۱۸ آذر ۱۳۹۵ - ۱۹:۳۱
کد خبر: ۴۶۶۰۴۷

پیام آ‌یت الله صافی به همایش بزرگداشت مرحوم آ‌یت الله گلپایگانی

حضرت آ‌یت الله صافی در پیامی به همایش مرحوم حضرت ‌آیت الله گلپایگانی از خدمات این مرجع فقد تجلیل کرد.
آیت الله صافی گلپایگانی

به گزارش خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله صافی پیامی به همایش بزرگداشت مرحوم حضرت آیت الله گلپایگانی صادر کرد.

متن پیام این مرجع تقلید به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحيم
الحمدللّه رب العالمين و صلّی اللّه علي سيد الاولين و الآخرين حبيب إله العالمين أبي القاسم محمّد و علي آله الطيبين الطاهرين سيّما بقية اللّه في الأرضين.
قال رسول اللّه (صلی‌اللّه علیه و آله): العُلَمَاء أمنَاءُ اللّهِ عَلي خَلقِهِ
شهادت حضرت ابا محمّد امام حسن عسکري صلوات الله و سلامه عليه را به محضر مبارک قطب عالم امکان حضرت ولي عصر عجل الله تعالي فرجه الشريف، و همه شيعيان و دوستداران اهل بيت عصمت و طهارت، تسليت عرض مي‌کنم.
بزرگداشت بزرگ مرجع فقيد جهان تشيّع مرحوم حضرت آية الله العظمي گلپايگاني قدس الله نفسه الزکية در زادگاه ايشان شهر گوگد، افتخاري بزرگ براي شهرستان گلپايگان و علماء و حوزه‌هاي علميّه و عموم اهالي متديّن گلپايگان و شهرهاي اطراف مي‌باشد.
تجليل و تکريم از مرجعي که در سنگرهاي جهاد و مبارزه با کفر و استکبار، و بدعت‌ها، و دفاع از حريم دين، و ياري اسلام، همواره با قدم‌هاي بلند و مقاوم، اسوه و الگوي مجاهدان راه خدا، و شيفتگان حاکميت اسلام بود.
فقيه بزرگواري که در اجتهاد و استنباط احکام از کتاب و سنّت با استقامت سليقه و روشن‌بيني، بر ادامه روش فقهاي سلف تأکيد داشت، و شخصيتي که در تاريخ انقلاب اسلامي، مواضع، پيام‌ها و سخنراني‌هاي ايشان، قاطع و راهگشاي مبارزات مردم مسلمان بود.
او به حق، يادگاري از اجداد طاهرين خود بود، و ولايت و پيروي از ايشان را، تنها وسيله سعادت انسان‌ها مي‌دانست، و تمسّک به قرآن و عترت را تنها راه نجات بشريت مي‌شناخت. از خوف خدا و ياد قيامت گريه‌ها داشت، و هميشه در اين انديشه بود که آقا و مولايش حضرت بقية الله الاعظم ارواح العالمين له الفداء را از خود خشنود سازد، و البته که به حق يکي از چاکران مخلص، و سربازان واقعي دربار ملک پاسبان امام زمان عجّل الله تعالي فرجه الشريف بود؛
سلام عليه يوم ولد، و يوم مات، و يوم يبعث حياً
و اکنون ساليان زيادي است که از رحلت آن مرجع والامقام مي‌گذرد، و هنوز شيعيان و حوزه‌هاي علميه و علماء اعلام، و به ويژه مردم غيور و شريف گلپايگان در فقدان ايشان، ياد آن مدافع و حامي بزرگ تشيع را گرامي مي‌دارند، و به روح بلند ملکوتي وي درود و صلوات مي‌فرستند: اللّهم صلّ علي محمّد و آل محمّد
اينجانب از تمام کساني که در برپايي اين بزرگداشت، خدمت کرده، و نيز از حضور علماء و فضلاء و شخصيت‌هاي ديني و کشوري، و اهالي شريف گلپايگان و گوگد، کمال تشکر را دارم، و موفقيت بيشتر آنها را در تعظيم شعائر اسلامي، و حفظ سنّت‌ها و ارزش‌هاي اصيل انقلاب اسلامي، و امر به معروف و نهي از منکر، و قضاي حوائج مؤمنين، و تعاون و کمک به برادران و خواهران ديني خود، از خداوند متعال مسئلت دارم، و آرزومندم که گلپايگان ما هميشه در انجام فرائض ديني، و التزام به دستورات شرع مقدس و مکارم اخلاق، نمونه و الگو باشد، و بانوان محترمه نسبت به حفظ حجاب و عفاف، و حريم دين، همواره پيشقدم بوده، و هويت ديني اين شهر پر افتخار را همگان حفظ نمايند؛ و آخر دعوانا أن الحمدلله رب العالمين
لطف الله صافي گلپايگاني
7 ربيع المولود 1438 هـ.ق

/1323/د102/ج1

ارسال نظرات