۰۷ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۲:۰۷
کد خبر: ۴۷۶۴۵۳
مدیر مدرسه عالی فقه دارالهدی:

امام خمینی تقابل اصلی انقلاب اسلامی را با آمریکا می دانستند

حجت الاسلام عمومی تغییر در باورهای انقلاب، تغییر در اولویت ها، القای ناکارآمدی حکومت‏، کاهش انسجام اجتماعی در جامعه، کاهش قدرت تحلیل نخبگان، تضعیف فرهنگ و قطع ارتباط مردم با پیشینه ملی و مذهبی و ترویج فساد اخلاقی را از برنامه های مهم استکبار در ایران دانست و گفت: امام(ره) تقابل اصلی انقلاب اسلامی را با آمریکا می دانستند‏.
حجت الاسلام محمد عمومی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام محمد عمومی، مدیر مدرسه عالی فقه دارالهدی، شامگاه پنج شنبه در جلسه ای که با عنوان "بازخوانی اندیشه های سیاسی امام خمینی(ره)" در خانه انقلاب اسلامی و ولایت اصفهان برگزار شد، گفت: اگر کسی تنها دغدغه حفظ کشور را داشته باشد باز هم بازخوانی اندیشه های سیاسی امام(ره) می تواند بسیار برایش راهگشا باشد.

وی ادامه داد: هم در داخل و هم در خارج عده ای همواره می خواهند اندیشه های امام(ره) را در ذهن جوانان دچار انحراف کنند و مواردی را به ایشان نسبت می دهند که خلاف واقع است، بنابراین یک امر بسیار مهم در دفع خطرات از انقلاب اسلامی بازخوانی اندیشه های سیاسی امام(ره) است و بهترین منبع برای این کار هم شناخت و مطالعه فرمایشات امام(ره) به صورت مستقیم است.

امام خمینی گروه های چپ مارکسیستی را هم وابسته به آمریکا می دانستند

مدیر مدرسه عالی فقه دارالهدی افزود: امام(ره) تقابل اصلی انقلاب اسلامی را با آمریکا می دانستند، در اوایل انقلاب گروه های چپ مارکسیستی در کشور فعالیت می کردند، امام(ره) در یک سخنرانی فرمودند که اینها را هم با واسطه دست نشانده آمریکا می دانند، در اواخر سال 57  و سال 58 این موضوع در عمل ثابت شد و رد پای این گروه ها در حوادث مختلف علیه انقلاب اسلامی مشاهده شد، سازمان مجاهدین خلق از جمله آن گروهها بود که هنوز هم وجود دارد.

حجت الاسلام عمومی اظهار داشت: تغییر در معیارها، هنجارها و باورهای انقلاب از اهداف اصلی آمریکاست، گاهی داده ها صحیح است اما سیستم پردازشگر دستکاری شده و خروجی غلط خواهد بود، اگر معیار پردازش و سنجش تغییر کند، خروجی هم تغییر می کند، تغییر در اولویتها و جهت گیریها و مواضع سیاسی حکومتی انقلاب اسلامی هدف عمده دیگر آمریکاست.

وی افزود: استحاله فکری، اعتقادی و فرهنگی از برنامه های اصلی استکبار در ایران است، القای احساسات و هیجانات خاص با استفاده از حوادث اجتماعی یا حتی حوادث طبیعی از اهداف دیگر آمریکاست، ممکن است مناسک و ظواهر دینی باشد اما درون چیز دیگری را نشان دهد، رهبر معظم انقلاب می فرمایند «دشمن به جایی رسیده که حاضر است ظاهر نظام اسلامی و نام آن باشد و حتی یک روحانی هم در صدر رهبری نظام باشد اما انقلاب را از درون از محتوای اصلی خالی کند».

مردم رکن اصلی هر حکومتی هستند/ دشمن با القای ناکارآمدی نظام مشارکت مردم را نشانه گرفته است

مدیر مدرسه عالی فقه دارالهدی تصریح کرد: القای ناکارآمدی حکومت و کاستن از اقبال مردم به حفظ حکومت هدف مهم دیگری است که آمریکا آن را با جدیت دنبال می کند، مردم رکن اصلی هر حکومتی هستند و به همین دلیل هم ائمه اطهار(ع) در عمل نتوانستند خلافت و حکومت را در دست بگیرند، اما امروز دشمن می خواهد این مشارکت مردمی را از بین ببرد.

