۱۸ مهر ۱۳۹۵ - ۲۱:۱۰
کد خبر: ۴۵۴۶۱۸
استاد حوزه علمیه:

ایستادگی امروز مسلمانان در برابر ظالمان برگرفته از نهضت حسینی است

حجت الاسلام جدلی‌ها گفت: قیام و نهضت امام حسین(ع) آثار و نتایج بزرگی در جامعه اسلامی بر جا گذاشت که از جمله رسواساختن حکومت بنی‌امیه بود و امروز مسلمانان با تبعیت از امام حسین(ع) در برابر ظالمان و مستکبران جهان می‌ایستند و از مظلومان و ستمدیدگان حمایت می‌کنند.
عزاداری محرم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین حجت الاسلام سعید جدلی‌ها استاد حوزه علمیه قزوین امشب در حسینیه سید جمال قزوین، قیام امام حسین(ع) را برای برپایی دین خدا دانست و گفت: امام حسین(ع) و اهل بیت(ع) برای هدایت انسانها آمده‌اند اگر کسی حق را اجابت کند و حق تقوای خداوند را به جای آورد خداوند افزون بر سعادت دنیا و آخرت مافوق آرزوهایش به او می‌دهد.

وی در ادامه با اشاره به حدیثی از امام صادق(ع) خاطر نشان کرد: تقوا در یاد خدا، شکر خدا و غفلت نکردن خلاصه می‌شود این سه ویژی را تنها 14 معصوم دارند اما مومنان هم باید در حد توانایی خود تقوا داشته باشند و دین خدا را یاری کنند.

استاد حوزه علمیه قزوین با بیان اینکه قدم گذاشتن در مسیر امام حسین(ع) ما را از ضلالت و گمراهی نجات می‌دهد تاکید کرد: امام حسین(ع) کشتی نجات هستند و پیروی از اباعبدالله و یارانشان تقویت ایمان و سعادت هر دو دنیا می‌شود.

نهضت امام حسین برای رسوا ساختن حکومت بنی امیه بود

این کارشناس حوزوی ابراز کرد: قیام و نهضت امام حسین(ع) آثار و نتایج بزرگی در جامعه اسلامی بر جا گذاشت که از جمله رسواساختن حکومت بنی‌امیه بود و امروز مسلمانان با تبعیت از امام حسین(ع) در برابر ظالمان و مستکبران جهان می‌ایستند و از مظلومان و ستمدیدگان حمایت می‌کنند.

حجت الاسلام جدلی‌ها تاکید کرد: باید کلام امام حسین(ع) را سر لوحه زندگی خویش قرار دهیم و تحت هیچ شرایطی دست از حمایت دین خدا بر نداریم و به اهل بیت(ع) ایمان داشته باشیم و دین خدا را بپذیریم.

وی در ادامه اضافه کرد: یاران واقعی امام حسین(ع) از امام خود حمایت کردند و با ولایتمداری دین خود را حفظ کردند شیعیان هم باید با تبعیت از یاران امام حسین(ع) از ولایت فقیه حمایت کنند و ولایت مدار باشند و اجازه ندهند مستکبران شبهه‌هایی را وارد کنند.

استاد حوزه علمیه قزوین در پایان گفت: جوانان، زنان و دختران ما باید اهل بیت امام حسین(ع) را الگوی خود قرار دهند و در رفتار، منش و رفتار از آنها تبعیت کنند./202/955/ب1

ارسال نظرات