۳۰ مهر ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۵
کد خبر: ۴۵۶۵۳۱
استاد حوزه علمیه قزوین:

امام حسین بزرگ‌ترین احیاگر فرهنگ نماز در تاریخ است

استاد حوزه علمیه قزوین حسین بن علی(‌ع) را بزرگ‌ترین احیاگر فرهنگ نماز دانست و گفت: پیام عاشورای امام حسین(ع) پیام اقامه نماز و تربیت نسلی نماز خوان و خداجو و اهل تهجد و عرفان است از این رو عزاداران حسینی باید اقامه نماز را در رأس امور خود قرار دهند تا بالاترین درجه تبعیت و پیروی از امام و پیشوای خودشان را نشان دهند.
یاران امام حسین(ع)

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین، حجت الاسلام علی محمدی استاد حوزه علمیه قزوین شب گذشته در مسجد محمدخان بیک قزوین با اشاره به بالاترین بعد معنوی و عبادی زندگی انسان، گفت: نهضت امام حسین(ع) برای احیای دین در همه مظاهر و جلوه‌ها از جمله نماز بود نماز بارزترین نشانه حیات معنوی مسلمانان است با توجه به اثرات سازنده و تربیتی نماز است که در اسلام از اهمیت و تاکید فراوانی برخوردار شده است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه محور اصلی قیام عاشورا بر اقامه نماز استوار بود افزود: امام حسین(ع) در نهضت عاشورا اهتمام بسیاری به نماز می داد عشق به نماز و نیایش با خداوند و استغفار و دعا در دل امام آن چنان زیاد بود که از لشکر دشمن مهلت خواست نبرد به تاخیر بیفتد تا امام به نماز و دعا و نیایش با خداوند مشغول شود.

امام حسین بزرگ‌ترین احیاگر فرهنگ نماز در تاریخ است

این کارشناس دینی در ادامه حسین بن علی(‌ع) را بزرگ‌ترین احیاگر فرهنگ نماز دانست و اظهار کرد: پیام عاشورای امام حسین(ع) پیام اقامه نماز و تربیت نسلی نماز خوان و خداجو و اهل تهجد و عرفان است عزاداران حسینی باید اقامه نماز را در راس امور خود قرار دهند تا بالاترین درجه تبعیت و پیروی از امام و پیشوای خودشان را نشان دهند

این استاد حوزه علمیه در ادامه با اشاره به فرمایش امام راحل در تاکید براهمیت اقامه نماز از جانب امام حسین(ع) در عاشورای حسینی ابراز کرد: سیدالشهدا در همان ظهر عاشورا که جنگ بود و همه در معرض خطر بودند زمانی که یکی از اصحاب هنگام فرا رسیدن نماز ظهر را به امام یادآوری کرد امام به او فرمود خداوند تو را از نمازگزاران حساب کند و ایستاد و در همان جا نماز را اقامه کرد در حقیقت حسین بن علی(ع) جنگ را برای اقامه نماز انجام داد.

رسیدن به اهداف عالی معنوی با قطع دلبستگی‌های دنیوی حاصل می‌شود

وی در ادامه بزرگ‌ترین مانع حرکت انقلابی و مبارزاتی را برای انسان تعلق و دلبستگی به علاقه‌های زندگی دانست و تصریح کرد: آنچه که مانع حرکت انقلابی و مبارزاتی انسان می‌شود تعلق و دلبستگی به خانه، زن و فرزندان، زندگی و زادگاه و وضع موجود است انسان هدفدار به خاطر هدف و ایمان خود از تمام علاقه‌های خود دست می‌کشد تا بتواند محیط‌ها و زمینه‌های مناسب‌تری را جستجو کند.

حجت الاسلام محمدی در ادامه با بیان اینکه هجرت تحمیلی و اختیاری در زندگی انسان‌های با همت نقش اساسی دارد تاکید کرد: پیامبران برای رساندن پیام خداوند مهاجرت می‌کردند حضرت عیسی به دلیل هجرت های فراوان خود مسیح لقب گرفته است در بسیاری از نهضت های تاریخی ردپای هجرت به فراوانی دیده می شود.

وی در پایان گفت: در نهضت عاشورا هم امام حسین(ع) برای مقابله با حکومت جور و ستم، برای امر به معروف و نهی از منکر و در راه احیای دین دست به هجرت زد و مدینه را به قصد مکه و مکه را به سمت کوفه پشت سر گذاشت هجرت آن حضرت در حیات مجدد اسلام سهم ویژه‌ای داشت./202/873/ب1

ارسال نظرات