۲۲ دی ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۵
کد خبر: ۴۷۳۲۵۶
عضو هیأت رییسه مجمع عمومی جامعه مدرسین:

وجود شخصیت های بزرگ در قم به برکت حضرت معصومه است

عضو هیأت ریسسه مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: اگر می بینیم بعد از هزار و چهارصد سال افرادی مانند نواب صفوی و امام و رهبری، حسن نصرالله و زکزاکی به وجود می آیند از برکات صحن و سرای حضرت معصومه(س) است.
حجت الاسلام رضوی مهر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در همدان، حجت الاسلام سید جلال رضوی مهر، عضو هیأت رییسه مجمع عمومی جامعه مدرسین صبح امروز در جمع مبلغان استان همدان با اشاره به جایگاه حضرت معصومه(س)، اظهار داشت: ظاهر امر این است که حضرت معصومه(س) به دعوت امام رضا(ع) از مدینه به سمت مرو حرکت کرد.

وی افزود: باطن امر این است که هجرت حضرت معصومه(س) یک خواسته الهی بود چرا که امروز انقلاب اسلامی برگرفته از خاستگاه خودش در کنار بارگاه حضرت معصومه(س) ایجاد شده است و شاخ و برگی به اندازه جهان اسلام یافته است.

 حجت الاسلام رضوی مهر ابراز داشت: حرم حضرت معصومه(س) مورد توجه بزرگان و خصیصین بوده است و بسیاری از بزرگان به ایشان ارادت ویژه ای داشته اند و زیارت نامه حضرت معصومه(س) فراز هایی است که معصوم انشاء کرده و ترغیب از سوی امام معصوم بوده و یکی از مصادیق مودت و دوستی در مسیر صراط مستقیم توجه به این بارگاه قدسی است.

وی افزود: حضرت معصومه(س) را زینب ثانی می گویند و چون زینب پیام قرآن، بندگی و تعهد را به همه افراد جامعه ابلاغ کردند و محلی که حضرت در آن قرار گرفتند به نام بیت النور بود که مورد توجه شیعیان است.

استاد حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: باید بدانیم که از جمله عنایات خداوند به ایران اسلامی مضجع و مدفن شریفه ای است که فیضیه و دارالشفاء و جهان اسلام از علوم آل محمد یعنی قم تغذیه می شوند و این به برکت این وجود با برکت است.

عضو هیأت رییسه مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: اگر می بینیم بعد از هزار و چهارصد سال افرادی مانند نواب صفوی و امام و رهبری، حسن نصرالله و زکزاکی به وجود می آیند از برکات صحن و سرای حضرت معصومه(س) است

وی ابراز داشت: امروز برجستگی این عتبه مقدسه که هم نقش یادمانی از قبر گمشده حضرت زهرا(س) را برای شیعیان ایفا می کند و شیعه و سنی به حرم ایشان عشق ورزیده و این پایگاه معنوی را مهم می شمارند.

حجت الاسلام رضوی مهر یادآور شد: باید بدانیم که از برکات این مضجع شریف بزرگان آرزو دارند که در حیات و ممات در این بارگاه قرار گرفته و مورد شفاعت حضرت معصومه(س) قرار گیرند و از مائده معنوی این بارگاه استفاده کنند./979/202/ب2

 

ارسال نظرات