۰۷ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۷:۵۵
کد خبر: ۴۷۶۳۹۶
امام جمعه بجنورد:

اتکا به تولیدات خارجی سبب کاهش اقتدار کشور می‌شود

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با تأکید بر حمایت از تولید داخلی در برابر واردات کالاهای خارجی، گفت: اتکا به تولیدات خارجی و وامدار کردن کشور برای وارد کردن این تولیدات سبب کاهش اقتدار کشور می‌شود.
حجت الاسلام یعقوبی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد امروز در دیدار با شماری از خیران و مهندسان معدن آهن سنخواست استان خراسان شمالی، بر حمایت بیش از پیش از تولید و توانمندی داخلی تأکید کرد و افزود: ما باید در تمامی زمینه‌ها و بخش‌ها بر روی پای خود ایستاده و از توان و توانمندی داخلی استفاده کنیم.

وی با بیان اینکه شکوفا شدن اقتصاد جامعه در گرو تولید ملی است، خاطرنشان کرد: کسانی که در تولید به‌ ویژه تولید مادر سرمایه‌گذاری می‌کنند باید ابتکار و خلاقیت را سرلوحه کار خود قرار دهند.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی اضافه کرد: باید موانع و سدهایی که در مسیر راه تولید با آن مواجه هستیم مورد بررسی قرار گیرد و از سوی دیگر سرمایه‌گذاران هم نباید از این موانع دلسرد شوند بلکه بایستی با توکل به خداوند متعال نسبت به تولید و سرمایه‌گذاری اقدام کنند.

رییس شورای فرهنگ عمومی استان خراسان شمالی ادامه داد: گاهی مسؤولان یا توجیه نیستند و یا انگیزه کار کردن را ندارند؛ به همین دلیل دیده می‌شود برخی مسؤولان در بخش تولید به‌جای حمایت و استفاده از تولیدات داخلی، به سمت تولیدات خارجی از دیدگاه خود مرغوب می‌روند؛ در حالی که این یک نوع تفکر سطحی است که باعث تزلزل اقتصاد کشور می‌شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی اظهار کرد: اتکا به تولیدات خارجی و وامدار شدن به کشورهای بیگانه اقتدار کشور را کاهش می‌دهد؛ به همین دلیل لازم است مسؤولان در راستای حمایت از تولیدکنندگان و سرمایه‌گذاران داخلی تدابیر خاصی بیندیشند.

نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی در خاتمه از زحمات مهندسان معدن و خیرانی که درزمینهٔ معدن آهن شهر سنخواست فعالیت می‌کنند قدردانی کرد و از آنها خواست تا در امر تولید به خدا توکل کرده و به موانع راه توجهی نداشته باشند./9314/202/ب2

ارسال نظرات