۰۵ آذر ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۵
کد خبر: ۴۶۳۴۰۳
استاد روانشناسی حوزه علمیه قم:

حوزه علمیه باید برای تربیت فرزندان طلاب مدرسه دایر کند

حجت الاسلام حصاری گفت: حوزه باید برای فرزندان طلاب مدرسه ایجاد کند و امروز در مشهد و قم در برخی مساجد این طرح در حال انجام است و طلاب باید به این مساله توجه کنند.
کودکان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در همدان، حجت الاسلام مهدی حصاری استاد روان شناسی حوزه علمیه قم در جلسه تربیت مشاور که صبح امروز در مدرسه آخوند همدان برگزار شد با اشاره به اهمیت توجه به تربیت کودکان اظهار داشت: پاسخ به سوالات جنسی کودکان سبب ارامش روانی کودکان می شود.

وی با اشاره به اهمیت توجه به برنامه ریزی برای تربیت فرزندان گفت: بچه ها به تجربه می فهمند که وقتی برخی سوالات را از والدین خود می پرسند دچار تغییر رفتار والدین می شود.

حجت الاسلام حصاری خاطرنشان کرد: اگر در پاسخ به کودکان بد رفتار شود سبب کنجکاوی بیشتر در کودکان برای جواب سوالشان می شود.

وی در ادامه با اشاره به اهمیت پاسخگویی به پرسش های کودکان گفت: پاسخ ها نباید تحریک کننده کودکان باشد و نباید با آن برخورد هیجانی کرد و او را منزجر کرد.

استاد روانشناسی حوزه علمیه قم ابراز داشت: پاسخ به کودکان باید قانع کننده باشد و اگر در دوران ۳ سالگی اطلاعات را درست ارائه کرده باشید تا دوران بلوغ به همین روال پیش می رود.

وی افزود: بیان علمی و نمادین برای خلقت انسان برای فرزندان امری مهم است که باید توسط والدین بدون حساسیت زایی در ذهن کودک بازگو شود.

حجت الاسلام حصاری گفت: حوزه باید برای فرزندان طلاب مدرسه ایجاد کند و امروز در مشهد و قم در برخی مساجد این طرح در حال انجام است و طلاب باید این مساله را توجه کنند.

وی ابراز داشت: باید زیرساخت های تربیت دینی طلاب در جامعه روحانیت ایجاد شود و این امر نیازمند همت و برنامه ریزی برای این امر است که نتایج سازنده ای دارد./979/202/ب3

ارسال نظرات