۲۲ دی ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۴
کد خبر: ۴۷۳۳۰۱
استاد حوزه و دانشگاه:

برخی نسبت به آیت الله رفسنجانی افراط و تفریط داشتند

استاد حوزه و دانشگاه گفت: برخی نسبت به آیت الله رفسنجانی تفریط داشتند و می خواستند زحمات و خدمات چند دهه ایشان فراموش شود و برخی دیگر از انسان های نادان نسبت به ایشان افراط داشتند و می خواستند ایشان را آنقدر بالا ببرند تا در برابر ولایت فقیه قرار بگیرد.
مختاری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بیرجند، حجت الاسلام حسین مختاری، استاد حوزه و دانشگاه ظهر امروز در مراسم یادبود رحلت آیت الله هاشمی رفسنجانی که در حوزه علمیه سفیران هدایت بیرجند برگزار شد، اظهار داشت: مردم با حضور خود در مراسم تشییع پیکر آیت الله رفسنجانی نشان دادند قدردان زحمات و خدماتی که ایشان در انقلاب داشتند، هستند.

وی انقلاب را انفجار نور دانست و گفت: میلیون ها نفر از جوانان ایران در این انقلاب با وجود توطئه های دشمنان پرورش یافتند، عظمت امام(ره) در حدی بود که هنوز آثار آن در جهان مشهود است.

استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه امام(ره) فرزند دین و قرآن و یاران ایشان فرزندان مکتب اهل بیت(ع) بودند، افزود: مکتب اهل بیت(ع) بعد از 1400 سال از پیدایش آن همچنان پویا است.

حجت الاسلام مختاری تصریح کرد: ما به حوزه های علمیه افتخار می کنیم، امروز حوزه های علمیه از وجود قرآن و اهل بیت(ع) سیراب شده اند و در این حوزه ها بزرگانی مانند حضرت امام خمینی(ره)، مقام معظم رهبری، شهید مطهری و آیت الله رفسنجانی تربیت شده است.

وی با بیان اینکه پویایی و فعال بودن حوزه های علمیه وظیفه و مسؤولیت طلبه ها را بیشتر می کند، تصریح کرد: در فضای تاریک قبل از انقلاب بزرگانی انقلابی پرورش یافتند، باید از انقلاب و اسلام و مکتب اهل بیت(ع) دفاع و از بزرگان انقلاب حمایت کنیم اما همچنان با آن ها مساوی نیستیم چرا که آن ها در دوران تاریک انقلاب حرکت و با رژیم طاغوت مقابله کردند.

استاد حوزه و دانشگاه خاطرنشان کرد: باید نخستین هم و غم ما معرفت دین، شناخت عمیق دین و شناساندن دین به مردم باشد، وظیفه روحانیت امروز به نسبت امکاناتی که وجود دارد سنگین تر است.

حجت الاسلام مختاری اظهار کرد: انقلاب اسلامی دارای برکات فراوانی است و این انقلاب احیاکننده مکتب اهل بیت(ع) بود، قبل از انقلاب جهانیان از شیعه و مکتب اهل بیت(ع) کمتر اطلاع داشتند اما جنگ 8 سال دفاع مقدس تبلیغ شیعه و توسعه فرهنگ شیعه صورت گرفت.

وی افزود: دشمنان به دلیل اینکه از هلال شیعی می ترسند کشورهای منطقه را مانند یمن، بحرین و فلسطین را به هم ریخته است زیرا اگر کشورهای منطقه دست به دست هم دهند و توده های مردم از این حقیقتی که معارف شیعه همان معارف قرآن و اهل بیت(ع) است آگاه شوند دیگر زور و تزویر آل سعود و آل خلیفه رنگ می بازد.

استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه دشمنان بیش از 5 سال فتنه می کنند اما به لطف خدا جبهه مقاومتی رو به پیروزی است و استکبار نیز رو به افول است و به زودی نابود خواهد شد، گفت: امام و یاران ایشان از فرهنگ فاخر دین که اسلام ناب محمدی(ص) است برخوردار بودند و همین موضوع نیز اصلی ترین عامل توفیقاتی بود که امام در انقلاب به دست آورد.

حجت الاسلام مختاری اذعان داشت: پیامبر اکرم(ص) با آوردن فرهنگ اسلام به ما حیات بخشید و اگر کسی از این فرهنگ برخوردار باشد تمام وجود آن پر از خیر و برکت می شود، با طوطی وار سخن گفتن نمی شود رهبری کرد و مردم را به سمت خدا سوق داد باید ابتدا خودمان معنی فرهنگ را بفهمیم و به آن عمل کنیم.

وی با بیان اینکه مردم با وجود برخی از گلایه مندی در نظام در تمام صحنه ها وارد میدان می شوند تا اصل انقلاب آسیب و خدشه ای نبیند، ادامه داد: حوزه علمیه قم با حضور امام(ره) شکوفا شد و معارف ناب را در اختیار مردم قرار دادند و با کمک مردم انقلاب بزرگی را برپا کردند.

استاد حوزه و دانشگاه تصریح کرد: امام(ره) اخلاص سیاسی داشتند، سیاست بخشی از دین است و امام(ره) نیز باور داشتند مسائل سیاسی و اجتماعی بخشی از پیکره دین است، سیاستشان نتیجه دیانت بود و ایشان به علت دیانت به سراغ سیاست رفتند.

حجت الاسلام مختاری بیان داشت: یاران امام(ره) اعتدال داشتند و از افراط و تفریط به دور بودند اما امروز برخی ها از اعتدال سوءاستفاده می کنند و گمان دارند هر حد وسطی اعتدال است اما اینطور نیست هر چه که میانه است اعتدال واقعی نیست، حق مداری و حق محوری اعتدال واقعی است.

وی با بیان اینکه نباید هیچکسی در برابر ولایت فقیه برای ما مهم باشد، گفت: برخی نسبت به آیت الله رفسنجانی تفریط داشتند و می خواستند زحمات و خدمات چند دهه ایشان فراموش شود و برخی دیگر از انسان های نادان نسبت به ایشان افراط داشتند و می خواستند ایشان را آنقدر بالا ببرند تا در برابر ولایت فقیه قرار بگیرد.

استاد حوزه و دانشگاه افرود: آنچه که امروز برای ما حجت است ولایت فقیه می باشد، ما در حال حاضر معصوم در اختیار نداریم و بنابراین باید به سراغ ولایت فقیه برویم و حرف ایشان باید برای ما حجت باشد چرا که ایشان بر معارف دین و دشمن و دوست اشراف بیشتری دارند.

حجت الاسلام مختاری اضافه کرد: ما در مقام رهروی و ولایت فقیه در مقام رهبری قرار دارند، برخی ها به دنیال فتنه بودند تا اختلافات بزرگتری را ایجاد کنند و در برابر ولایت فقیه قد علم کنند اما موفق نشدند زیرا مردم این نظام هوشیار هستند.

وی عنوان کرد: دشمنان در فتنه های مختلف از لباس روحانیت سوءاستفاده می کنند و آن ها را سپر در انقلاب استفاده می کنندتا به این انقلاب و نظام ضربه بزنند و قبل از هر چیزی خود سپرها را قربانی می کنند./202/880/ب1

ارسال نظرات