۱۳ آبان ۱۳۹۵ - ۰۸:۳۶
کد خبر: ۴۵۹۱۹۸
کارشناس مسائل سیاسی:

مسیر امروز استکبار جهانی جنگ نرم و استفاده از فضای مجازی است

معلمی با اشاره به چرخش آمریکایی ها از مسیر استعمار کهن به مسیر جنگ نرم و استفاده استکبار از فضای مجازی، گفت: دشمن می خواهد جوانان را نسبت به حقانیت اسلام و ولایت فقیه دچار تردید کند، ترویج فرهنگ ایثار با شرح رشادتهای امثال حسین فهمیده از ضروریات است.
13 آبان

محمود معلمی، استاد دانشگاه و کارشناس مسائل سیاسی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، در رابطه با راهپیمایی 13 آبان و روز ملی مبارزه با استکبار جهانی، گفت: در 13 آبان در تاریخ ایران سه واقعه مهم رخ داده که همه آنها به نوعی مربوط به آمریکا می شود، دستگیری امام خمینی(ره) در سال 1343 و سپس تبعید ایشان به ترکیه و عراق در 13 آبان اتفاق افتاده است.

وی ادامه داد: آمریکا در آن زمان نفوذ بالایی بر روی محمدرضا پهلوی داشت و این دستگیری با هماهنگی آمریکایی ها بود، در 13 آبان سال 57 هم بیش از 60 نفر از دانش آموزان ایرانی به دست مأموران رژیم منحوس پهلوی به شهادت رسیدند و صدها نفر هم زخمی شدند که آمریکایی ها در این قضیه هم دست داشتند، تسخیر لانه جاسوسی در سال 58 هم که به دلیل دخالتها و جاسوسی های آمریکایی ها و ایجاد اخلال در انقلاب اسلامی ایران به دست دانشجویان پیرو خط امام(ره) صورت گرفت.

کارشناس مسائل سیاسی اظهار داشت: آمریکا امروز دیگر در عملیات نظامی علیه جمهوری اسلامی موفق نیست و مسیر امروز استکبار جهانی مسیر جنگ نرم است، اتفاقاتی که چند روز پیش در پاسارگاد به وقوع پیوست نشان از سرمایه گذاری استکبار در بهره گیری از فضای مجازی علیه کشور ما دارد.

معلمی بیان داشت: دشمن امروز سعی می کند با ایجاد تشکیک در عقاید و اعتقادات، جوانان ما را نسبت به حقانیت اسلام، قرآن و ولایت فقیه دچار تردید کند، در بُعد نظامی و سیاسی به تعبیر رهبر معظم انقلاب امروز آمریکاییها در منطقه غرب آسیا وضعیتی دارند که دیگر دشمنان از آنها نمی ترسند و دوستانشان هم از آنها حرف شنوی ندارند.

صهیونیستها با فرهنگ شهادت طلبی مشکل دارند/ ماجرای حذف درس حسین فهمیده از کتابها بررسی شود

وی گفت: با توجه به هجوم گسترده آمریکا و استکبار جهانی در جبهه جنگ نرم ما هم بایستی مقابله به مثل کنیم و با همان قدرت و گستردگی در برابر آنها به ویژه در فضای مجازی بایستیم، شعارهایی که در زادروز کوروش در شیراز داده شد با محوریت مبارزه با مقدسات بود، این روش، شیوه جدید دشمنان برای مبارزه با انقلاب اسلامی است که باید جلوی آن گرفته شود.

کارشناس مسائل سیاسی افزود: نباید فریب بخوریم که دیگر دشمنی آمریکا با ما تمام شده است و دشمنیها با چند دور مذاکرات رفع نخواهد شد، با مذاکره با آمریکا نه تنها مشکلات کشور حل نمی شود بلکه عمیقتر هم خواهد شد.

معلمی با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب درباره لزوم آشنایی نسل جوان و دانش آموز ما با جنایات آمریکایی ها از طریق انتشار اسناد لانه جاسوسی، تصریح کرد: دانش آموزان ما باید فکر کنند که در 13 آبان 57 چه عواملی سبب جنایت رژیم پهلوی در کشتار دانش آموزان شد و به سرسپردگی پهلوی به آمریکایی ها پی ببرند.

وی ابراز داشت: شهید حسین فهمیده نماد ایثار و مقاومت و عزت در نسل نوجوانان ایران اسلامی است و صدها همانند او در جبهه ها حضور داشتند، شرح رشادتهای این عزیزان حتماً بایستی در متون درسی دانش آموزان و دانشجویان ما گنجانده شود و این از ضروریات است، صهیونیستها چند وقت پیش مطلبی را در نشریات خود منتشر کردند که بایستی متون مربوط به شهادت طلبی در ایران برداشته شود چون آنها با این فرهنگ مشکل دارند، امیدواریم حذف درس مربوط به شهید فهمیده از کتب درسی در راستای نقشه دشمنان برای فراموشی فرهنگ شهادت طلبی نبوده باشد و باید این اقدام مورد بررسی قرار گیرد./869/302/ب2

ارسال نظرات