۰۲ دی ۱۳۹۵ - ۱۷:۱۷
کد خبر: ۴۶۹۰۸۷
امام جمعه چمران:

بصیرت افزایی از شئون خطبه های نماز جمعه است

امام جمعه چمران با اشاره به این که نماز جمعه قلب فرهنگی هر شهر است، گفت: نماز جمعه و خطبه های آن در بصیرت افزایی و آگاهی بخشی به مردم تأثیر فراوانی دارد.
بصیرت

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، حجت الاسلام سید منتصر هاشمی، امام جمعه چمران در حاشیه گردهمایی ائمه جمعه خوزستان که امروز در بیت نماینده ولی فقیه در خوزستان برگزار شد، با اشاره به تعبیر رهبر معظم انقلاب مبنی بر این که نماز جمعه قلب فرهنگی هر شهر است، گفت: نماز جمعه به عنوان قطب فرهنگی هر شهر ثابت کرده است که توانایی قطب و مدار قرار گرفتن برای فعالیت ها و حرکات فرهنگی هر شهر و منطقه را دارد.

امام جمعه چمران با بیان این که هیچگونه هنجارشکنی در خطبه های نماز جمعه رخ نمی دهد، افزود: عدالت در عین اعتدال، موضع گیری ها و صحبت های شفاف براساس موضع گیری های رهبر معظم انقلاب از جمله مسائل مطرح شده در خطبه های نماز جمعه است.

رییس شورای فرهنگ عمومی چمران به نقش نماز جمعه در بصیرت افزایی و آگاهی بخشی به مردم اشاره و اظهار داشت: خطبه های نماز جمعه به سیاسی و عبادی تقسیم می شود که بر این اساس از وظایف و شئون خطبه های نماز جمعه، بصیرت افزایی است.

حجت الاسلام هاشمی در پایان حضور پررنگ و باشکوه مردم در نماز جمعه را خواستار شد./203/9456/ب1

ارسال نظرات