۰۷ آذر ۱۳۹۵ - ۲۲:۲۳
کد خبر: ۴۶۴۰۱۷
عضو شورای استانی حوزه علمیه آذربایجان شرقی:

پیامبر اسلام برای اتمام مکارم اخلاق مبعوث شد

حجت الاسلام حاجی زاده با بیان اینکه دین اسلام دین محبت و مهربانی است، گفت: هدف بعثت پیامبر اسلام برای اتمام مکارم اخلاق است.
حجت الاسلام جواد حاجی زاده، امام جمعه اهر

حجت الاسلام جواد حاجی زاده، عضو شورای استانی حوزه علمیه آذربایجان شرقی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، اظهار داشت: رسول خدا پیامبر رحمت بود و خداوند سبحان در این رابطه می فرماید که «وَمَا أَرْسَلْنَاکَ إِلَّا رَحْمَهً لِلْعَالَمِینَ»و تو را جز رحمتى براى جهانیان نفرستادیم.

وی ادامه داد: دین اسلام دین رحمت است و پیامبر رؤوف بالمؤمنین است یعنی به مؤمنان مهربان بود و «أَشِدّاءُ عَلَى الکُفّارِ» است و در مقابل دشمنان سرسخت و در مقابل مؤمن متواضع، رحیم و مهربان است، دین اسلام دینی است که نسبت به مؤمنان رؤوف و مهربان است.

عضو شورای استانی حوزه علمیه آذربایجان شرقی ادامه داد: قرآن کریم، اسلام را بر خلاف اسلام داعشی و آمریکایی به عنوان دین رحمت معرفی می کند، اسلام آمریکایی اسلام خشونت، سر بریدن، خیانت، غارت، جنایت و ترور است که نمونه هایش را مشاهده می کنیم.

وی با اشاره به هدف بعثت انبیاء الهی، ابراز داشت: اولین هدف از بعثت انبیاء تعلیم و تربیت بود که آیات مختلفی در قرآن کریم آن را بیان کرده است: «هُوَ الَّذِی بَعَثَ فِی الْأُمِّیِّینَ رَسُولًا مِنْهُمْ یَتْلُو عَلَیْهِمْ آیَاتِهِ وَیُزَکِّیهِمْ وَیُعَلِّمُهُمُ الْکِتَابَ وَالْحِکْمَهَ وَإِنْ کَانُوا مِنْ قَبْلُ لَفِی ضَلَالٍ مُبِینٍ».

حجت الاسلام حاجی زاده ادامه داد: در آیات قرآن کریم هدف از بعثت و برانگیخته شدن پیامبران برای تعلیم و تربیت بیان شده است، پیامبران آمده اند تا انحرافات فکری و غُلّ و زنجیرهای فکری را از میان بردارد و آنکه پیامبر اسلام برای اتمام مکارم اخلاق آمده است.

وی خاطرنشان کرد: پیامبران به ویژه نبی مکرم اسلام آمد تا زنجیرهای شرک، الحاد و نفاق را که جامعه را احاطه کرده بودند را از افکار و ذهن مردم پاک کند، هدف دیگر از بعثت پیامبران به ویژه رسول گرامی اسلام تشکیل حکومت بود، بخاطر اینکه بدون حکومت انسان هیچ وقت نمی تواند جامعه را به سوی عدالت سوق دهد و عدالت منهای حکومت قابل اجراء و پیاده شدن نیست.

عضو شورای استانی حوزه علمیه آذربایجان شرقی ادامه داد: پیامبر اسلام وقتی از مکه به مدینه منوره هجرت فرمودند، از اولین کارهایی که انجام دادند، تشکیل حکومت دینی بود و اقدامات بسیاری در رابطه با حکومت دینی انجام دادند، از جمله عهد و پیمان با قبائل مختلف یهود و غیر یهود بود که به این وسیله خواست بستر را فراهم نماید.

وی افزود: دیگر اقدام پیامبر اسلام تجهیز لشکر بود، حضرت در برابر مشرکان و کفار جنگهایی را انجام داد و گاهاً خود در این جنگها حضور یافت، اقدام دیگر حضرت پس از تحکیم حکومت نبوی نوشتن نامه برای ملوک و شاهان در خارج از جزیره العرب بود که آنها را به توحید و اسلام دعوت کرد.

حجت الاسلام حاجی زاده با بیان اینکه دین اسلام یک دین کامل است و انسان را به محبت و مهربانی دعوت می کند، گفت: دشمنان اسلام تلاش دارند چهره ای غیر انسانی از دین اسلام نشان دهند./۸۵۴/302/ب3

ارسال نظرات