۲۱ آبان ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۱
کد خبر: ۴۶۰۹۳۸
نمایشگاه مطبوعات؛

ضرورت استفاده روحانیت از فضای مجازی برای تبلیغ دین

مدیر عامل خبرگزاری ابنا استفاده تبلیغی روحانیت از رسانه‌های جدید مانند شبکه‌های اجتماعی و ماهواره‌ای را ضروری دانست و غفلت در این عرصه را سبب خالی شدن عرصه فضای مجازی از مباحث دینی عنوان کرد.
مهمانان خبرگزاری رسا در هفتمین روز نمایشگاه مطبوعات مهمانان خبرگزاری رسا در هفتمین روز نمایشگاه مطبوعات

حجت الاسلام سید علیرضا حسینی مدیر عامل خبرگزاری ابنا در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در بیست و دومین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری ها با اشاره به ورود حوزه‌ها به عرصه رسانه گفت: حوزه و روحانیت خودشان یک رسانه هستند منبر در گذشته و حال یکی از مهم‌ترین رسانه‌ها در جهت تبلیغ بوده و هست، هم چنین کتاب و بیان و قلم و فرم‌های مختلفی که پیام دین را می‌رسانند همواره به عنوان رسانه مطرح هستند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه محتوای اصلی تبلیغی همان سیاق سابق است افزود: محتوای منابر تبلیغی برگرفته از منابع اصیلی همچون قرآن و سنت و دروس حوزوی و تحقیقات مطالعاتی است اما ابزار متفاوت است یک زمانی روحانیت از کتاب و منبر در جهت تبلیغ دین استفاده می‌کرد اما امروزه از مجلات هم بهره گرفته می‌شود مانند نشریه مکتب اسلام نوشته آیة الله سبحانی و مکارم شیرازی.

مدیر عامل خبرگزاری ابنا در ادامه اضافه کرد: به مراتب رسانه جمعی مانند رادیو و تلویزیون در اختیار روحانیت قرار گرفت اکنون هم رسانه‌های جدید مانند شبکه‌های اجتماعی و ماهواره‌ای وجود دارد که روحانیت در جهت تبلیغ دین باید از آنها استفاده کند اگر طلاب و روحانیان در استفاده از این شبکه‌ها کوتاهی کنند مانند زمانی که حوزه‌ها منابر را در اختیار ملحدین قرار می‌دادند موجب می‌شود که دین در عرصه جامعه به خوبی تبلیغ نشود و مغفول باقی بماند.

حجت الاسلام حسینی در ادامه با اشاره به فعالیت‌های تبلیغی بزرگانی از روحانیت در حکومت پهلوی سابق خاطرنشان کرد: افرادی مانند شهید بهشتی و مطهری اجازه نمی‌دادند منابر تبلیغی در اختیار نااهلان قرار بگیرد آنها با تلاش خود توانستند منابر اروپایی را هم در دست بگیرند و دین را در گستره جهان به خوبی تبلیغ کنند بنابراین روحانیت باید شبکه‌های ماهواره‌ای و اجتماعی را در اختیار بگیرد.

وی در پایان اهمیت رسانه را برای حوزه‌ها هم ردیف اهمیت کتاب و رسانه در زمان سابق دانست  و با اشاره به محتوای رسانه‌ها در جهت تبلیغ اظهار کرد: محتوا بسیار زیاد است اما باید فرآوری شود وظیفه روحانیت این است که نیروهایی تربیت کنند که با استفاده از محتواهای گذشته تولیدات جدیدی داشته باشند و برای بالا بردن کیفیت محتواهای تبلیغی رسانه بکوشند./955/پ202/ب1

ارسال نظرات