۱۰ آذر ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۰
کد خبر: ۴۶۴۴۴۷

برگزاری مراسم عزاداری شهادت امام رضا در بیت آیت الله جوادی آملی

مراسم عزاداری شهادت امام رضا(ع) و آخرین روز از برنامه های سوگواری دهه آخر ماه صفر با حضور دلدادگان و عاشقان خاندان عصمت و طهارت در بیت حضرت آیت الله جوادی آملی در آمل برگزار شد.
آیت الله جوادی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در آمل، مراسم عزاداری شهادت امام رضا(ع) و آخرین روز از برنامه های سوگواری دهه آخر ماه صفر با حضور دلدادگان و عاشقان خاندان عصمت و طهارت در بیت حضرت آیت الله جوادی آملی در آمل برگزار شد.

حجت الاسلام سید یدالله یزدان پناه، مدیر گروه عرفان مجمع عالی حکمت اسلامی در این مراسم با گرامی داشت مقام والای هشتمین اخترتابناک امامت و ولایت اظهارداشت: ضرورت دارد سیره نورانی این امام همام و اهل بیت معصومین(ع) را چراغ راه خود قرار دهیم.

وی تصریح کرد: انسان باید تلاش های ارزشمندی صورت دهد که وقتی می خواهد از این دنیا برود ره توشه ای برای خود فراهم کرده باشد و با دست خالی راهی آن دیار هستی نشویم.

استاد فلسفه و عرفان حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: انسانی که ره توشه ای برای آخرت خود فراهم نکند و در دنیا تنها به دنبال مادیات و شهوات باشد به دنبال بازی و سرگرمی در بوده و در دام قرار گرفته است.

حجت الاسلام یزدان پناه با بیان این که دنیا لهو و سرگرم کننده است، گفت: نباید بگذاریم دنیا ما را از اصل وجودی مان باز بدارد تا از ابد و عوالمی باید طی کنیم و محل اسقرار ما است غافل شویم.

مدیر گروه عرفان مجمع عالی اسلامی با اشاره به این که دنیا محل عبور و آخرت محل استقرار است، بیان داشت: انسان نباید به محل عبوری توجه داشته و نیاز است از این فرصت برای سرای آخرت کاری صورت دهد.

وی اظهارداشت: هرکاری در این دنیا صورت دهیم و هر میزان اموالی به دست آوریم باید روزی همه را کنار گذاشته و از این دیار هستی برویم که تنها اعمال انسان همراه او است.

استاد فلسفه و عرفان حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: انسانی که در دام دنیا قرار گیرد نمی تواند به مراتب والایی در نظام هستی دست پیدا کرده و از اصل خود دور می شود که دنیا زیبایی آراسته دارد و نباید ما را جذب خود کند.

حجت الاسلام یزدان پناه تصریح کرد: لذایذ دنیایی به حدی انسان را جذب می کند که فرد تمام محبت خود را صرف آن می کند و در دام دنیا قرار می گیرد که باید مراقبت های شایسته ای صورت دهیم.

مدیر گروه عرفان مجمع عالی حکمت اسلامی افزود: برای مردم دوست داشتن شهوات زینت داده شده است که باید مراقب باشیم تا زندگی ما معطوف به امور دنیایی نشود که در صورت غرق شدن مشکلات بسیاری برای انسان ایجاد می کند.

وی خاطرنشان کرد: خوش به حال کسی هرچیزی در سرای هستی دارد دل نمی بندد و مهم تعلق است که انسان هایی بیشتر دارند باید توجه ویژه ای داشته باشند که اگر مالی داریم نیاز است مراقبت شایسته ای صورت دهیم و در غیر اینصورت بازنده هستیم.

استاد فلسفه و عرفان حوزه علمیه ادامه داد: انسانی که غرق در تعلقات می شود در مسیر بیچارگی قرار می گیرد که باید هوشیاری و دقت شایسته ای داشته باشیم و بدانیم دلبستن به مادیات و لذات دنیایی خطرناک است.

حجت الاسلام یزدان پناه با بیان این که گاهی انسان به امور دنیایی اکتفا می کند و این تزیین شهوت های دنیایی است است، گفت: ضرورت دارد مراقبت های شایسته ای صورت دهیم تا غرق در تعلقات نشویم که جداشدن از دنیا برای چنین فردی سخت بوده و محبت دنیا زمینه همه گناهان است.

مدیر گروه عرفان مجمع عالی حکمت اسلامی اظهار داشت: انسانی که تعلق به دنیا پیدا می کند وقتی می خواهد از دنیا برود دوست ندارد از این سرای هستی برود که با فشار مواجه می شود و نباید بگذاریم زیبایی های دنیایی ما را اسیر خود کند.

وی ادامه داد: انسان باید زحمات خود را صرف سرای ابدی کند و تلاش کنیم زیبایی های دنیایی برای ما رنگین نشده و گرفتار آن نشویم که اکثر سقوط انسان به سبب درگیری و غرق در مطامع دنیایی است.

استاد فلسفه و عرفان حوزه علمیه قم تصریح کرد: ضرورت دارد توجه ارزنده ای داشته باشیم تا اسیر دام ها نشویم که شیطان هم وقتی می خواهد بر انسان وارد شود از همین زیبایی های دنیایی استفاده می کند.

حجت الاسلام یزدان پناه افزود: نباید لذت های دنیایی برای انسان آنقدر اهمیت پیدا کند که سرای ابدی را فراموش کنیم و نیاز است از فرصت های موجود در راستای هدایت و آگاهی بهره گیری کنیم.

مدیر گروه عرفان مجمع عالی حکمت اسلامی خاطرنشان کرد: بسیاری از بزرگان دینی از همین دنیا به مقامات ارزشمندی دست پیدا کردند که باید اهتمام ما در راستای استفاده درست از ظرفیت های دنیایی باشد و بتوانیم خود را در مسیر تعالی قرار دهیم.

گفتنی است، مراسم عزاداری دهه آخر ماه صفر با حضور پرشور مردم و سخنرانی اساتید برجسته حوزه و دانشگاه و به مدت 10 روز در بیت حضرت آیت الله جوادی آملی در آمل برگزار شد./202/1314/ب1

ارسال نظرات