۲۱ آذر ۱۳۹۵ - ۱۷:۵۳
کد خبر: ۴۶۶۶۱۳
نماینده ولی فقیه در ایلام:

با مدیریت جهادی می توان اقتصاد مقاومتی را در جامعه نهادینه کرد

نماینده ولی فقیه در ایلام گفت: دشمنان از حربه اقتصاد به‌عنوان یک سیاست راهبردی و کارآمد در مقابله با نظام اسلام استفاده کردند و کلید این توطئه‌های دشمنان، تحریم‌های اقتصادی بود که از همان آغاز انقلاب اسلامی ادامه دادند و تا به امروز که ۳۷ سال از عمر بابرکت انقلاب اسلامی می‌گذرد از این برنامه تحریم و فشار اقتصادی دست‌بردار نبوده و بلکه بیشتر هم کرده اند.
حجت الاسلام والمسلمین لطفی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ایلام، حجت الاسلام والمسلمین محمد نقی لطفی، نماینده ولی فقیه در استان امام‌جمعه ایلام، ظهر امروز در مراسم تجلیل از فعالان اردوهای جهادی و طرح‌های اقتصاد مقاومتی در این استان، اظهار داشت: اقتصاد مقاومتی شعار راهبردی مقام معظم رهبری معظم انقلاب است که باید  در همه برنامه‌های اقتصادی موردتوجه قرار گیرد.

وی افزود: توجه به اقتصاد مقاومتی و نهادینه کردن آن تنها راه برون‌رفت از مشکلات اقتصادی در سطح جامعه است، دشمنان نظام انقلاب اسلامی از همان آغاز پیروزی انقلاب، راهکار فشار برای سقوط و تضعیف انقلاب در نهایت تسلیم کردن انقلاب را برای رسیدن خواسته‌های نامشروع خود در پیش گرفتند.

امام‌جمعه ایلام گفت: دشمنان از حربه اقتصاد به‌عنوان یک سیاست راهبردی و کارآمد در مقابله با نظام اسلام استفاده کردند و  کلید این توطئه‌های دشمنان،  تحریم‌های اقتصادی بود که از همان آغاز انقلاب اسلامی ادامه دادند و تا به امروز که ۳۷ سال از عمر بابرکت انقلاب اسلامی می‌گذرد از این برنامه تحریم و فشار اقتصادی دست‌بردار نبوده و بلکه بیشتر هم اقدام کرده است.

حجت الاسلام والمسلمین لطفی تصریح کرد: بر همین اساس نظام مقدس اسلامی برای مقابله با این سیاست دشمن، راهکارهای لازم را در اختیار داشت و دارد  اما آن‌طور که بایدوشاید از این ظرفیت‌ها و امکانات استفاده‌ نشده است، اما این امکانات و ظرفیت‌ها موجود است و وجود دارد، هم‌ظرفیت‌های انسانی و هم مادی دارد که باید از این ظرفیت‌ها استفاده کرد.

وی با اشاره به اینکه کشور عزیز ما ایران اسلامی در عرصه بین‌الملل معروف به تربیت و داشتن نوابغ است و  ایرانی‌ها همواره پرچم‌دار تمدن در طول تاریخ بودند، ابراز کرد: انقلاب اسلامی که پیروز شد و این ظرفیت‌ها را بروز داد و ظرفیت شکوفایی توانمندی‌ها را فراهم کرد.

این مسؤول بیان کرد: متأسفانه شعار ما نمی‌توانیم در دوران گذشته به‌وسیله روشنفکران غرب‌زده وارد کشور شده و تاکنون نیز این مساله وجود دارد که سبب خسارت‌های فراوانی در عرصه‌های مختلف ازجمله فرهنگی و اقتصادی  شده است که این مسئله  شدت و ضعف دارد اما این تفکر و اندیشه وجود دارد.

