۱۴ آذر ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۷
کد خبر: ۴۶۵۰۴۶
عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز:

علما برای پیشرفت علم اهتمام ویژه ای به وقف داشتند

عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز گفت: بسیاری از علمای بزرگ ما برای پیشرفت علم وقف‌های بزرگی داشتند برخی از آنان با سختی فراوان در زمینه علم وقف انجام دادند.
عبدالحسین معزی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام‌ عبدالحسین معزی نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر، شامگاه شنبه 13 آذر در مراسم رونمایی از کتاب واقفان دارالخلافه که در مدرسه دارالفنون برگزار شد، با اشاره به اهمیت وقف گفت: در طول تاریخ و ادیان الهی وقف وجود داشته است.

عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز افزود: وقف مختص به اسلام نبوده است در دین یهود، مسیحیت و حتی زرتشت نیز وقف به اشکال مختلف وجود داشته است اما اسلام وقف را امضا و تایید کرده است.

نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر اظهار داشت: در قرآن کلمه وقف وجود ندارد اما بر نیکوکاری، احسان و صدقه تاکید فراوان شده است که وقف نیز یکی از صدقات جاریه است.

وی افزود: آیاتی نظیر آیه 46 سوره کهف بر این مساله تاکید دارد که مال و فرزند زیبایی دنیا هستند اگر از آنها در مسیر احسان و نیکوکاری استفاده شود ذخیره آخرت خواهد بود.

حجت‌الاسلام معزی بیان داشت: برای وقف گذشتگان ما بسیار تلاش کردند بسیاری از علمای بزرگ ما برای پیشرفت علم وقف‌های بزرگی داشتند برخی از آنان با سختی فراوان در زمینه علم وقف انجام دادند.

وی در پایان گفت: امثال امیرکبیر که مدرسه دارالفنون را ساختند بر پیشرفت علمی کشور بسیار تاثیرگذار بودند.

در پایان این مراسم با حضور حجت‌الاسلام‌ والمسلمین محسن قرائتی از کتاب واقفان دارالخلافه نوشته بهزاد یعقوبی رونمایی شد.

همچنین از اقدام خداپسندانه 10 تن از یاوران وقف تقدیر و تشکر به عمل آمد./201/807/ب1

ارسال نظرات