۱۱ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۵
کد خبر: ۴۷۷۱۳۵
همزمان با دهه فجر؛

614 عنوان برنامه فرهنگی و هنری در آذربایجان غربی اجرا می شود

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی گفت: 614 عنوان برنامه در قالب سه کمیته اقلیتهای دینی، فرهنگی و هنری و مساجد به مناسبت گرامیداشت ایام الله دهه فجر اجرا می شود.
حجت الاسلام کریمی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، حجت الاسلام محمدباقر کریمی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی پیش از ظهر امروز در نشست خبری در تشریح ویژه برنامه های ایام الله دهه فجر، اظهار کرد:614 عنوان برنامه در قالب سه کمیته اقلیتهای دینی، فرهنگی و هنری و مساجد به مناسبت گرامیداشت ایام الله دهه فجر اجرا می شود.

وی به برگزاری جنگ شادی، جشنواره شعر و موسیقی و نمایشگاههای عکس و گرافیک اشاره و اضافه کرد: همچنین در ایام الله دهه فجر دو تئاتر در شهرستان های ارومیه و مهاباد به روی صحنه می رود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی از برگزاری جشنواره فیلم فجر از 14 تا 21 بهمن همزمان با تهران و دیگر استانها در ارومیه خبر داد و بیان داشت: با توجه به عدم استقبال مردم استان در سال های گذشته از جشنواره فیلم های فجر در استان، پیشنهاد کننده برگزاری این جشنواره در استان نبودیم که البته بنابر صلاحدید مرکز امسال نیز شاهد اکران فیلم های فجر در ارومیه خواهیم بود.

حجت الاسلام کریمی به ضعف فرهنگی در استقبال از آثار هنری و جشنواره های فیلم فجر اشاره و ابراز کرد: امسال هر چند که آثار خوبی گردآوری شده اما استقبال مطلوبی از سوی مردم را متصور نیستیم.

وی با بیان اینکه هر روز دو فیلم در سینما ایران در سه سانس اکران می شود، گفت: فروش بلیتهای جشنواره در یک پکیج شامل هشت فیلم است و تا 24 امشب حق خرید اینترنتی بلیتها وجود دارد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی تصریح کرد: این جشنواره هیچ منفعت ریالی برای فرهنگ و ارشاد اسلامی و حوزه هنری ندارد و درآمد آن برای فیلم سازان و تهیه کنندگان فیلم  لحاظ می شود.

حجت الاسلام کریمی با اشاره به ساخت فیلم بلند درناهای کاغذی، افزود: این فیلم به بمباران شیمیایی سردشت و به نوعی ارتباط آن با بمباران اتمی هیروشیما و ناکازاکی ژاپن، می پردازد و در حال حاضر در حد انتخاب بازیگر پیش رفته است.

وی به برگزاری 380 عنوان برنامه و جشنواره مردمی در مناطق حاشیه نشین و کمتر برخوردار اشاره کرد و ادامه داد: ساعت 9 صبح فردا به مناسبت ورود امام راحل(ره) سرودهای انقلابی از مساجد پخش شده و زنگ مدارس و ناقوس کلیساها به صدا در می آید.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی خبر داد: نمایشگاهی از کارهای دستی و هنری بانوان اقلیتهای دینی در محله چهاربخش دایر می شود.

وی به برگزاری شبهای شعر در دهه فجر اشاره و اظهار کرد: مراسمی با عنوان «با عنوان استاد شهریار در شکوه شعر انقلاب اسلامی» برگزار و از آثار ارزنده استاد شهریار شامل دفتر شعر به خط و امضای استاد، کتب کتابخانه، قالی منتسب به کمال الملک، دفترهای یادداشت و تمرین شعر استاد شهریار رونمایی می شود.

وی با بیان اینکه فیلم شهید باکری از سوی استانداری آذربایجان غربی پیشنهاد داده شده است، گفت: در این مورد هنوز اقدامی حتی در حد نوشتن فیلمنامه صورت نگرفته است.

دبیر شورای فرهنگ عمومی استان با اشاره به تلاش برای ثبت حادثه دوم بهمن ارومیه، اظهار کرد: در سالهای گذشته اقدامات برای ثبت حماسه دوم بهمن به شکل قانونی انجام نگرفته بود، خوشبختانه هفته پیش این موضوع در شورای فرهنگ عمومی طرح شد و با تصویب اعضا مدارک برای بررسی به شورای فرهنگ عمومی کشور ارسال شد./936/202/ب2

ارسال نظرات