوزه و دانشگاه امروز در مراسم عزاداری حسینی در امامزاده عبدالله بابل با بیان اهمیت معرفت نسبت به شخصیت سیدالشهداء(ع)، گفت: مقدمه تاریخ واقعه کربلا شناخت درست و دقیق از شخصیت امام حسین(ع) است و این شناخت موجب نگریستن صحیح به قیام عاشورا منجر می شود.

وی افزود: معرفت نسبت به وجود سیدالشهدا(ع) آنقدر حساس است که زوایای ایمان ما را در این مسیر تحت شعاع قرار می دهد و سنگ بنای ارتباط قلبی را با آن امام بزرگوار خواهد شد.

عضو ستاد تفحص سیره شهدای استان قم یکی از خطرات تحت تاثیر قرار گرفتن شبهات در خصوص قیام حسینی را مطالعه بدون مقدمه معرفتی از تاریخ کربلا دانست و خاطرنشان کرد: نگاه به ماجرای کربلا قرار گرفتن جبهه حق در مقابل جبهه باطل است زیرا امام حسین(ع) با نگاه اصلاح گری و نشان دادن چهره حقیقی بنی امیه وارد مبارزه و قیام شد.

وی ادامه داد: تمام لحظات قیام امام حسین(ع) و ماجرای کربلا برای هدایت گری و انجام رسالت امر به معروف و نهی از منکر است.

حجت الاسلام حجتی یکی از بزرگترین خطرات را در معرفت به امام حسین(ع)، تحریف شخصیت ایشان دانست و اظهار داشت: یکی از بزرگترین تحریف ها در خصوص عاشورا در مورد تحریف شخصیت سیدالشهداء(ع) است زیرا نخستین تحریف را در این خصوص یزید برای توجیه این جنایت خود انجام داد.

وی افزود: یزید بعد از جنایت بزرگ علیه خاندان پیامبر(ص) جنگ نرم وسیعی را برای تحت شعاع قرار دادن اندیشه امت اسلامی به راه انداخت و نتیجه آن اقدامات، ظهور عناصری مانند داعش پس از 1400 سال است.

استاد حوزه علمیه  با بیان این مطلب که شناخت ابی عبدالله(ع) هویت انسان را عوض می کند، تاکید کرد:اگر کسی بدون معرفت امام حسین(ع) مساله کربلا و عاشورا را تحلیل کند، تحلیل خطرناکی مثل تحلیل یزید برایش پیش می آید، هر چند برای سیدالشهداء(ع) سیاهپوش شود و عزاداری نماید.

وی بر لزوم قدرشناسی از فرصت حضور در محافل عزای امام حسین(ع)، گفت: حضور در محافل عزاداری سیدالشهدا(ع) برای بالا بردن معرفت است تا انسان تعالی پیدا کند زیرا هدف تمام انبیا و امامان برای این مساله بود.

حجت الاسلام حجتی با تشریح نجات بخش بودن مسیر سیدالشهدا(ع)، افزود: در صورتی که محافل عزاداری همراه با شناخت درست و طهارت اندیشه باشد، موجب تسریع در رسیدن به مقامات متعالی برای انسان می شود و انسان باید قدردان این فرصت بزرگ باشد.

وی ترویج سبک زندگی اسلامی را بر مبنای زندگی امام حسین(ع) مورد تاکید قرار داد و تصریح کرد: در جامعه حسینی گناه ظاهر نمی شود و مسائلی مانند ربا، طلاق و دیگر معضلات اجتماعی جلوه پیدا نمی کند بلکه یک جامعه ایثارگر و فداکار ظهور می یابد.

استاد حوزه و دانشگاه با بیان این مطلب که زندگی سیدالشهداء(ع) و نحوه رفتار آن حضرت با فرزندانشان امروز باید یک الگوی درست تربیتی برای جامعه ما باشد، خاطرنشان کرد: نگاه درست به واقعه کربلا و زندگی امام حسین(ع) موجب زودن غبار تاریکی ها از زندگی انسان می شود و تمام وجه زندگی هدفمند در مسیر الهی قرار می گیرد./1313/202/ب3

ارسال نظرات