۲۰ دی ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۷
کد خبر: ۴۷۲۹۲۷
دبیر قرارگاه راهیان نور سپاه و بسیج کشور مطرح کرد؛

ضرورت تبیین حوادث دوران جنگ جهت بصیرت افزایی نسل جوان جامعه

دبیر قرارگاه مرکزی راهیان نور سپاه و بسیج کشور با تأکید بر ضرورت بیان و تبیین حوادث دوران جنگ و نقش آفرینی رزمندگان اسلام در مقابله با دشمن گفت: بیان واقعیتهای این دوران امری مهم در جهت بصیرت افزایی نسل جوان و مقابله با توطئه های دشمن است.
فرهنگ ایثار و شهادت

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، سردار یعقوب سلیمانی، ظهر امروز در یادوراه 68 شهید دانش آموز دبستان فیاض بروجرد که در حسینیه ثاراله سپاه ناحیه مقاومت این شهرستان برگزار شد، روز 20 دی ماه 1365 را از تلخ ترین روز مدرسه در تاریخ آموزش و پرورش ایران عنوان کرد که 68 دانش آموز بی گناه در این حادثه به خاک و خون کشیده شدند.

وی با بیان اینکه دشمن بعثی به تلافی شکست های سختی که درعملیات کربلای چهار و پنج در مناطق عملیاتی از رزمندگان اسلام خورد، مردم مظلوم ایران را با بمباران هوایی به خاک و خون کشید، افزود: هدف دشمن کمرنگ کردن روحیه شهادت طلبی بین ملت ایران بود.

دبیر قرارگاه مرکزی راهیان نور سپاه و بسیج کشور بیان داشت: جنایاتی که رژیم بعث عراق به پشتوانه آمریکا و غرب در دروان دفاع مقدس مرتکب شد، تاریخ از ثبت آن عاجز شد.

وی با اشاره به اینکه خلاف هدف دشمن روحیه شهادت طلبی بین ملت ایران هر روز قوی تر و مقاوم تر می شد، عنوان داشت: روحیه ایثار و شهادت طلبی راه خنثی سازی و مقابله با توطئه های دشمنان است.

سلیمانی در ادامه با اشاره به توصیه مهم رهبری به جوانان و نوجوانان، اظهار داشت: جوانان باید از دوران دفاع مقدس و حوادث تلخ و شیرین آن به عنوان یک گنج در زندگی خویش درس بگیرند.

وی دفاع مقدس را از قله های رفیع انقلاب عنوان کرد و گفت: بیان خاطرات شهدا و مظلومیت رزمندگان اسلام برای نسل جوان و نوجوان انقلاب که دوران جنگ را درک نکرده اند امری مهم و ضروری در جهت آگاهی بخشی و بصیرت افزایی است.

دبیر قرارگاه مرکزی راهیان نور سپاه و بسیج کشور روحیه شهادت طلبی و فداکاری ملت ایران را عامل اصلی غلبه بر طاغوت و پیروزی انقلاب اسلامی خواند و اظهار داشت: تبیین و ترویج روحیه ایثار و شهادت طلبی امروز نیز رمز حفظ و بقای انقلاب در برابر توطئه های دشمن است.

وی با اشاره به اینکه در طول این 37 سال که از عمر با برکت انقلاب اسلامی می گذرد، دشمن با تهاجم فرهنگی و نفوذ به درون فکر و ذهن جوانان در تلاش است روحیه ایثار، جهاد و شهادت را از آنان بگیرد، خاطرنشان کرد: دشمن به دنبال خاموش کردن اندیشه های امام(ره) و رهبری بین جوانان و نوجوانان است.

سلیمانی با تأکید بر ضرورت حفظ یاد و خاطره شهدا افزود: تداوم انقلاب در گرو یاد و خاطره شهدا است و همواره باید در جامعه زنده نگه داشته شود.

اردوی راهیان نور بهترین هدیه معنوی به نسل جوان است

دبیر قرارگاه مرکزی راهیان نور سپاه و بسیج کشور به برگزاری اردوهای راهیان نور اشاره و عنوان کرد: اردوهای راهیان نور به عنوان حرکتی فرهنگی و عظیم بوده که مورد تأیید رهبر معظم انقلاب است و هدیه ای بزرگ و معنوی به نسل جوانان است که موجب ترویج فرهنگ ایثار و شهادت می شود./9459/203/ب2

ارسال نظرات