۲۹ مهر ۱۳۹۵ - ۲۳:۲۶
کد خبر: ۴۵۶۵۰۷
رییس کمیسیون حقوقی شورای شهر:

آرامش امروز ایران مرهون بصیرت مردم در فتنه 88 است

سروری گفت: در فتنه 88 اگر مردم غفلت کرده بودند امروز کشور ما همچون سوریه و امثال آن بود، مردم ما با لبیک به هنگام‌شان به رهبری پیروز شدند.
پرویز سروری رییس کمیسیون حقوقی شورای شهر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، پرویز سروری رییس کمیسیون حقوقی شورای شهر شامگاه پنج شنبه در یادواره شهدای وحدت که در مسجد حضرت ابوالفضل(ع) برگزار شد با اشاره به اینکه فوت شهدا با نزدیکان ما فرق می‌کند، اظهار داشت: در رابطه با فوت نزدیکان نهایتا نزدیکان تا چند سال اول یاد می‌کنند اما شهدا پس از فوت هر ساله مورد یادآوری قرار می‌گیرند.

وی ادامه داد: این یادواره نشان‌دهنده آن است که شهدا پس از فوت عزتمند می‌شوند، مقام شهدا به جایی می‌رسد که ما در دعاهای خود همیشه از آنها در کنار امام زمان(عج) یاد می‌کنیم.

سروری با بیان اینکه شهدا در پیشگاه خدا از آبروی خاصی برخوردار هستند، خاطرنشان کرد: برای نمونه می‌توان به حر بن ریاحی اشاره کرد که بین سعادت و ذلت توانست اولی را انتخاب کند و در رکاب امام عصر خود شهید شود، مقام این شهید تا به جایی است که امام زمان(عج) بر سر قبر حر می‌فرمایند "پدر و مادر به فدای تو ای حر باشد".

رییس کمیسیون حقوقی شورای شهر تاکید کرد: امروز که ما به یادوراره شهدا می‌رویم بدانید که روح شهدا ما را می‌بیند و حتما ما را شفاعت خواهند کرد و در روزی که شرایط برای ما سخت است می‌بینیم که شهدا دست ما را می‌گیرند و ما را رها نمی‌کنند.

وی افزود: شهدا مراحل تکمیلی انسان بودن را طی کرده‌اند، انسان‌ها به چند بخش تقسیم می‌شوند، دسته اول رفتار حیوانی دارند و مثل یک حیوان زندگی می‌کنند و بدون درک و فهم می‌میرند، گروه بعدی دارای محبت هستند، در دین اسلام هم محبت را قبول دارند اما خیلی از انسان‌های با محبت به جهنم رفتنه‌اند.

سروری یادآور شد: خیلی‌ها امام حسین(ع) را دوست داشتند اما بر روی امام شمشیر کشیدند، محبت خوب است اما زمانی که آن را ابراز کنید، دین اسلام مودت به اهل‌بیت(ع) و خانواده را توصیه می‌کند.

رییس کمیسیون حقوقی شورای شهر با اشاره به اینکه انسان از راه محبت به معرفت که درجه عالی انسانی است راه پیدا می‌کند، تصریح کرد: سلیمان بن صرد خزاعی از بزرگان کوفه بود، او در دوجا اشتباه بزرگ کرد، ابتدا مسلم را تنها گذاشت تا او شهید شد و پس از آن لبیک امام را پاسخگو نبود و این در حالی بود که محبت به امام را داشت.

وی ابراز داشت: سلیمان پس از کربلا با پشیمانی گروه توابین را تشکیل داد و شهید شد اما دیگر فایده‌ای نداشت، در مقابل آن حبیب بن مظاهر که به اندازه سلیمان از نظر فقهی درجه نداشت به هنگام جواب امام خود را لبیک گفت و معرفت خود را نشان داد و سعادتمند شد.

سروری در پایان گفت: در فتنه 88 اگر مردم غفلت کرده بودند امروز کشور ما همچون سوریه و امثال آن بود، مردم ما با لبیک به هنگام‌شان به رهبری پیروز شدند، ما مدیون شهدا هستیم و سایه آنها همیشه بر روی زندگی ما است./202/816/ب1

ارسال نظرات