۰۵ آذر ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۹
کد خبر: ۴۶۳۴۷۷
آیت الله علم الهدی:

تندرو خواندن بسیجی، زمزمه آمریکایی و انگلیسی است

نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی، میزبانی از زوار پیاده امام هشتم را نمونه یک حرکت بسیجی دانست و گفت: این که جریانی بسیجی را تند و یک انسان حاد معرفی کند، این زمزمه، زمزمه امریکایی و انگلیسی است.
آیت الله علم الهدی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، آیت الله سید احمد علم الهدی ظهر امروز در خطبه های سیاسی عبادی نماز جمعه مشهد مقدس که در جوار بارگاه منور رضوی برگزار شد، با اشاره به فرارسیدن دهه آخر صفر، حوادث این ایام را حوادثی تعیین کننده در تاریخ اسلام دانست و گفت: رحلت پیامبر اکرم(ص) مصادف با انحراف رهبری از خ وحی و نبوت یعنی امامت بود.

نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی افزود: بنای اسلام بر این است که مدیریت جامعه در خط وحی و نبوت باشد و امامت به عنوان تداوم خط نبوت در جریان رهبری امت است اما متاسفانه انحراف در عرصه سیاسی امت پیامبر(ص) به وجود آمد.

 

حوادث دهه آخر صفر راهبردساز بود

آیت الله علم الهدی با اشاره به لزوم عبرت گیری از حوادث صدر اسلام، خاطرنشان کرد: بی بصیرتی و بی توجهی امت و در نتیجه جداسازی سیاست اجتماعی از عرصه های دیانت و آموزه های دینی 14 قرن امت اسلام را در فلاکت تفرقه و اختلاف، ذلیل قدرت های طاغوتی مستکبر قرار داد و این به خاطر بی بصیرتی در زمان رحلت پیامبر(ص) بود.

وی با بیان این که حرکات صورت گرفته در بازه تاریخی مذکور راهبردساز بود، گفت: این که در برابر این انحراف، عزیزترین عزیزان اسلام، یعنی دختر معصومه پیامبر(ص) قیام کرده و بایستد و آنقدر مقاومت کند که حتی درب خانه اش را آتش زدند، کنار نرود و عزیز بزرگوارش را بین در و دیوار بکشند، باز هم دامان امیرمؤمنان(ع) را رها نکرد. این یک راهبرد بود.

 

رفاه زدگی مردم به طاغوت امثال معاویه منجر خواهد شد

آیت الله علم الهدی در تبیین راهبرد دوم از حوادث دهه آخر صفر، خاطرنشان کرد: مردمی که به عنوان مجاهد فی سبیل الله در دست پیامبر(ص) تربیت شده بودند، در عرصه رفاه زدگی افتادند. جامعه رفاه زده، خوشگذران و مردمی که به دنبال ناهار و شام چرب و نرم باشند، خواه ناخواه شخصی مثل معاویه بر آن ها مسلط می شود و میوه دل صدیقه اطهر، سبط اکبر پیامبر(ص) یکه و تنها می ایستد تا جایی که بدن مسمومش را تیرباران کردند.

نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی افزود: آن زمانی که جریان نا به کار طاغوتی عباسی خواست با توجیهات منافقانه و تزاویر فتنه رانه مسیر انحراف را به عنوان یک جریان دینی پذیرفته شده بر امت اسلام تحمیل کند، وجود مقدس امام هشتم یک شهادت یک سال و نیمه را قبول کردند. از روزی که در مدینه به عزیزان شان گفتند «برای مظلومیت من گریه کنید»، تا روزی که در خراسان گفتند «بدترین چیزی که خدا در زمان من آفریده این است که جگر منِ غریب را با زهر پاره پاره می کنند.» ایستادگی و مقاومت ایشان در جنگ نرم با انحراف و فتنه دشمن، در واقع راهبردی برای ما است.

 

مسؤولان امکانات گرمایشی را برای زوار پیاده امام هشتم فراهم کنند

وی راهپیمایی زوار پیاده به قصد زیارت امام هشتم و نیز راهپیمایی اربعین را نماد پیروی از راهبردهای ائمه اطهار(ع) دانست و اظهارکرد: ایدواری دستگاه های مسؤول حداکثر پذیرایی، به خصوص امکانات گرمایشی را برای زوار امام هشتم فراهم کنند. از آستان قدس رضوی و تولیت عظمای آن که در جریان راهپیمایی اربعین به زوار خدمت کردند، تشکر می کنم و امیدواریم امسال که امر پذیرایی زائران پیاده امام هشتم با آستان قدس رضوی است، همان خدمت را در این عصه نیز انجام دهند.

آیت الله علم الهدی پذیرایی از زوار پیاده را نمونه ای از روحیه و کار بسیجی دانست و با اشاره به فرارسیدن هفته بسیج مستضعفین گفت: رهبر انقلاب در دیدار اخیرشان با بسیجیان فرایشی کلیدی اعلام کرده و فرمودند «بسیج مظهر مردم سالاری دینی است.» اگر جا های دیگر دم از مردم سالاری می زنند، فقط در انتخابات، آن هم آمیخته با تخلف هایی مانند تخلف در سه ایالت بزرگ آمریکا نمود دارد. این دموکراسی لیبرال است که سوغات مدرنیته برای کشورهای غربی بود.

 

تبیین رابطه بسیج و مردم سالاری دینی

امام جمعه مشهد مقدس یادآور شد: در مردم سالاری دینی مردم با پای خود در عرصه نظام می آیند و مباشر در اجراییات نظام هستند. مردم همه کاره یک نظام مردم سالار می شوند. رهبر معظم انقلاب در فرمایشات دو روز گذشته شان، مردم سالاری دینی را تفسیر فرمودند و گفتند «سالار سرنوشت جامعه مردم هستند و اختیار جامعه و تصمیم گیری با مردم است. کدام مردم؟ مردم متدینی که وابسته به دین هستند و مبدأ مشروعیت نظام شان را از دین گرفتند که ولایت باشد و رفتار سیاسی آن ها در حقیقت از دین اخذ شده و اخلاق سیاسی شان را از آموزه های دینی گرفته و اجرا می کنند.

 

تندرو خواندن بسیج، زمزمه آمریکایی و انگلیسی است

وی افزود: نماد مردم سالاری دینی، همین حرکات شکل گرفته در پیاده روی اربعین و زوار امام هشتم است. می بینید که همه مردم با همه چیزشان در صحنه آمده اند. آن ها که امکانات دارند، آنچه دارند در طبق اخلاص گذاشته اند و آنها که چیزی ندارند هم آمده اند با کارشان به زوار خدمت کنند و این معنای مردم سالاری دینی و بسیج است. بسیجی همه چیزش برای خداست. این نماد را جز این انقلاب در هیچ کجای زمین نمی تان یافت.

آیت الله علم الهدی در پایان خاطرنشان کرد: رهبر انقلاب سال گذشته در سالروز تشکل بسیج، فرمودند «خطرناک ترین نوع نفوذ، نفوذ جریانی در برابر بسیج است.» یعنی دشمن جریانی را بسازد که آن را رقیب بسیج قرار دهد. این که جریانی بسیجی را تند و یک انسان حاد معرفی کند، این زمزمه، زمزمه امریکایی و انگلیسی است./820/201/ب3

 

 

ارسال نظرات