۱۲ دی ۱۳۹۵ - ۲۲:۲۱
کد خبر: ۴۷۱۳۳۲
امام جمعه بجنورد:

روحانی سکولار به درد نظام جمهوری اسلامی نمی‌خورد

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با تأکید بر دغدغه‌مندی روحانیان در تمامی زمینه‌های مذهبی، اجتماعی و سیاسی، گفت: درواقع آخوند و روحانی سکولار به درد نظام اسلامی نخورده و نمی‌تواند برای کشور مفید باشد.
یعقوبی - دیدار با روحانیان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد، امشب در دیدار شماری از روحانیان استان، با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب، اظهار کرد: باید روحانیان و طلاب انقلابی باشند، انقلابی فکر کرده و انقلابی عمل کنند.

وی افزود: روحانی نمی‌تواند تنها به نیازهای اعتقادی خود و جامعه بیندیشد و به سیاست و مسائل روز جامعه کاری نداشته باشد و اگر چنین روزی فرا رسد، جامعه دچار آسیب‌های گوناگون و خطرهای مختلف از جانب دشمنان خارجی و داخلی خواهد شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با تأکید بر دغدغه‌مندی روحانیان در تمامی زمینه‌های مذهبی، اجتماعی و سیاسی، افزود: درواقع آخوند و روحانی سکولار به درد نظام اسلامی نخورده و نمی‌تواند برای کشور مفید باشد.

وی با اشاره به اهمیت مساجد در فعالیتهای فرهنگی و مذهبی جامعه، خاطرنشان کرد: بیانات رهبر معظم انقلاب منشور هدایت و مدیریت مسؤولان فرهنگی مساجد بوده و با به‌کارگیری این رهنمودها می‌توان امور فرهنگی را به‌خوبی مدیریت کرد.

استاد درس خارج فقه حوزه‌های علمیه خراسان شمالی اضافه کرد: اگر ارکان اصلی مسجد که شامل امام جماعت، هیأت امنا و خادم، کانون‌های فرهنگی و پایگاه بسیج می‌شوند، درست ایفای نقش و وظیفه کنند، مطمئناً مساجدی پویا خواهیم داشت.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی تصریح کرد: مساجد خاک‌ریزهای اول انقلاب اسلامی هستند که باید با جذب نیروی جوان و انقلابی استحکام‌بخشی شود؛ چراکه اگر خاک‌ریز اول که مساجد هستند بشکنند دشمن به‌راحتی می‌تواند به قلب انقلاب که جوانان مؤمن و ولایی ما هستند نفوذ کند.

وی با اشاره به اینکه آسیب‌شناسی لازمه مبارزه با مشکلات فرهنگی است، خاطرنشان کرد: آسیب‌های حوزه فرهنگی شناخته شده و برای رفع آنها هم فعالیتهایی صورت می‌گیرد اما اگر در عمل نتیجه مناسبی دریافت نمی‌شود دلیل آن این است که راهکار مناسبی ارائه نشده تا بتواند آسیب‌ها را کاهش دهد.

رییس شورای استانی حوزه‌های علمیه خراسان شمالی در بخش دیگری از سخنان خود تجربیات موفقی که ائمه جماعات در امر تبلیغ دین و جذب جوانان داشته‌اند را بهترین الگو برای طلاب حوزه‌های علمیه دانست.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی اضافه کرد: طلاب و محصلان حوزه‌های علمیه با به‌کارگیری این تجربیات و حضور فعال در برنامه‌های فرهنگی مساجد ارتباط قوی‌تری با جوانان برقرار کنند تا راههای جذب آنها به مساجد هموارتر شود؛ زیرا حضور روحانیان در جمع جوانان به‌نوعی امر به معروف تلقی شده و الگویی برای سایر افراد خواهد شد./202/9314/ب1

ارسال نظرات