۱۶ آبان ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۱
کد خبر: ۴۵۹۸۵۸
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی:

بروکراسی اداری مانع از سرمایه‌گذاری سرمایه‌داران در خراسان شمالی شده است

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی گفت: پیچ‌وخم‌ها و بروکراسی اداری در خراسان شمالی سبب شده تا سرمایه‌گذاری سرمایه‌گذاران در این استان با مشکل روبرو شود؛ ازاین‌رو باید مسؤولان برای رفع این معضل چاره اساسی بیندیشند.
حجت الاسلام یعقوبی - جلسه ستاد مردمی توسعه بجنورد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد، امروز در دیدار اعضای ستاد مردمی توسعه بجنورد، با قدردانی از اعضای ستاد مردمی برای پیگیری معضلات موجود در اجتماع، افزود: گاهی مسؤولان از فاجعه‌هایی که در جامعه رخ می‌دهد غافل‌اند؛ ازاین‌رو لازم است تشکل‌های مردمی که به‌صورت خودجوش و به‌وسیله خود مردم تأسیس شده‌اند، این موارد را رصد کرده و به گوش مسؤولان برسانند تا بخشی از معضلات موجود در بازار، ادارات و دیگر مکان‌های عمومی برطرف شود.

وی ادامه داد: متأسفانه در برخی موارد مسؤولان کشور از نظر خودجوشی از مردم عقب‌تر هستند؛ به همین دلیل لازم است مدیران و مسؤولان خود را با مردم هماهنگ کنند تا مشکلات جامعه رفع شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی در زمینه تأسیس فروشگاه‌هایی که با فروش اجناس بی‌کیفیت فعالیت می‌کنند، اضافه کرد: باید از راه‌اندازی فروشگاه‌های زنجیره‌ای که اقدام به فروش اجناس بی‌کیفیت کرده، ریالی به اقتصاد استان کمک نمی‌کنند و حتی مالیات خود را هم در تهران پرداخت می‌کنند، جلوگیری شود؛ زیرا شکل‌گیری این نوع فروشگاه‌ها سبب تضعیف بازار و گاهی اوقات منجر به تعطیلی فروشگاه‌های بومی و محلی در استان می‌شود.

وی در ادامه با بیان اینکه پیچ و خم موجود در سیستم‌های اداری، معضلی برای سرمایه‌گذاری سرمایه‌داران در استان است، خاطرنشان کرد: در برخی موارد پیچ‌وخم‌های ادارات، از سرمایه‌گذاری سرمایه‌داران در این استان جلوگیری می‌کند و باید مسؤولان برای رفع این معضل چاره‌اندیشی کنند تا این استان در زمینه‌های مختلف توسعه و پیشرفت کند.

رییس شورای فرهنگ عمومی استان خراسان شمالی تصریح کرد: امور مربوط به ارائه و دریافت تسهیلات بانکی باید ساماندهی شود؛ زیرا بخش بسیار بزرگی از عدم موفقیت در زمینه‌های اقتصادی در جامعه، مربوط به سودهای غیرمتعارف تسهیلات بانکی است.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی تأکید کرد: کارهای مردمی و کارهای جهادی همواره موفقیت‌آمیز بوده و می‌تواند باعث رفع معضلات جامعه به‌ویژه در زمینه‌های فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و غیره شود؛ ازاین‌رو لازم است روحیه مردمی و جهادی در برنامه‌ها و طرحهای مختلف افزایش یابد./9314/202/ب3

ارسال نظرات