۲۱ دی ۱۳۹۵ - ۲۰:۲۲
کد خبر: ۴۷۳۱۷۸
حجت الاسلام والمسلمین فرحزاد تبیین کرد؛

پاداش زیارت حضرت معصومه در کلام ائمه معصومین

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه سه امام معصوم(ع) پاداش زیارت حضرت معصومه(س) را معادل بهشت یا جواز وجوب بهشت برای زائر می دانند، گفت: مقام شفاعت حضرت معصومه(س) تنها به بهشت اختصاص نداشته بلکه با زیارت ایشان مقام شفاعت برای زائر محقق می شود.
حجت الاسلام حبيب الله فرحزاد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین حبیب الله فرحزاد، استاد حوزه علمیه قم شامگاه امروز در آستان حضرت معصومه(س) با اشاره به اینکه سه امام معصوم(ع) پاداش زیارت حضرت معصومه(س) را معادل بهشت یا جواز وجوب بهشت برای زائر می دانند، گفت: در کتاب عیون اخبار الرضا(ع) از امام رضا(ع) نقل شده است که «كسى كه حضرت فاطمه معصومه را زيارت كند پاداش او بهشت است».

وی افزود: همچنین امام جواد(ع) در حدیثی می فرمایند که «كسى كه عمه ام را در قم زيارت كند پاداش او بهشت است».

استاد حوزه علمیه قم با تأکید بر اینکه امام صادق(ع) نیز در حدیثی شفاعت حضرت معصومه(س) را برای بهشتی شدن تمام شیعیان کافی می دانند، تصریح کرد: امام رضا(ع) در حدیث دیگری به این موضوع اشاره می کنند که «کسى كه حضرت معصومه(س) را زيارت كند در حالى كه آگاه و متوجه شأن و منزلت او باشد به بهشت مى رود».

حجت الاسلام والمسلمین فرحزاد با بیان اینکه حضرت معصومه(س) دارای یک نورانیتی است که با زیارت ایشان انسان از مسیر جهنم دور شده و در مسیر بهشت قرار می گیرد، ادامه داد: در شخصیت حضرت معصومه(س) خصلتی وجود دارد که زائر را مجذوب خود کرده و او را به معرفت می رساند و تا این معرفت را کسب نکند اذن دخول به حرم را نمی گیرد و کسب این معرفت به معنای دور شدن از بدی و مسیر نار و آتش است.

وی افزود: سالانه میلیون ها نفر شرف حضور در حرم حضرت معصومه(س) را پیدا کرده و به خاطر این شرف حضور با اشک و توبه در مسیر معرفت الی الله قرار می گیرند.

استاد حوزه علمیه قم با بیان اینکه مقام شفاعت حضرت معصومه(س) تنها در بهشت شامل حال شیعیان نمی شود، گفت: شفاعت حضرت معصومه(س) برای زائر ایشان با اذن دخول و زیارت روضه منوره آغاز شده و تا روز قیامت و بهشت ادامه دارد البته به شرط اینکه با معرفت الی الله و شناخت مقام و جایگاه ایشان همراه باشد.

حجت الاسلام والمسلمین فرحزاد یادآورشد: زمین این حرم قبور اولیاء و بزرگان است و روی این زمین هم جای پا و رفت و آمد زائران بوده و به ذکر سلام و صلوات مزین است و در عرش این حرم مطهر نیز فرشتگان در حال آمد و شدن هستند بنابراین حضور در این حرم انسان را بهشتی کرده و به معرفت الله می رساند./968/202/ب3

ارسال نظرات