۰۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۳:۵۰
کد خبر: ۴۷۵۵۱۷
رییس مؤسسه مسکن طلاب و روحانیون کشور:

زی طلبگی از عوامل اصلی موفقیت و نفوذ روحانیت در میان مردم است

رییس مؤسسه مسکن طلاب و روحانیون کشور گفت: یکی از عوامل اصلی موفقیت و نفوذ روحانیان در میان مردم، زی طلبگی و زندگی همسان و همانند عامه مردم است و در صورتی که زندگی طلاب و روحانیان به سمت تجمل و اشرافی گری برود از این نفوذ کاسته می‌شود.
افتتاح پروژه ساختمانی طلاب و روحانیان افتتاح پروژه ساختمانی طلاب و روحانیان افتتاح پروژه ساختمانی طلاب و روحانیان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، شامگاه یکشنبه پروژه مسکونی 24 واحدی طلاب و روحانیان شهرستان بجنورد با حضور رییس مؤسسه مسکن طلاب و روحانیون کشور و جمعی از مسؤولان مرکز خدمات حوزه‌های علمیه و مراکز حوزوی استان به بهره‌برداری رسید.

حجت‌الاسلام هادی اکبری، رییس مؤسسه مسکن طلاب و روحانیون کشور، در این مراسم با قدردانی از مرکز خدمات حوزه‌های علمیه استان خراسان شمالی و پیمانکار پروژه برای اتمام این طرح، به حدیثی قدسی از جلد دوم اصول کافی اشاره و اظهار کرد: خداوند خطاب به زمین می‌فرماید: ای زمین روزی را با عرق جبین به بنده‌ها بده مگر به طالبان علم؛ چراکه خودم روزی اهل علم را خواهم داد.

وی یکی از ویژگی‌های این پروژه را حضور طلاب و روحانیان در بین مردم دانست و گفت: عدم تمرکز سکونت طلاب در یک منطقه یکی از رویکردهای مهم موسسه مسکن طلاب و روحانیون در رابطه با پروژه‌های مسکن طلاب و روحانیان است تا از این طریق طیف گسترده‌تری از مردم بتوانند از ظرفیت روحانیان استفاده کنند.

حجت‌الاسلام اکبری اضافه کرد: یکی از دلایل موفقیت و نفوذ روحانیان در میان مردم، زی طلبگی و زندگی همسان و همانند عامه مردم است؛ اما در صورتی که زندگی طلاب و روحانیان به سمت تجمل و اشرافی گری برود از این نفوذ کاسته خواهد شد.

وی تصریح کرد: اکنون که با عنایت رهبر معظم انقلاب و برنامه‌ریزی‌های مرکز خدمات حوزه‌های علمیه، طلاب و روحانیان از نعمت مسکن برخوردار شده‌اند شایسته است همه تلاش و کوشش خود را صرف گسترش معارف اهل‌بیت (ع) و معنویت در جامعه کنند.

حجت‌الاسلام محمد امیری، مدیر مرکز خدمات حوزه‌های علمیه استان خراسان شمالی هم در این مراسم ابراز امیدواری کرد که با پیگیری‌های آتی، برخی از مشکلات موجود در پروژه ازجمله تجهیزات ساختمان رفع شود.

وی یادآور شد: امروز همچنین پروژه 12 واحدی مسکن طلاب و روحانیان شهرستان فاروج به بهره‌برداری رسید./202/9314/ب1

ارسال نظرات