۱۴ آذر ۱۳۹۵ - ۰۸:۵۷
کد خبر: ۴۶۵۰۳۹
حجت الاسلام سالک در گفت وگو با رسا:

رییس جمهور پاسخگوی نقض برجام باشد/ مجلس بی تفاوت نخواهد بود

نایب رییس کمیسیون فرهنگی با بیان این که آقایان به شعار دادن افتاده اند، گفت: من تعجب می کنم از اعضای دولت که هرکجا رسیدند یکسره آمریکا را مذمت می کنند، آن وقتی که مقام معظم رهبری فرمودند آقایان گوش ندادند حالا به این وضع افتاده اند.
حجت الاسلام سالک

حجت الاسلام احمد سالک نایب رییس کمیسیون فرهنگی مجلس در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به تمدید تحریم های ده ساله علیه ایران در سنای آمریکا و نقض برجام گفت: الان در شرایطی هستیم که باید یک واکاوی نسبت به برجام کرد که نتیجه برجام آن هم به مدت 10 تا 15 سال تعطیلی هسته ای، غنی، آب رآکتور اراک و فردو شد.

وی افزود: نتیجه برجام این شد که 15 سال ما نباید دست به هیچ حرکتی بزنیم، مقام معظم رهبری اشاره فرمودند که این ها در قضایای مذکرات عجله کردند، نتیجه عجله کردن امتیاز دادن بود؛ آمریکا امتیازهای بسیاری به دست آورده اما امتیازی در اختیار جمهوری اسلامی ایران قرار نگرفته است.

حجت الاسلام سالک با بیان این که آخرین مطلب این بود که تحریم ها یکجا برداشته شود اما با گذشت یک سال هنوز هیچ تحریمی برداشته نشده است، اظهار داشت: گاهی اوقات می گویند تحریم فلان برداشته شده اما با این مصوبه داماتو مشخص شد که آمریکایی ها دروغ می گویند و بدعهد هستند.

وی ادامه داد: مسؤولان البته مجلس ابتدائا ان شاءالله و دولت باید سریعا درباره آنچه را که خلاف برجام بوده و عمل شده اقدامات لازم را انجام دهند، باید 20 هزار سانتریفیوژ نطنز راه بیفتد، باید فردو فعالیت خود را آغاز کند و آب سنگین باید تولیدات خود را بالا ببرد، غنی سازی که تا سه و هفت دهم آورده شده باید همانند گذشته به مطلوب خود برسد که مسأله ای بسیار مهم است.

نماینده مردم اصفهان در مجلس با بیان این که آقایان به شعار دادن افتاده اند، ابراز داشت: من تعجب می کنم از اعضای دولت که هرکجا رسیدند یکسره آمریکا را مذمت می کنند، آن وقتی که مقام معظم رهبری فرمودند آقایان گوش ندادند حالا به این وضع افتاده اند.

وی عنوان کرد: دولت و آقای رییس جمهور باید پاسخگو باشد که در برابر برجام و نقض عهدی که آمریکایی ها کردند چه عکس العملی نشان خواهند داد، ما به هیچ وجه از روز اول اعتمادی به آمریکا نداشتیم و آن را دشمن، خصم و عدوی ملت ایران و اسلام می دانیم.

عضو جامعه روحانیت مبارز خاطرنشان کرد: وقتی انقلاب با هدایت حضرت امام راحل به پیروزی رسید سیلی که آمریکا از ملت ایران با هدایت امام خورد از همه آنچه که در اختیار داشت 40 سال عقب افتاد، آمریکا امروز تلاش می کند با بستن قراردادهای گوناگون  وارد ایران شود و بازگشت خود به ایران را انجام دهد.

وی اضافه کرد: ملت ایران باید سیلی 40 ساله دیگری به گوش آمریکا بزند و دولتمردان باید پیشکسوت این مسأله باشند، با خواهش و تمنا کاری درست نمی شود و کار از این ها گذشته است، قاطعیت ملت ایران به رهبری حضرت آقا در برابر آمریکا پاسخ اصلی به نقض عهدی است که آمریکایی ها کردند.

نایب رییس کمیسیون فرهنگی با اشاره به اقدامات مجلس در برابر نقض برجام گفت: ان شاءالله مجلس تصمیماتی می گیرد و قطعا مجلس بی تفاوت نخواهد بود./1323/ت302/ج

ارسال نظرات