۲۹ دی ۱۳۹۵ - ۱۸:۴۷
کد خبر: ۴۷۴۶۵۸
استاد حوزه علمیه:

طلاب و روحانیان فرهنگ قرآنی را در جامعه تبیین کنند

استاد حوزه علمیه گفت: قرآن باید با زندگی انسان ها عجین شود و این وظیفه خطیر بر عهده جامعه روحانیت است از این رو سربازان امام زمان(عج) فرهنگ قرآنی را در جامعه تبیین کنند.
حوزه علمیه اسلام آباد غرب حوزه علمیه اسلام آباد غرب حوزه علمیه اسلام آباد غرب حوزه علمیه اسلام آباد غرب

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، حجت الاسلام محسن زارع پور استاد حوزه علمیه معصومیه قم عصر امروز در جمع طلاب و روحانیان حوزه علمیه شهرستان اسلام آباد غرب با استناد به آیات قرآن کریم ابراز داشت: افراد با تقوا همواره خشم خود را فرو می برند و نسبت به خطای مردم عفو و بخشش دارند.

استاد حوزه علمیه با اشاره به اینکه عفو و بخشش بهترین امر به معروف و نهی از منکر است بیان داشت: طلاب با رعایت اخلاق اسلامی و رویی گشاده افزون بر اشاعه احکام جامعه را به سمت معارف الهی ترغیب خواهد کند.

وی در ادامه با اشاره به حدیثی از رسول اکرم (ص) تصریح کرد: کسی که امر به معروف و نهی از منکر می کند جانشین خداوند در زمین و جانشین پیامبر و کتاب او است، طلاب نسبت به تحقق این امر اهتمام ویژه داشته باشند.

استاد حوزه علمیه تأکید کرد: اسلام به مسأله حاکمیت اخلاق بر زندگی بسیار اهمیت می دهد و ایمان و اخلاق را نشانه انسان های متقی دانسته است بنابراین اگر بخواهیم در زمره انسان های مؤمن قرار گیریم باید ایمان و اخلاق اسلامی را سرلوحه امور خود قرار دهیم.

حجت الاسلام زارع یادآور شد: امر به معروف و نهی از منکر اساس شریعت حیات بخش اسلام و از برترین عبادتها بوده و از مهمترین واجبها به شمار می رود.

این مسؤول مطرح کرد: طلاب و روحانیان نسبت به مال حلال و حرام حساسیت بالایی داشته باشند و به شدت از مال حرام اجتناب کنند زیرا برکت خداوند را از زندگی دور خواهد کرد.

وی اظهار داشت: طلاب و روحانیان نسبت به مسأله ای که بر آن علم ندارند اظهار نظر و دنبال نکنند زیرا سبب انحراف آنها خواهد شد بنابراین باید با تقویت علم و به روز بودن اطلاعات خویش از جدا شدن از مسیر اسلام جلوگیری کنند.

حجت الاسلام زارع در پایان با بیان اینکه نگاه کردن به قرآن نور چشم را زیاد می کند مطرح کرد: قرآن باید با زندگی انسانها عجین شود و این وظیفه خطیر بر عهده جامعه روحانیت است، سربازان امام زمان (عج) فرهنگ قرآنی را در جامعه تبیین کنند./203/857/ب1

ارسال نظرات