حجت الاسلام عمومی گفت: کاهش انسجام اجتماعی در جامعه و نظام هدف مهم دیگر استکبار برای شکست انقلاب اسلامی است، تشدید اختلافات قومی و سیاسی راهبردی برای رسیدن به این مهم است، تشدید واگرایی قومی بسیار برای استکبار مهم است، حتی گاهی رد این واگرایی در برخی صحبتهای مسؤولان سیاسی کشور هم دیده می شود و در انتخاباتها به این واگرایی دامن زده می شود.

وی بیان داشت: تضعیف فرهنگ و قطع ارتباط مردم با پیشینه ملی و مذهبی آنها و تضعیف روحیه و ایجاد انفعال در مردم و ترویج فساد اخلاقی در میان جوانان هم اهداف دیگر آمریکا و استکبار جهانی است، سست کردن همت در مردم و به خصوص نسل جوان ما دغدغه دیگر استکبار در ایران است.

آمریکا می خواهد نخبگان را دچار خطای محاسباتی کند

مدیر مدرسه عالی فقه دارالهدی اظهار داشت: دشمن القا می کند که دین قادر به حضور قوی در عرصه سیاست و اجتماع نیست و این خیلی مهم است، کاهش قدرت تحلیل نخبگان جامعه و دچار شدن آنها به خطای محاسباتی هدف دیگری است که از سوی استکبار در جمهوری اسلامی دنبال می شود.

حجت الاسلام عمومی گفت: امروز گرایش به تئوری سازیهای جدید بر اساس اندیشه های غربی و مطرح کردن آن با ژستهای جدید و ارائه یک تصویر تاریک از آینده به مردم به شدت از سوی دشمنان نظام دنبال می شود، ایجاد فاصله میان انقلاب اسلامی و دوستداران آن در سایر نقاط جهان شیوه مهم دیگر آمریکا برای انهدام تفکر استکبارستیزی در جهان است. دامن زدن به ناامنی واغتشاشات هم از سوی استکبار به شدت در ایران دنبال می شود.

‏امام (ره) می فرمایند «همه باید بدانند که ایران ‏کشوری است که رسماً با آمریکا می جنگد»

وی ابراز داشت: امام(ره) درباره دخالت بیگانگان در مراکز علمی و دانشگاه ها برای عقب نگه داشتن مردم ایران و مسلمانها می فرمایند «ما هفتاد سال یا بیشتر است که دانشگاه داریم و نگذاشتند که در دانشگاه ها درست درس بخوانند، نمی گذارند ما رشد کنیم، دستشان را بردارند ایرانی هم رشد می کند، چون اگر ما رشد کنیم منافع استکبار در خطر است، عقب نگه داشتن برای خوردن مال شرق است».

مدیر مدرسه عالی فقه دارالهدی با اشاره به تأکید امام خمینی(ره) بر دشمنی آمریکا با ایران و کشورهای مسلمان در مسائل مختلف، اظهار داشت: امام(ره) می فرمایند «دردآورترین موضوع کشورهای تحت سلطه آمریکاست، دولت آمریکا به عنوان قدرتمندترین کشورهای جهان برای بیشتر بلعیدن کشورهای تحت سلطه از هیچ کوششی فروگذار نمی کند، آمریکا با تبلیغات وسیعش که به وسیله صهیونیزم بین الملل برنامه ریزی می شود خون مردم جهان را میمکد، گویی کسی جز او در جهان حق حیات ندارد».

حجت الاسلام عمومی  بیان داشت: امام خمینی(ره) در آن زمان بر دشمن دانستن علنی آمریکا تأکید می کنند و در جایی می فرمایند «همه باید بدانند که ایران کشوری است که رسماً با آمریکا می جنگد، ذکر این مسائل ضرروی است که درگیریهای غرب کشور به محتوای انقلاب اسلامی ما مربوط می شود که بر پایه استقلال ما نهاده شده است اما مردم ما مرگ سرخ را به زندگی ننگین ترجیح می دهند»./201/869/ب1

ارسال نظرات