۲۶ مهر ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۵
کد خبر: ۴۵۵۷۸۱
استاد حوزه علمیه:

ولایت داشتن شرط رهایی از عذاب آخرت است

حجت الاسلام کلباسی قرار داشتن تحت ولایت ائمه(ع) را شرط رهایی از جزع و فزع روز قیامت دانست و گفت: داشتن ولایت ائمه(ع) فقط در اظهار ارادت ظاهری نیست، اگر محاسبه کردیم و دیدیم که نسبت به گذشته در پیروی از دستورات دین پیشرفت کرده ایم بدانیم تحت ولایت ائمه هستیم، اما اگر برعکس است بدانیم در حال خارج شدت از زیر چتر ولایت هستیم.
ولایت ائمه اطهار(ع)

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام علی کلباسی، کارشناس مسائل مذهبی، امروز صبح در تکیه مرحوم مشک فروش ‏اصفهان، گفت: امام حسین(ع) در اغلب ماه‌ها یک زیارت مخصوص دارند، در زیارت امام حسین(ع) در ماه رجب می خوانیم که «یا ابا عبدالله من شهادت می دهم که در خون شما پایه های عرش خدا لرزید و ساکنان آسمانها، زمین و دریاها بر شما گریستند».

استاد حوزه علمیه ادامه داد: عبارت «یا ایَّتُهَا النَفسُ المُطمَئِنَّه» در سوره فجر خطاب به امام حسین(ع) است و در روایت داریم که سوره فجر همان سوره امام حسین(ع) است، آرامشی که اباعبدالله(ع) در روز عاشورا دارد بی مانند است، در روزی که در ظاهر باید بیشترین اضطرابها انسان را فرا بگیرد، امام حسین(ع) کاملاً آرام هستند.

وی افزود: امام حسین(ع) و همه ائمه اطهار(ع) در روز قیامت هم استثناء هستند و از هر جزع و فزع و بی تابی دور شده اند، همچنین کسانی هم که تحت ولایت ائمه معصومین(ع) هستند هم در قیامت از ترس و اضطراب و پریشانی دور شده و مستثنی هستند، در حالی که اکثر مردم در ترسی بی مانند قرار می گیرند.

حجت الاسلام کلباسی اظهار داشت: حال چگونه بفهمیم که ما تحت ولایت ائمه(ع) هستیم یا خیر، از کجا بدانیم که به واسطه شیعه بودن خود در قیامت در امنیت کامل به سر خواهیم برد، شرط داشتن ولایت 14 معصوم(ع) فقط در  زبان و اظهار ارادت ظاهری نیست.

کارشناس مسائل مذهبی ابراز داشت: باید در اعمال خود بازنگری کنیم، ببینیم و محاسبه کنیم اگر چند سال قبل مثلاً دروغ یا غیبت یا سایر گناهان را به راحتی و به دفعات انجام می دادیم اما الان دیگر در آن شرایط نیستیم و خویشتن داری می کنیم و می توانیم بر وسوسه نفس و شیطان غلبه کنیم و تا حدودی خودمان را ساخته ایم و نسبت به قبل در حفظ دین پیشرفت داشته ایم، بدانیم که تحت ولایت ائمه(ع) هستیم.

وی اظهار داشت: اما اگر خدای ناکرده دیدیم که نسبت به گذشته در امر دینداری و رعایت حرام و حلال الهی پیشرفت نکرده ایم یا اینکه گناهان ما بیشتر شده است، اگر دیدیم قبلاً مثلاً در نگاه به نامحرم حساس بودیم و رعایت می کردیم اما الان برایمان عادی شده و پروایی از نگاه به نامحرم نداریم، بدانیم که یک مسیر فرعی و انحرافی را انتخاب کرده ایم و در حال خارج شدن از زیر چتر ولایت حضرات معصومین(ع) هستیم./202/869/ب1

ارسال نظرات