۲۱ آذر ۱۳۹۵ - ۲۱:۲۹
کد خبر: ۴۶۶۶۵۹
امام جمعه بیرجند:

آمریکا به دنبال تفرقه افکنی در جوامع اسلامی است

امام جمعه بیرجند با بیان اینکه آمریکا به دنبال تفرقه‌افکنی در جوامع اسلامی است، گفت: طلاب و روحانیان باید وحدت و برنامه‌های هفته وحدت را در جامعه تبیین کنند.
امام جمعه بیرجند

به گزارش خبرگزاری رسا در خراسان جنوبی، حجت الاسلام والمسلمین علی رضایی بیرجندی، امام جمعه بیرجند صبح امروز در نشست مشترک اساتید و طلاب حوزه‌های علمیه خواهران تشیع و تسنن بیرجند اظهار داشت: باید از لحظه‌های عمر خود استفاده کرده و در جهت رشد و تعالی بکوشیم.

وی با اشاره به هفته وحدت بیان کرد: متأسفانه هفته وحدت تنها در بین طلبه‌ها تبیین شده و به خوبی در سطح جامعه تبیین نشده است.

امام جمعه بیرجند تأکید کرد: روحانیت و طلاب باید آرمان‌های امام، شهدا و بزرگان تاریخ اسلام که همان وحدت بوده است را به سطح جامعه ببرند.

حجت الاسلام والمسلمین عبادی با اشاره به وظایف طلاب در سطح جامعه بیان کرد: طلاب باید با اطلاع رسانی و ترویج مباحث اسلامی و دینی، عالم را تغییر دهند.

وی با تأکید بر اینکه باید اختلافات را کنار بگذاریم، افزود: از اختلاف و جنگ ستیزی، فایده‌ای عاید جامعه نمی‌شود.

امام جمعه بیرجند با اشاره به بیانات رهبری پیرامون تحکیم وحدت جامعه بیان کرد: بنابر تأکیدات رهبری، اختلاف انداختن بین شیعه و سنی حرام شرعی است.

حجت الاسلام والمسلمین رضایی بیرجندی با تأکید براینکه طلاب باید آموزه‌ها و سیره پیامبر(ص) را در جامعه وارد کنند، افزود: تبیین وحدت و معارف دین در جامعه اتمام حجتی با طلاب است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر با دو دشمن بیرونی و درونی رو به رو هستیم، گفت: آمریکا از بدترین دشمنان بیرونی انقلاب اسلامی به شمار می‌رود.

امام جمعه بیرجند با بیان اینکه آمریکا مانند فرعونیان گذشته در دشمنی خود از هیچ تلاشی دریغ نمی‌کند، افزود: متأسفانه در شرایط امروزی این فراعنه لباس، غذا و فضای مجازی ما را طراحی کرده‌اند.

حجت الاسلام والمسلمین رضایی بیرجندی با بیان اینکه آمریکا به دنبال تفرقه‌افکنی است، افزود: در کشور آمریکا هنوز بین نژاد سفید و سیاه تفاوت و اختلاف است.

وی جهل را بدترین دشمن درونی انسان دانست و گفت: باید با روشنفکری با این دشمن نیز مبارزه کنیم.

امام جمعه بیرجند با بیان اینکه امریکا در هشت سال دفاع قدس از نادانی برخی استفاده کرده است، افزود: نباید اجازه دهیم با استفاده از عناصر داخلی به تخریب اذهان بپردازد.

حجت الاسلام والمسلمین رضایی بیرجندی با اشاره به برجام بیان کرد: تمدید ده ساله تحریم‌ها نشان دهنده نقض برجام و نداشتن تعهد از سوی دولت آمریکا است./101/880/ب1

ارسال نظرات