نماینده ولی فقیه در استان گفت: مجموعه‌های ضد نظام انقلاب اسلامی و دشمنان انقلاب یک‌لحظه از توطئه و فشار کوتاه نیامده‌اند بلکه فشار را بیشتر کردند در بحث مذاکرات هسته‌ای با چه ترفندهایی به میدان آمدند و با لبخند و با چهره صلح طلبانه و روابط حسنه وارد مذاکرات هسته‌ای شدند، مادر همه این دوران بحث مذاکره را ترک نکردیم اما مذاکره‌ای که منافع کشور در آن لحاظ باشد.

وی تصریح کرد: با این‌وجود مذاکرات هسته‌ای آغاز شد و نظام هم از آن استقبال کرد، اما با شروطی که رهبر معظم انقلاب اسلامی از همان آغاز مذاکرات بیان کرد که درنهایت ۳ سال مذاکرات و یک سال برجام و شش ماه بعد از برجام، تحریم برداشته نشده است، بیش از ۱۸۰ هیئت اقتصادی، سیاسی و فرهنگی در کشور رفت آمد کرده است اما منجر به انعقاد قرارداد اقتصادی نشده است.

امام‌جمعه ایلام بیان داشت: اینکه مساله اقتصادی نظام و کشور را به‌زانو درآورده و تبدیل به بحران شده است، این‌یک حرف غلطی است، ما در کشورمان نه بحران سیاسی، اقتصادی و نه فرهنگی داریم، بحران یک واژه خاصی است که در ادبیات کشورها و ادبیات سیاسی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

حجت الاسلام والمسلمین لطفی، بیان کرد: مذاکرات هسته‌ای کار طولانی و خسته‌کننده بود که ما تشکر می‌کنیم، مذاکره‌کنندگان هسته‌ای با مقاومت در مقابل خواسته‌های طرف‌های غربی ایستادگی کردند و این جای تقدیر دارد، اما همه به این نتیجه رسیدند که تحریم‌ها برداشته نشده بلکه بعد از تصویب تمدید تحریم‌های ده‌ساله، همه‌چیز را لگدمال کرد.

وی با بیان اینکه رییس جمهور محترم نیز در روز دانشجو تمدید تحریم‌ها را نقض برجام عنوان کرد، گفت: اقتصاد مقاومتی که الآن در برنامه‌های دولت هم به‌صورت جدی پیگیری می‌شود، تنها را برون‌رفت از مشکلات اقتصادی است، اگر مذاکرات هسته‌ای، هم مذاکره می‌کردیم و هم سیاست‌های اقتصاد مقاومتی را عملیاتی می‌کردیم، دشمن عقب‌نشینی می‌کرد نقض برجام نمی‌کرد.

امام جمعه ایلام افزود: مدیریت جهادی اگر در سطح جامعه نهادینه می‌شد الآن ما هیچ مشکلی نداشتیم، با مدیریت جهادی موشک با برد ۲۰۰ کیلومتر به ۴۰۰۰ کیلومتر رساندیم، این نتیجه تفکر جهادی و بسیجی است، دانش هسته‌ای را از دو درصد با تفکر جهادی و مدیریت جهادی به ۲۰ درصد رساندیم.

حجت الاسلام والمسلمین لطفی، در ادامه بابیان اینکه گروه‌های جهادی، پرچم‌دار اقتصاد مقاومتی هستند، گفت: باید در برنامه‌های جهاد بصیرت را موردتوجه قرارداد و باید دشمن را شناخت، با بصیرت باید ترفندهای دشمنان را شناخت.

وی در پایان خاطرنشان کرد: به تجربه ثابت‌شده هر وقت مسؤولان به فرمان‌ها و رهنمودهای امام راحل و رهبر فرزانه انقلاب عمل کرده‌اند کشور به پیروزی، موفقیت، اقتدار روزافزون رسیده است بنابراین عمل به این فرمان‌ها لازم یک نظام ولایی و مسؤولانی ولایت مدار است./879/201/ب3

ارسال نظرات