۲۳ مهر ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۶
کد خبر: ۴۵۵۳۰۳
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی:

قیام حسینی سبب بقای رسالت نبوی شد/ دستاورد مهم شهدا پاسداری از پیام عاشورا است

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با بیان اینکه امام حسین(ع) با قیام و شهادت خود اسلام ناب محمدی را جاودانه کرد، گفت: در واقع قیام حسینی سبب بقای کار حضرت محمد(ص) و رسالت نبوی شد.
حجت الاسلام یعقوبی- نماز جمعه بجنورد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد، در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته مرکز استان که در محل مصلای امام خمینی (ره) بجنورد برگزار شد، با گرامیداشت ایام شهادت امام حسین(ع) و یاران باوفای آن حضرت، اظهار کرد: عاشورا نه سرانجام یک کار بلکه آغاز یک روند است.

وی با بیان اینکه امام حسین(ع) با قیام و شهادت خود اسلام ناب محمدی را تا قیامت جاودانه کرد، افزود: اقدام امام حسین(ع) سبب بقای کار حضرت محمد(ص) شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی ادامه داد: عاشورا به دست امام حسین(ع) ایجاد و پس از آن با نقش‌آفرینی امام سجاد(ع) و حضرت زینب(س) تکمیل شد؛ زیرا خطبه‌های آتشین امام سجاد(ع) و زینب کبری (س) سبب شد تا مردم آن دوران بصیرت پیدا کرده و حماسه عاشورا ماندگار شود.

به گفته رییس شورای استانی حوزه‌های علمیه خراسان شمالی اگر سخنرانیهای مهم و مؤثر این دو بزرگوار نبود امروز نمی‌توانستیم این‌گونه آزادانه و عزتمندانه بر گرد حرم مطهر امام حسین (ع) بچرخیم.

کنگره 3 هزار شهید خراسان شمالی اقدامی تشریفاتی نیست

وی در ادامه با اشاره به آغاز کنگره 3 هزار شهید استان خراسان شمالی از فردا، اظهار کرد: یکی از دستاوردهای مهم شهدای ما پاسداری از پیام عاشورا است؛ ازاین‌رو همه باید دنباله‌رو شهدا باشیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با بیان اینکه با برگزاری کنگره شهدای خراسان شمالی فضای این استان معطر و مطهر می‌شود، ادامه داد: برگزاری این برنامه درواقع تجدید عهد و پیمان ما با شهدا است.

رییس شورای استانی حوزه‌های علمیه خراسان شمالی با تأکید بر اینکه برگزاری کنگره 3 هزار شهید استان اقدامی تشریفاتی نیست، اضافه کرد: باید تلاش شود تا در قالب این کنگره بار دیگر فضای شهادت و ایثار مرور شده و پیام شهیدان به نسلهای جدید انتقال یابد.

تولید استاندارد ضامن سلامت جامعه است

خطیب نماز جمعه بجنورد در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به برگزاری تجمع بزرگ عزاداران و هیئات مذهبی بجنورد در محل مصلای امام خمینی(ره) در روز تاسوعا، اظهار کرد: اگر چه امسال به نسبت سال گذشته برگزاری این تجمع به‌ صورت بهتر و مطلوب‌تری برگزار شد اما هنوز با تجمع عزاداران در شهرهایی چون یزد، زنجان و غیره فاصله دارد.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی افزود: نباید در تجمع هیئات مذهبی از طبل و سنج استفاده شود؛ زیرا فلسفه تجمع بزرگ عزاداران برگزاری مراسم به‌صورت هماهنگ و منسجم است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به روز استاندارد، با بیان اینکه استاندارد به معنای خیانت نشدن در تولید و عرضه محصول است، خاطرنشان کرد: ازاین‌رو تولیدکنندگان باید تلاش کنند تا محصولات سالم و درستی را تولید و به مردم عرضه کنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با بیان اینکه تولید استاندارد ضامن سلامت جامعه است، افزود: متأسفانه برخی افراد و فروشندگان زمانی که تاریخ مصرف محصولی به پایان می‌رسد اقدام به حذف تاریخ مصرف واقعی از روی کالا و نصب تاریخ مصرف جدید می‌کنند که این اقدام مصداق بارز جنایت و خیانت است./9314/201/ب2

ارسال نظرات