۲۴ آبان ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۱
کد خبر: ۴۶۱۵۰۱
رییس ستاد اربعین مازندران خبر داد؛

ثبت نام 45 هزار مازندرانی برای شرکت در مراسم اربعین حسینی

رییس ستاد اربعین مازندران با بیان این که استقبال خوبی از سوی مردم مازندران برای اربعین حسینی و حضور در کربلا صورت گرفته است، گفت: حدود 45 هزار نفر از استان مازندران برای شرکت در مراسم اربعین حسینی ثبت نام کردند.
معاون استاندار مازندران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در آمل، علیرضا یونسی، رییس ستاد اربعین مازندران امروز در جمع خبرنگاران از تشکیل ستاد اربعین در استان مازندران خبر داد و تصریح کرد: این ستاد تاکنون جلساتی را در راستای برگزاری باشکوه مراسم اربعین حسینی و اعزام زائران از استان مازندران داشته است.

وی اظهار داشت: راهپیمایی بزرگ اربعین حسینی بزرگترین تجمعی است که صورت می گیرد و ضرورت دارد تمهیدات و برنامه ریزی های لازم در این راستا انجام شود.

ملت ایران دلداده سرور و سالار شهیدان است

یونسی ادامه داد: مردم ما عشق و ارادت والایی به سرور و سالار شهیدان داشته و دلباخته این وجود نورانی و گرانقدر هستند که همواره ابراز ارادت والایی نسبت به خاندان عصمت و طهارت و امام حسین(ع) دارند.

وی تصریح کرد: ملت ایران اسلامی دل در گروه محبت امام حسین(ع) نهاده و عاشق این امام بزرگوار هستند که نیاز است در راستای تبیین پیام عاشورا تلاش شود.

رییس ستاد اربعین مازندران خاطرنشان کرد: ضرورت دارد از همه ظرفیتها در راستای معرفی سیره نورانی سرور و سالار شهیدان بهره گیری کرده و تلاش ویژه ای در این مسیر وجود داشته باشد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مازندران با بیان این که استقبال خوبی از سوی مردم عزیز مازندران برای اربعین حسینی و حضور در کربلا صورت گرفته است، افزود: حدود 45 هزار نفر از استان مازندران برای شرکت در مراسم اربعین حسینی ثبت نام کردند.

وی اظهار داشت: عده کثیری از هم استانیهای ما به کشور عراق اعزام شدند و افراد باقیمانده نیز در روزهای آینده به این کشور جهت حضور در مراسم اربعین اعزام می شوند.

پذیرایی از 40 هزار زائر حسینی

یونسی ادامه داد: استان مازندران تصمیم گرفته است تا 40 هزار نفر از زائران حسینی را به مدت یک هفته مورد پذیرایی قرار دهد که تمهیدات و تلاشهای لازم در اینخصوص صورت گرفته است.

رییس ستاد اربعین مازندران تصریح کرد: پذیرایی 30 هزار نفر از زائران در کربلای معلی صورت می گیرد و 10 هزار نفر از زائران نیز در منطقه سه راهی کوت پذیرایی می شوند.

استقرار گروههای خادمان در کشور عراق

وی با قدردانی از مشارکت خوب هم استانیهای مازندرانی در برپایی موکب های پذیرایی از زائران حسینی افزود: مردم استان مازندران مشارکت ارزنده ای در این امر داشته و کمکهای خوبی صورت دادند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مازندران با بیان این که فعالیتها از سوی ستاد بازسازی عتبات عالیات و سازمانها و نهادهای دست اندرکار صورت می گیرد، اظهارداشت: گروههای خادمین جهت پذیرایی شایسته از زائران سرور و سالار شهیدان در مناطق مورد نظر مستقر شدند.

یونسی تصریح کرد: خادمان حسینی به شایستگی دارند فعالیتها و برنامه های مورد نظر را انجام می دهند که اهتمام ارزشمندی از سوی همه این عزیزان وجود دارد.

رییس ستاد اربعین مازندران خاطرنشان کرد: امیدواریم این زحمات و تلاشهایی که صورت می گیرد مورد قبول حضرت حق و سرور و سالار شهیدان قرار گیرد.

گفتنی است، ویژه برنامه های عزاداری همزمان با اربعین حسینی در امامزادگان، بقاع متبرکه و مساجد استان مازندران برگزار می شود و امسال برای دومین سال متوالی و در حرکتی فرهنگی پیاده روی مردم دیار علویان آمل از آستان مقدس امامزاده ابراهیم(ع) تا آستان مقدس امامزاده عبدالله(ع) همزمان با روز اربعین انجام می شود./1314/203/ب2

ارسال نظرات