۰۹ آذر ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۵
کد خبر: ۴۶۴۲۹۶
رئيس دانشگاه اديان و مذاهب اسلامي:

شبهه افكني‌ها به جايگاه رفيع حج آسيب نمي‌رساند

عضو شوراي عالي مجمع جهاني اهل بيت(ع) گفت: جايگاه حج به قدري رفيع است كه آيات و روايات فراواني در اهميت آن وجود دارد و شبهه افكنان نمي‌توانند جايگاه اين فريضه واجب را در دل‌هاي مسلمانان كم رنگ كنند.
حجت الاسلام نواب

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از پايگاه اطلاع رساني حج، حجت الاسلام والمسلمين سيد ابوالحسن نواب، رئيس دانشگاه اديان و مذاهب اسلامي در گفت و گویی با اشاره به اين فريضه بزرگ الهي گفت: اين تجمع بزرگ تركيبي از مذاهب گوناگون اسلامي است كه وحدت و برادري را به نمايش مي گذارند.


عضو شوراي عالي مجمع جهاني اهل بيت(ع) افزود: در كنگره حج مسلمانان با وجود سلايق مختلف اما يك صدا و يك دل مناسك حج را به جاي مي آورند و وحدت اسلامي و ديني را در بهترين صورت نشان مي دهند.

حجت الاسلام نواب با بيان اينكه اجتماع مسلمانان در كنگره حج فرصت بزرگي براي امت اسلامي است، گفت: از اين فرصت بايد به بهترين صورت استفاده كرد تا مسلمانان به يكديگر نزديكتر شده و چالش هاي پيش روي جهان اسلام را رفع كرد.

رئيس دانشگاه اديان و مذاهب اسلامي با ذكر اينكه حج خانه خدا تعطيل بردار نيست، گفت: در طول تاريخ عزيمت به حج با مشكلات فراواني همراه بوده است، اما مسلمانان هر ساله با عشق و علاقه به حج مي رفتند و اين مراسم را باشكوه برگزار مي كردند.

عضو شوراي عالي مجمع جهاني اهل بيت (ع) عنوان كرد: جايگاه حج به قدري رفيع است كه آيات و روايات فراواني در اهميت آن وجود دارد و شبهه افكنان نمي توانند جايگاه اين فريضه واجب را در دلهاي مسلمانان كم رنگ كنند.

وي با انتقاد از كساني كه اين مسئله را مطرح مي كنند كه به جاي رفتن به حج بايد هزينه آن را به فقرا داد، گفت: كمك به فقرا امر پسنديده اي است اما نمي توان به بهانه كمك به فقرا حج را كمرنگ كرد./1330/د102/س

ارسال نظرات