۰۷ دی ۱۳۹۵ - ۲۱:۴۲
کد خبر: ۴۷۰۱۸۸

ششمین جلسه مدیران مراکز حوزوی استان آذربایجان شرقی برگزار شد

ششمین جلسه مدیران مراکز حوزوی استان آذربایجان شرقی به میزبانی اداره تبلیغات اسلامی با حضور مدیر حوزه های علمیه خواهران و برادران استان، مدیران مراکز خدمات استان و شهرستانها برگزار شد.
جلسه مدیران حوزوی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، ششمین جلسه مدیران مراکز حوزوی استان به میزبانی اداره تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی در سالن کنفرانس این اداره با حضور مدیر حوزه های علمیه خواهران و برادران استان، مدیران مراکز خدمات استان و شهرستانها برگزار شد.

حجت الاسلام سید ابولفضل موسوی مدیر مرکز خدمات حوزه‌های علمیه آذربایجان شرقی و دبیر این شورا، با ارائه گزارشی از فعالیتهای جدید مرکز خدمات از جمله مسکن روستایی، خواستار حمایت همه مسؤولان در اجرایی شدن این طرح برای ساماندهی طرح هجرت مورد تأکید مقام معظم رهبری امام خامنه‌ای برای روستاهای این استان شد.

وی با بیان اینکه در این طرح طلابی که داوطلب تبلیغ در مراکز محروم روستایی هستند از امتیاز مسکن روستایی بهره مند خواهند شد، ابراز داشت: طرح هجرت زمینه ساز آشنایی و تعمیق اعتقادات و دینداری روستاییان مناطق محروم استان خواهد شد که باید حمایتهای لازم از آن صورت گیرد.

مدیر مرکز خدمات حوزه‌های علمیه آذربایجان شرقی رویکر فرهنگی را از مهمترین برنامه های این مرکز عنوان کرد و گفت: این مرکز در رویکرد جدید خود که یک رویکرد فرهنگی است و بیشتر خانواده های طلاب هدف این رویکر می باشند تلاش دارد تا جایگاه روحانیت را برای خانواده ها بیشتر تبیین و ذی لازم را برای آنها انتقال دهد.

حجت الاسلام سید شهاب حسینی رییس تبلیغات اسلامی استان آذربایجان شرقی از پیگیریهای مستمر برای برگزاری و اجرای مصوبات این جلسه از سوی مرکز خدمات تشکر کرد و خواستار ارائه راهکارهای عملی برای رفع مشکل تبلیغ طلاب و روحانیون در سطح استان شد و گفت: راهکارهای لازم باید بررسی، طرح و اجرا شود.

وی با بیان اینکه تبلیغ یک امر مهم و اساسی در ترویج و تحکیم دین اسلام است، خاطرنشان کرد: برای ترویج و تحکیم دین اسلام در برابر نبرد نرم دشمن و تهاجم فرهنگی سخت آن باید امر تبلیغ جدی گرفته شود که از جمله این امور طرح هجرت طلاب به مناطق کمتر برخوردار و محروم است.

رییس تبلیغات اسلامی استان آذربایجان شرقی رفع مشکل تبلیغ طلاب و روحانیان را مورد تأکید قرار داد و گفت: باید معیشت طلاب مورد توجه قرار گیرد و مشکلات پیش روی تبلیغی آنها به صورت جدی پیگیری و حل شود و از مرکز خدمات به جهت توجه به مشکلات طلاب تشکر می کنیم./202/854/ب1

ارسال نظرات