۰۵ آذر ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۱
کد خبر: ۴۶۳۴۰۵
حجت الاسلام حصاری:

پدر و مادر باید تقویت کننده جایگاه یکدیگر در خانواده باشند

استاد حوزه علمیه قم گفت: امام خمینی مقتدرترین انسان عصر حاضر بود ولی در زندگی خانوادگی هیچ گاه برای یک لیوان آب کسی را تحت امر خود قرار نمی داد.
تربیت دینی کودک

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در همدان، حجت الاسلام مهدی حصاری استاد حوزه علمیه قم در جلسه تربیت فرزندان در حوزه اخوند همدان که پیش از ظهر امروز برگزار شد با اشاره به جایگاه توجه به تربیت فرزندان گفت: نقش جنسی کودکان از 3 سالگی اغاز می شود.

وی ادامه داد: در چهارسالگی کودکان به همانندسازی می پردازند و والدینی که رفتار گرمی دارند مورد توجه فرزندان قرار می گیرند و این گرم بودن به معنای سهل گیری نیست.

استاد حوزه علمیه قم گفت: امام خمینی مقتدرترین انسان عصر حاضر بود ولی در زندگی خانوادگی هیچ گاه برای یک لیوان آب کسی را تحت امر خود قرار نمی داد.

وی با اشاره به این که رفتار والدین باید ضابطه مند باشد گفت: فرزندان رفتار والدین را به خوبی درک می کنند و والدین باید بهترین گوش شنوا برای فرزندان خود باشند.

حجت الاسلام حصاری ابراز داشت: گرم بودن با فرزندان باید تحت آموزش انجام شود و فرزندان سیاری از بایدها و نبایدها را در زندگی از رفتار والدین فرامی گیرند.

وی با اشاره به اهمیت تربیت فرزندان در خانواده ابراز داشت: پدر و مادر باید تقویت کننده جایگاه یکدیگر در خانواده باشند و این مساله مهمی است که باید رعایت شود.

استاد حوزه علمیه قم افزود: بسیاری از والدین با آزاد گذاشتن فرزندان به دنبال تربیت انها هستند و باید دانست که بی برنامه نمی توان فرزندان را تربیت کرد و باید ازادی فرزندان حد و حدود داشته باشد.

وی در پایان گفت: بچه هایی که زیاد مورد توجه و یا بی توجهی قرار می گیرند دچار ضعف تربیتی می شوند و کثرت فرزندان در خانواده سبب تقویت در تربیت فرزندان می شود و باید برای تربیت فرزندان استراتژی داشت./979/202/ب3

ارسال نظرات