۱۹ آبان ۱۳۹۵ - ۰۰:۱۳
کد خبر: ۴۶۰۴۴۲
کارشناس مسائل مذهبی:

برخی انسانها به نام حیات اخروی تارک دنیا شده و سبب بیزاری اطرافیان از دین می شوند

حجت الاسلام رضوانی اعتقادات انسان را بنای زندگی آنان دانست و گفت: متأسفانه برخی چنان در دنیا غرق می‌شوند که گویا مرگ را به کلی فراموش کرده‌اند و برخی دیگر به نام ‏دین و به بهانه حیات اخروی، تارک دنیا شده و سبب فلاکت خود، خانواده و جامعه را فراهم می‌آورند که هر دو دسته در اشتباه هستند. ‏
حجت الاسلام حسین رضوانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام حسین رضوانی، کارشناس مسائل مذهبی، شب گذشته در مسجد الزهرا(س) اصفهان، گفت: نبود حضور قلب در نماز دو حالت دارد، یک حالت آن این است که انسان عمدأ ذهن خود را به چیزهای دیگر مشغول کند و یک حالت آن این که غیر عمد ذهن انسان مشغول شود، اگر احساس می کنید در نمازتان حضور قلبی را که باید داشته باشید ندارید می توانید از تربت سیدالشهدا(ع) استفاده کنید تا عدم حضور قلب جبران شود.

وی ادامه داد: یکی دیگر از کارهایی که برای جبران نداشتن حضور قلب می توانید انجام دهید انجام تعقیبات نماز با دقت و بصورت کامل است، سجده شکر بعد از نماز هم یکی دیگر از راههای جبران نداشتن حضور قلب در نماز است.

کارشناس مسائل مذهبی افزود: هر کسی زندگی خود را بر اساس اعتقادات و عقایدی بنا می کند، از امام صادق (ع) سؤال شد زندگی خود را بر چه چیز بنا گذاشته اید، امام صادق(ع) فرمودند« من فهمیدم که عمل من را کس دیگری انجام نمی دهد لذا خودم تلاش کردم» .

حجت الاسلام رضوانی بیان داشت: بین عملی که خود انسان انجام دهد تا عملی که دیگران برایش انجام دهند خیلی تفاوت است، وقتی انسان پا روی هوای نفسش بگذارد و عمل خیری انجام دهد خیلی ارزش دارد و آن را با پول نمی توان قیمت گذاشت، امام صادق (ع) فرمودند « دانستم که خدا از تمام اعمال من آگاه است و حیا کردم که هر کاری را انجام دهم، فهمیدم روزی مرا کس دیگری نمی خورد و آرام شدم» .

در اسلام رهبانیت نداریم

وی اظهار داشت: وقتی انسان بداند رزق و روزی اش را خدا مشخص کرده و کس دیگر نمی خورد دیگر حرص و طمع مال دنیا ندارد و به آرامش می رسد، امام صادق(ع) فرمودند «من فهمیدم سرانجام کارم مرگ است پس خودم را برای بعد از مرگ آماده کردم» ، عقل انسان حکم می کند که اگر احتمال چیزی را می دهد خود را برای آن آماده می کند.

کارشناس مسائل مذهبی افزود: وقتی انسان ایمان داشته باشد که حساب و کتاب و بهشت و جهنمی هست به خوب و بد اعمال خود توجه بیشتری می کند و خود را برای سفر آخرت آماده می کند، حضرت علی(ع) می فرمایند« برای دنيای خـودت چنان عمل كن که گویا در دنيا تا ابد زندگی می‌کنی و برای آخـرت خـودت چنان عمل كن که گویا همین امروز خواهی مرد» .

حجت الاسلام رضوانی در پایان گفت: متأسفانه برخی چنان در دنیا و مادیات غرق می‌شوند که گویا مرگ و آخرت را به کلی فراموش کرده‌اند و برخی دیگر به نام دین و به بهانه حیات اخروی، تارک دنیا شده و در جهالت و عقب افتادگی زندگی کرده و علاوه بر بیزار کردن دیگران از هر چه دین و دینداری است، موجبات فلاکت خود، خانواده و جامعه را فراهم می‌آورند، در اسلام رهبانیت نداریم. /869/202/ب3

ارسال نظرات