۰۹ آذر ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۱
کد خبر: ۴۶۴۲۷۰
امام جمعه بستان آباد:

دشمن به دنبال برادرکشی در میان مسلمانان است/ مسؤولان جوامع اسلامی هوشیار باشند

حجت الاسلام رضوی با تأکید بر حفظ هوشیاری در میان مسلمانان و مسؤولان جوامع اسلامی، گفت: از جمله مشکلات امروز جامعه اسلامی آن است که دشمنان در برخی از کشورهای اسلامی مسلمان را به جان مسلمان انداخته اند که این مسأله بیشتر تحت تأثیر شبهه افکنی و کج فهمی ها روی داده است.
حجت الاسلام رضوي،امام جمعه بستان آباد

حجت الاسلام سید رضا رضوی، امام جمعه بستان آباد در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، با تأکید بر لزوم عبرت گرفتن از تاریخ و مرور آگاهانه آن، گفت: توجه عمیق به تاریخ صدر اسلام و حکومت بنی امیه به منظور درس گرفتن از آن دوران و تحلیل واقعه عاشورا امری بسیار مهم و ضروری برای جامعه امروز ما است.

وی با بیان اینکه بنی امیه در طول سالیان متمادی حکومت خود با القای شبهات مختلف عقیدتی و سیاسی به جوانان و مردم زمینه ساز بسیاری از فتنه های رخ داده در جامعه اسلامی شد، گفت: شبهه افکنی های عقیدتی و سیاسی بنی امیه و از طرفی عدم روشنگری خواص و نخبگان زمینه ای شد تا مردم در چاه های سیاه و ظلمانی جهل فرو روند.

امام جمعه بستان آباد افزود: این شبهه افکنی ها تا جایی طول کشید که امیرمؤمنان(ع) را فردی تارک الصلاه بدانند، در چنین شرایطی واقعه عاشورا به وقوع پیوست، در حقیقت ریشه های جریان عاشورا به سالهای بعد از وفات نبی مکرم اسلام و حرکت معکوس جامعه زیر برخی شبهات و کج فهمی ها به وقوع پیوست.

وی عدم روشنگری و بصیرت افزایی در برابر شبهات را مهمترین اشتباه خواص و نخبگان آگاه دانست و خاطرنشان کرد: امروز نیز جامعه در شرایط مشابهی قرار دارد به طوری که اگر نخبگان به طور دائم فضای سیاسی را رصد نکنند و به مقابله با شبهات برنخیزند، بروز فتنه های مختلف امری قابل پیش بینی است.

حجت الاسلام رضوی با بیان اینکه امروز رسانه های گروهی، سایت ها و روزنامه ها به عنوان بهترین ابزار دست دشمنان برای شبهه افکنی تبدیل شده است، تصریح کرد: جامعه ای که غبار شبهه در آن باشد به جای اینکه دشمن را هدف قرار دهد خودش مورد هدف قرار می گیرد، شبهه افکنی در جامعه عامل خودزنی است.

وی ادامه داد: از جمله مشکلات امروز جامعه اسلامی آن است که دشمنان در برخی از کشورهای اسلامی مسلمان را به جان مسلمان انداخته اند که بیشتر تحت تأثیر شبهه افکنی و کج فهمی ها روی داده است، متأسفانه بی بصیرتی در برخی از کشورها منجر به برادرکشی بین مسلمانان شده است.

امام جمعه بستان آباد با تأکید بر حفظ هوشیاری در میان مسلمانان و مسؤولان جوامع اسلامی، خاطرنشان کرد: استقامت و پایداری در برابر دشمنان اسلام و استکبار جهانی امری ممکن است و می توان پیروزمندانه از میدان خارج شد، نباید اجازه داد تا قدرت جوامع اسلامی دچار ضعف و فشل شود./۸۵۴/302/ب2

ارسال نظرات