۱۹ آبان ۱۳۹۵ - ۲۲:۰۲
کد خبر: ۴۶۰۶۲۲
استاد حوزه علمیه خراسان:

مهم‌ترین هدف فرقه‌های انحرافی دوری انسان از عبادات خالص به‌ویژه نماز است

استاد حوزه علمیه خراسان گفت: یکی از مهم‌ترین اهداف و برنامه‌های جریانهای انحرافی و فرقه‌های نوظهور، تغییر كاركرد دین و دوری انسان از عبادات ناب به‌ویژه نماز است.
حجت الاسلام شهبازنژاد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام امید شهبازنژاد، استاد فرق و ادیان حوزه علمیه خراسان و محقق و پژوهشگر گروه عرفان دفتر تبلیغات، امروز در نشست تخصصی «نقش نماز در كاهش آسیبهای اجتماعی» که با حضور دبیران اقامه نماز دستگاههای اداری استان خراسان شمالی برگزار شد، اظهار کرد: ترویج و گسترش اقامه نماز بهترین و کم‌هزینه‌ترین راه برای پیشگیری از آسیبها و معضلات اجتماعی است.

وی افزود: اگر نماز انسان خالص و برای خدا باشد، هیچ آسیب اجتماعی سراغ او نیامده و از همه ناهنجاری‌ها دور می‌شود؛ ازاین‌رو ترویج اقامه این فریضه الهی در جامعه اسلامی بسیار مهم و تأثیرگذار است.

حجت‌الاسلام شهبازنژاد با اشاره به اینکه بسیاری از فرقه‌های انحرافی و نحله‌های نوظهور اقامه نماز را هدف قرار داده‌اند، خاطرنشان کرد: درواقع یکی از مهم‌ترین اهداف و برنامه‌های جریانهای انحرافی و فرقه‌های نوظهور، تغییر كاركرد دین و دوری انسان از عبادات ناب به‌ویژه نماز است.

به گفته وی فرقه‌های نوظهور و جریان‌های انحرافی دین‌باوری مردم و اركان آن را هدف گرفته‌اند و با القای انحرافات مختلف در دین، همه باورهای انسان را از بین می‌برند.

حجت‌الاسلام شهبازنژاد خاطرنشان كرد: برای مقابله با هجمه سنگین شبه‌دین‌های ساختگی و معنویت‌های نوگرا باید انسان‌ها را به لباس تقوا مجهز كرد که در این میان نماز بهترین راه مقابله با این جریان‌ها است.

استاد فرق و ادیان حوزه علمیه خراسان با تبیین جدیدترین شیوه‌های نفوذ جریانهای انحرافی در خانواده‌ها و جوانان، افزود: ادیان نوظهور تلاش می‌کنند با آسان‌سازی ساختارهای دینی و سخت نشان دادن باورهای اسلامی، مرام و مسلك خود را به جوانان معرفی كرده و آن را تبلیغ کنند.

وی ادامه داد: به همین دلیل است که برخی از این ادیان و فرقه‌های انحرافی به‌صورت منطقه‌ای موفق شده و می‌توانند پیروان جدیدی برای دین و فرقه خود به دست آورند؛ هرچند که این فرقه‌ها چندان پایدار نباشند.

حجت‌الاسلام شهبازنژاد تصریح کرد: تحقیقات نشان می‌دهد فرقه‌های انحرافی و معنویتهای نوظهور در خانواده‌هایی كه با مبانی اصیل دینی آشنایی داشته و از سطح معرفتی بالایی برخوردار هستند، هیچ موفقیتی به دست نمی‌آورند و بالعكس این فرقه‌ها در خانواده‌های دارای ناهنجاری‌های رفتاری و اخلاقی موفق به نفوذ و پذیرش شده‌اند.

وی تصریح کرد: ترویج و تبیین بیش از پیش فریضه نماز و اقامه آن در جامعه بهترین و مهم‌ترین سد در برابر هجمه عرفانهای نوظهور و فرقه‌های انحرافی است./9314/202/ب3

ارسال نظرات