۲۱ آذر ۱۳۹۵ - ۱۷:۵۶
کد خبر: ۴۶۶۶۲۱
کارشناس مسائل سیاسی:

تروریسم، بهانه حضور آمریکا در خاورمیانه است

کارشناس مسائل سیاسی با بیان این که آمریکا تروریست ها را در عراق از بین نخواهد برد، گفت: تروریسم بهانه آمریکا برای حضور در منطقه است و با نابودی داعش، گروه های تروریستی دیگری را به وجود خواهد آورد.
 تروریسم

جبار سعیداوی، کارشناس مسائل سیاسی و استاد دانشگاه، در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با اشاره به این که نتیجه اعتماد هر کشور و دولت به آمریکا ضرر و زیان است، گفت: این قضیه در سطح بین الملل مشهود است اما عده ای از دولت ها و سیاست مداران پس از قرار گرفتن در شرایط بحرانی، آمریکا را به ناچار نجات دهنده خود فرض کرده و به آن اعتماد می کنند.

کارشناس مسائل سیاسی با بیان این که آمریکا از چنین اعتمادی استفاده و با شبهه افکنی بر سیاستمداران درمانده آنها را به سوی خود جذب می کند، خاطرنشان کرد: تاریخ ثابت کرده است همه سیاستمداران در نتیجه چنین اقدامی ضرر کردند که نمونه آن حسنی مبارک، زین العابدین بن علی، معمر قذافی و صدام حسین به عنوان دست نشاندگان آمریکا است که پس از اتمام تاریخ مصرف کارآیی به زباله دان تاریخ پیوستند.

این استاد دانشگاه با اشاره به حمایت همه جانبه آمریکا از صدام حسین و سپس کنار زدن آن افزود: سخن رهبر معظم انقلاب درباره عدم اعتماد به آمریکا توصیه ای حکیمانه است برای آنهایی که با مقاومت در ارتباط هستند؛ چرا که امروزه آمریکا یک پایه کمکی به تروریسم منطقه ای است.

سعیداوی تنها راه غلیه بر ترویسم در عراق را اتکا به توان داخلی برشمرد و اظهار داشت: دفاع از ارزش ها و کیان عراق در یاری رسانی به بسیج مردمی است؛ چرا که تقویت بسیج مردمی بزرگترین راهکار تأمین امنیت خواهد بود که ملت و مسؤولان عراقی به این مسأله واقف شده اند.

وی با بیان هماهنگی های صورت گرفته میان بسیج مردمی، ارتش و نیروهای امنیتی عراق ابراز داشت: این اقدامات با هدایت و راهنمایی مرجعیت دینی در عراق صورت می گیرد و دولت عراق نیز نگاه خود را به قدرت درونی معطوف و از اعتماد به آمریکا خودداری کند.

کارشناس مسائل سیاسی با بیان این که آمریکا برای توجیه حضور خود در منطقه قطعا به بهانه نیاز دارد، گفت: بهانه حضور آمریکا در خاورمیانه تروریسم است و با از بین رفتن گروه های تروریستی دلیلی برای حضور این کشور نخواهد بود که قطعا در پی نابودی حتمی داعش و گروه های تروریستی نیستند اما در صورت از بین رفتن داعش، گروه های تروریستی دیگری را با همان ماهیت تشکیل خواهد داد./9456/302/ب3

ارسال نظرات