۱۰ آبان ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۴
کد خبر: ۴۵۸۵۷۰
مسؤول دبیرخانه کانون مساجد لرستان:

مسجد بهترین و مهم ترین کانون تربیتی است

مسؤول دبیرخانه کانونهای فرهنگی هنری مساجد لرستان با تأکید بر ضرورت عمران و آبادانی مساجد به عنوان کانون تربیتی مهم، گفت: در این راستا باید عمران و آبادانی مساجد در نظر گرفته شود.
مسؤول دبیرخانه کانون مساجد لرستان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، حجت الاسلام سید علی موسوی، ظهر امروز در مراسم گرامیداشت بیانات رهبری در زمینه کانون های فرهنگی و هنری مساجد که در بیت امام جمعه خرم آباد برگزار شد، گفت: مسجد بهترین و مهم ترین جایگاه تربیتی است.

وی با بیان اینکه عمران مادی و معنوی مساجد از اهمیت بالایی برخوردار است، افزود: نخستین گام در عمران و آبادانی مساجد حضور در این مکان است.

مسؤول دبیرخانه کانونهای فرهنگی مساجد لرستان عمران مادی مساجد را وظیفه همه مسلمانان خواند و گفت: منظور از عمران مادی همان ساخت و ساز مساجد است و در این راستا باید گام برداشت.

وی با بیان اینکه نماز رتبه نخست حضور در مسجد است، اظهار داشت: حضور در مسجد با نماز شروع می شود و مسجد پایگاه و جایگاه اصلی اسلام است.

حجت الاسلام موسوی با بیان اینکه امام جماعت مهم ترین رکن مسجد است، خاطرنشان کرد: کارکرد مساجد، باید با محوریت ائمه جماعت برنامه ریز و مغز متفکر مساجد باشد.

وی با تأکید بر ضرورت اجرای فعالیت کانونهای فرهنگی هنری مساجد با محوریت امام جماعت، اظهار داشت: حضور امام جماعت در بصیرت بخشی و مقابله با توطئه های فرهنگی دشمن نقش بسزایی دارد.

مسؤول دبیرخانه کانونهای فرهنگی هنری مساجد با تأکید بر ضرورت عمران و آبادانی مساجد، یادآور شد: حضور مردم در مسجد همان عمران و آبادنی است و باید در این راستا تلاش کرد چرا که مسجد بدون حضور مردم یک ویرانه است.

وی با تأکید بر اینکه مسجد باید کارکردی در تراز اسلامی داشته باشد، خاطرنشان کرد: در مساجد باید همزمان به عبادت و سیاست پرداخته شود و عمران معنوی مساجد مورد توجه قرار گیرد.

گفتنی است، 370 کانون فرهنگی هنری و 100 کتابخانه مسجد فعال در استان لرستان فعالیت دارد./9459/202/ب2

ارسال نظرات