۱۷ آبان ۱۳۹۵ - ۲۱:۱۴
کد خبر: ۴۶۰۱۸۴
استاد حوزه علمیه:

اختلاط زنان و مردان نامحرم سبب سست شدن بنیان خانواده ها می شود

حجت الاسلام آل داوود با اشاره به داستان نجات حضرت یوسف(ع) از مهلکه گناه، گفت: معاشرت زن و مرد نامحرم زمینه ساز زنا است‏، دور از قانون اسلام است که مرد و زن نامحرم به بهانه همکلاسی و همکار بودن با ‏یکدیگر خوش و بش کنند، اختلاط زنان و مردان نامحرم سبب ایجاد مشکلات خانوادگی و سست شدن بنیان خانواده ها می شود. ‏
شیطان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام آل داوود، استاد حوزه علمیه، امشب در مسجد امام حسین(ع) اصفهان، گفت: خداوند در آیه 23سوره یوسف به مراوده زلیخا با حضرت یوسف اشاره می کند، یوسف پیامبر(ص) به لطف خدا از این مهلکه پیروز بیرون آمد، این گونه مراودات خساراتی را به همراه دارد و انسان را در مهلکه قرار می دهد.

وی ادامه داد: در حال حاضر در جامعه هم آثار خسارت بار این گونه معاشرات و مراودات را می بینیم، باید ببینیم که حضرت یوسف چگونه توانست از این مهلکه که دام شیطان بود فرار کند، در تفسیر آیات 2 احتمال وجود دارد، اول اینکه حضرت یوسف فرمود خداوند مقام مرا گرامی داشت، من همانی هستم که مرا در چاه انداختند و خداوند مرا نجات داد و کرامت بخشید و حال ظلم است که من در مقابل این لطف بزرگ خدا مرتکب خطا شوم و به خدا پناه برد.

استاد حوزه علمیه افزود: احتمال دیگر این است که حضرت یوسف خود را مدیون زحمات عزیر مصر می دانست که او را بزرگ کرده بود و سر سفره او بزرگ شده بود و سزاوار نبود که به او خیانت کند، احتمال دوم ضعیف تر است زیرا با تقوا فاصله دارد و بعید است که حضرت یوسف عزیز مصر را رب خود بداند.  

حجت الاسلام آل داوود اظهار داشت: اگر زمانی ما در مهلکه گناه قرار گرفتیم باید بدانیم که خداوند حاضر است، خدایی که به من عزت بخشیده مرا بزرگ کرده در خلوت ناظر اعمال من است، اگر این ابزار را همیشه به همراه داشته باشیم می توانیم در برابر گناه مقاوم باشیم و وارد فضای گناه نشویم.

وی ابراز داشت: خداوند در قرآن کریم در مورد برخی گناهان می فرماید نزدیک آن گناه نشوید چرا که اگر نزدیک آن گناه شدید ابزاری برای فرار ندارید، زنا از این گناهان است، در حال حاضر استکبار از طریق ماهواره ها زنان متأهل ما را به سمت فسق و گناه سوق می دهد، معاشرت زن و مرد نامحرم زمینه ساز زنا است.

استاد حوزه علمیه ‏در ادامه گفت: باید حریمها و حدود الهی در روابط زنان و مردان در جامعه اسلامی رعایت شود، زیبنده نیست و دور از قانون اسلام است که مرد و زن نامحرم به بهانه همکلاسی و همکار بودن در دانشگاه یا ادارات دولتی و غیر دولتی با یکدیگر خوش و بش کنند و تفاوتی میان زن و مرد در صحبتها و رفتارها نباشد، روابط زن و مرد باید در حد ضرورت بوده و از ریبه دور باشد،  اینکه گفته شده در زمان امام زمان(ع) مدینه فاضله ساخته می شود یعنی مرد و زن در اجتماع هستند ولی باهم تلاقی و اختلاط ندارند و به این معنا نیست که در خیابانها بین زنان و مردان را دیوار بکشیم. زن مسلمان باید در محل کار و در برخورد با مردان غریبه جدی و محکم باشد و  عفاف و حجاب را رعایت کند.

حجت الاسلام آل داوود بیان داشت: متأسفانه در حال حاضر در جامعه ما بسیاری از مردان بیکار هستند و به دنبال شغل می گردند چون اکثر ادارات و مجموعه ها تمایل به استخدام زنان دارند و دیده شده که در برخی موارد زنان در مشاغل سختی که درخور آنها نیست مشغول می شوند و این برای یک جامعه اسلامی بسیار بد است و عواقب شومی را در پی دارد، اختلاط زنان و مردان غریبه و نامحرم موجب ایجاد مشکلات خانوادگی و سست شدن بنیان خانواده ها می شود./202/869/ب1

ارسال نظرات