۱۶ دی ۱۳۹۵ - ۲۲:۲۰
کد خبر: ۴۷۲۱۹۲
رییس فرهنگستان علوم پزشکی:

تحقق سلامت معنوی نیازمند ورود حوزه به این مسأله است

رییس فرهنگستان علوم پزشکی گفت: وظیفه اصلی ما این است که نسل بعدی را به خوبی تربیت کنیم و برای این کار باید دست به دامن حوزه‌های علمیه شویم تا بتوانیم در زمینه سلامت معنوی کارهای عمیقی انجام دهیم.
سید علیرضا مرندی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، سید علیرضا مرندی عصر امروز در اختتامیه چهارمین همایش ملی سلامت معنوی که در سالن همایش‌های غدیر دفتر تبلیغات اسلامی برگزار شد، گفت: متأسفانه تمرکز ما در سیستم پزشکی چه در بخش نوین و چه طب سنتی، این است که یک فرد بیمار شود و بعد او را طعمه درآمد کنیم، در حالی که وظیفه ما این است که از بروز این مشکلات و بیماری ها پیشگیری کنیم.

وی افزود: وظیفه ما به عنوان تأمین کنندگان سلامت جامعه این است که اگر توانستیم از بروز مشکلات پیشگیری کنیم و اگر نشد، مراقبت های لازم را انجام دهیم تا مقاومت ها بالاتر رود.

رییس فرهنگستان علوم پزشکی، تأکید کرد: وظیفه اصلی ما این است که نسل بعدی ما سالم باشند که برای دستیابی به این امر به یک سری مقدماتی نیاز داریم و باید در همه دوران زندگی به پرورش فرزند اهتمام داشته باشیم و با پرداختن به بحث سلامت معنوی، به ویژه در بخش کودک و نوجوان نسل ارزشمندی را پرورش دهیم.

وی با اشاره به اولویت سیستم درمان در کشور ما، خاطرنشان کرد: در حالی که باید سیستم پیشگیری در اولویت باشد، اما سیستم درمان به خاطر درآمدزا بودن آن در اولویت قرار گرفته است و نیاز است که تغییری در این نگرش ایجاد شود، چراکه هرچند باید به بخش درمان توجه کرد، اما مهم تر از آن، بخش پیشگیری و تلاش در جهت گسترش سلامت معنوی در جامعه و در عرصه عمومی است.

مرندی تأکید کرد: باید فکری هم به حال روش تحقیقاتی سیستم پزشکی کرد چرا که تحقیقات علمی ما دنباله روی از تحقیقات غربی ها است در حالی که ما باید بر روی ابعاد کارساز در کشور خودمان تحقیق انجام دهیم و امیدوارم برنامه ریزی ها در مسیری قرار گیرد که تهدیدهایی که حوزه سلامت به ویژه سلامت معنوی جامعه را به خطر می اندازد را رفع کنیم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: فرهنگستان علوم پزشکی قدرت اجرایی ندارد، و ما برای انجام کارهای مرتبط با حوزه سلامت معنوی دست به دامن حوزه های علمیه شده ایم.

گفتنی است، چهارمین همایش ملی سلامت معنوی، بعداز ظهر امروز با تجلیل از مقالات برگزیده، به کار خود پایان داد/872/202/ب3

 

ارسال نظرات