۱۸ دی ۱۳۹۵ - ۱۹:۴۸
کد خبر: ۴۷۲۵۲۴
مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی:

اردوهای جهادی طلاب سبب تقویت ایمان و نفع‌رسانی به دیگران می‌شود

مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی با بیان اینکه حضور طلاب و روحانیان در اردوهای جهادی سبب تقویت ایمان و نفع‌رسانی به دیگران می‌شود، گفت: باید این اردوها در طول سال تداوم داشته باشند نه آنکه به وقت ویژه‌ای در تابستان منحصر شود.
حجت الاسلام سالاری - تجلیل از مبلغان اربعین

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام حجت سالاری مکی، مدیر حوزه علمیه استان خراسان شمالی، شامگاه شنبه در آیین تجلیل از مبلغان اربعین حسینی، با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب در مورد روحیه انقلابی و جهادی در حوزه علمیه، اظهار کرد: روحیه جهادی و انقلابی‌گری در بین طلاب جوان پتانسیل زیادی دارد اما هنوز آن‌چنان که باید و شاید ظهور و بروز نکرده است.

وی با اشاره به اینکه تا سال گذشته بودجه اردوهای جهادی طلاب در استان به دانشجویان اختصاص پیدا می‌کرد، افزود: اما از پارسال با ورود طلاب و روحانیان به اردوهای جهادی، خدمات مناسبی به مردم محروم روستاهای استان ارائه شد.

حجت‌الاسلام سالاری مکی با بیان اینکه اکنون در استان خراسان شمالی دو گروه جهادی ثبت شده طلاب و روحانیان وجود دارد، خاطرنشان کرد: این در حالی است که ظرفیت حوزه‌های علمیه استان بیشتر از این میزان است.

وی با بیان اینکه حضور در اردوهای جهادی مقدمه حضور تبلیغی طلاب و روحانیان در راهپیمایی اربعین است، افزود: برکات اردوهای جهادی بسیار فراوان است؛ ازاین‌رو باید این اردوها در طول سال تداوم داشته باشند نه آنکه به وقت ویژه‌ای در تابستان منحصر شود.

دبیر شورای استانی حوزه‌های علمیه خراسان شمالی ادامه داد: امام حسن عسکری (ع) می‌فرماید: «خَصلَتانِ لَيسَ فَوقَهُما شَيءٌ؛ الإيمانُ بِاللَّهِ و نَفعُ الإخوانِ؛ ايمان به خدا و سود رساندن به برادران دو خصلت است كه بالاتر از آنها چيزي نيست».

وی با اشاره به اینکه اردوهای جهادی سبب تقویت ایمان و نفع‌رسانی به دیگران می‌شود، تصریح کرد: اگر طلاب و روحانیان استان با شور و شوق بیشتری در اردوهای جهادی شرکت کنند اندک‌اندک در هر مدرسه علمیه یک گروه جهادی تشکیل می‌شود.

حجت‌الاسلام سالاری مکی با تأکید بر لزوم آسیب‌شناسی حضور طلاب و روحانیان در اربعین، از حضور پرشورتر طلاب در اربعین سال آینده خبر داد و اظهار کرد: این آمادگی را داریم تا در سال آینده افزون بر کاروان طلاب برادر، یک کاروان کامل از طلاب خواهر استان را هم به عتبات عالیات اعزام کنیم.

وی با اشاره به ضرورت توسعه کمی و کیفی حضور طلاب در مراسم اربعین، افزود: در این راستا در طول سال کلاسهای فنون تبلیغ چهره به چهره با رویکرد تبلیغ و کلاس مکالمه عربی برای طلاب و روحانیان در استان برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام سالاری با اشاره به آغاز فعالیت معاونت تبلیغ در حوزه علمیه استان در کنار سایر معاونتها نظیر فرهنگی و آموزش، اظهار کرد: با اجرایی شدن معاونت تبلیغ در ساختار مرکز مدیریت حوزه علمیه خراسان شمالی به مباحث تبلیغی طلاب و روحانیان توجه ویژه‌ای خواهد شد.

وی با بیان اینکه امسال شروع روند حضور تبلیغی طلاب و روحانیان در اربعین بود اما از سال بعد حضور بهتر و پرشورتر می‌شود، ادامه داد: رونق یابی اربعین در بین طلاب خواهر و برادر خراسان شمالی و حضور مؤثر تبلیغی از سوی حوزه علمیه ازجمله رویکردهای مرکز مدیریت حوزه علمیه خراسان شمالی در رابطه با راهپیمایی اربعین است.

گفتنی است، در ایام اربعین امسال 210 نفر از طلاب و روحانیان خواهر و برادر خراسان شمالی در قالب مبلغ و مبلغه به همراه کاروانهای زائران به عتبات عالیات اعزام شدند./202/9314/ب1

ارسال نظرات