۰۹ آبان ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۰
کد خبر: ۴۵۸۳۱۵
نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی:

عدم حق خواهی و سکوت در برابر ظالمان نشانه قساوت قلب است

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی به قتل عام مظلومانه مسلمانان در جهان و سکوت برخی افراد و جوامع بین المللی در برابر این جنایات اشاره کرد و گفت: قساوت قلب از این بیشتر نمی شود که در برابر خون مظلومان و ستمگری ظالمان سکوت کرده و هیچ اهمیتی به وضعیت دیگران ندهند.
امام جمعه ارومیه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی قریشی، نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی شب گذشته در سلسله مباحث تفسیر قرآن کریم به شرح آیه 47 سوره نساء پرداخت و اظهار داشت: در این آیات خدای متعال اهل کتاب را به ایمان آوردن به قرآن کریم و پذیرش دعوت پیامبر اکرم(ص) فرا خوانده و آنان را از ابتلا به عذاب الهی پرهیز می دهد.

وی افزود: اگر انسان در برابر دعوت الهی ایستاده و حاضر به اطاعت نشود خدای متعال بر دل او مهر زده و دچار قساوت قلب و جهالت می شود و بدون ایمان و علم به حقیقت از دنیا رفته و اهل دوزخ می شود، چرا که خدای متعال به غیر از کفر و شرک هر گناه دیگری را می بخشد.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی گفت: اگر دین اسلام و قرآن ادیان مسیحی و یهودی را تأیید نمی کرد امروز کسی به خاطر تحریف هایی که در این ادیان شده است حاضر به پذیرش این دینها نمی شد و آن را افسانه و ساخته دست بشر می دانستند.

وی ادامه داد: عرب به آنچه که از شیئی با چشم دیده می شود وجه گفته که در زبان فارسی به آن صورت می گویند، ما انسانها هم وجه ظاهری داریم و هم وجه باطنی و آنچه انسان را از سایر موجودات متمایز می کند همین وجه باطنی است که عبارت از فهم و شعور است.

حجت الاسلام والمسلمین قریشی با بیان اینکه خدای متعال از انسان انتظار فهم دارد، تأکید کرد: خدای متعال مدتی به انسان فرصت می دهد تا حقیقت را درک کرده و از اهل ایمان شود، ولی وقتی انسان لجاجت کرده و در برابر مسیر هدایت الهی ایستاد خدای متعال به قلب او مهر زده و او را به عقب بر گردانده و نور هدایت هرگز در دل او نفوذ نمی کند.

وی به قساوت قلب و عقبگرد قاتلان امام حسین(ع) در کربلا اشاره و اضافه کرد: اگر درک و فهم را خدای متعال از انسان بگیرد ظاهر او انسانی است اما باطن او یک موجود بی شعور و نفهم است که هیچ از سخن حق را نمی فهمد و خدای متعال در این مورد اصحاب سبت را مثال می زند.

امام جمعه ارومیه به تبعیت کشورهای اسلامی از تقویم کشورهای مسیحی و تعطیل کردن روز یکشنبه در این کشورها اشاره کرد و ادامه داد: روز جمعه در بین مسلمانان تعطیل است و در زمان معصوم(ع) حضور در نماز جمعه و تعطیل کردن خرید و فروش در وقت نماز واجب است و در دین یهود شنبه این حکم را دارد که باید در این روز دست از تجارت و کسب و کار برداشته و به عبادت بپردازند.

وی افزود: هر چیزی که خدای متعال از مال و فرزند و ... به ما می بخشد همه امتحان الهی است تا میزان مقاومت و صداقت ما را در مسیر بندگی مورد آزمون قرار دهد و در زمان حضرت موسی(ع) که کسب و کار در روز شنبه تعطیل بود ماهی ها در این روز به ساحل آمده و مردم را به شکستن حرمت روز شنبه تحریک می کردند به مانند فروش ماهواره در کشور ما که برخی از مؤمنان را هم با بهانه های مختلف وسوسه کرده و مایل به استفاده از این ابزار شیطانی می کنند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی به قتل عام مظلومانه مسلمانان در جهان و سکوت برخی افراد و جوامع بین المللی در برابر این جنایات اشاره و ابراز کرد: قساوت قلب از این بیشتر نمی شود که در برابر خون مظلومان و ستمگری ظالمان سکوت کرده و هیچ اهمیتی به وضعیت دیگران ندهند.

وی در پایان با بیان اینکه فرق انسان و حیوان در داشتن فهم، شعور و انصاف است، گفت: برای قشری از افراد تنها تأمین بودن نیازهای حیوانی و نفسانی زندگی فردی آنان مهم بوده و به همین که خورد و خوراک و محل و خواب و استراحتشان مناسب باشد بسنده کرده و اهمیتی به مظلومیت دیگر انسانها و دفاع از حق نمی دهند./936/202/ب2

ارسال نظرات