۱۱ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۲:۱۵
کد خبر: ۴۷۷۳۱۰

برنامه های دستگاه های فرهنگی هنری استان قم در دهه فجر

وحید فرجی سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم و دبیر کمیته فرهنگی و هنری ستاد گرامیداشت دهه فجر در استان قم برنامه های این کمیته را اعلام کرد.
وحید فرجی

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم، وحید فرجی با اشاره به برنامه های کمیته فرهنگی و هنری ستاد گرامیداشت دهه فجر استان قم گفت: طی جلسات متعددی که از ماه های پیش جهت انسجام برنامه های فرهنگی هنری دهه فجر تشکیل داده ایم، اهم برنامه های دستگاه ها تنظیم شده و با یک هماهنگی و هم افزایی مناسب میان نهادها به استقبال این ایام مبارک و ارزشمند خواهیم رفت.

فرجی در خصوص برنامه های اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در دهه مبارکه فجر گفت:  اجرای نمایش خیابانی در ١٠ نقطه از شهر، برپایی دو نمایشگاه کتاب در دو بخش سلفچگان و جعفریه، دیدار با خانواده معظم شهدا، اهدا کتاب و تجهیز کتابخانه‌های مدارس، پایگاه‌های مساجد و ....، برگزاری سی و پنجمین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر، برگزاری کارگاه آموزشی ویژه کارکنان و خانواده‌ها با موضوع«گفتمان انقلاب»، «بنیان‌های حکومت اسلامی و ولایت فقیه»، همایش مدیران موسسات قرآنی با حضور معاون وزیر، همایش دختران زینبی با مشارکت کانون های مساجد و شب شعر انقلاب ویژه بانوان از جمله برنامه هایی ست که در واحدها و انجمن های مختلف این اداره کل در دست اقدام و برگزاری می باشد.

دبیر کمیته فرهنگی و هنری ستاد گرامیداشت دهه فجر در ادامه گفت: کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان نیز با برپایی مسابقات ورزشی جام فجر آفرینان در هفت رشته (فوتسال، والیبال، تنیس، دوچرخه سواری، دومیدانی و ...)، تقدیر از نماز یاوران در سطح ١٤٠ مسجد استان قم، اهدا تجهیزات به ١٥ کتابخانه، محافل باشکوه دهه فجر در ١٠ شب و در ١٠ مسجد و برگزاری محفل انس با قرآن کریم در بیت امام (ره) به استقبال سالروز پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی ایران خواهند رفت.

فرجی افزود: اجرای طرح نیابت، ویژه برنامه‌های داوطلبان و اعضای جوانان من جمله بازدید از موزه عبرت و برنامه کوهنوردی و پیاده‌روی، برگزاری مسابقات وبلاگ‌نویسی ویژه داوطلبان، برگزاری کارگاه‌های آموزشی، آغاز فعالیت تیم واکنش سریع، برگزاری مسابقات مختلف فرهنگی هنری ویژه داوطلبان و جشن انقلاب ویژه کارکنان و داوطلبان نیز از برنامه هایی ست که جمعیت هلال احمر استان قم برای دهه فجر تدارک دیده است.

سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم در خصوص برنامه های بنیاد حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس قم نیز گفت: رونمایی از ١٠ عنوان کتاب، گرامیداشت سالگرد عملیات والفجر ٨ و تجلیل از رزمندگان شرکت کننده در این عملیات، دیدار و سرکشی از خانواده شهدای خلبان نیروی هوایی ارتش، مدافع حرم و مراسم غبارروبی و عطرافشانی یادمان‌های شهدای گمنام از برنامه های این دستگاه انقلابی می باشد.

وی افزود: سپاه علی بن ابیطالب استان قم نیز برگزاری اردوی بازدید از موزه عبرت، برپایی یادواره شهدا و ویژه برنامه آبروی محله، برپایی ١٠ مراسم جنگ شادی ویژه مدارس استان، بیان خاطره روزهای انقلاب در سطح سپاه پایگاه‌های بسیج و برگزاری تئاتر خیابانی به مناسبت دهه فجر توسط بسیج هنرمندان را در دستور کار دارد.

فرجی ادامه داد: برپایی پنج محفل قرآنی در بخش‌ها، ٣٠ جشن در٣٠ روستای استان قم، جشن در مجتمع نور و برگزاری جشن در ١٠ مسجد استان قم نیز از جمله برنامه هایی ست که اداره کل تبلیغات اسلامی استان قم برای گرامیداشت دهه فجر به کمیته فرهنگی و هنری معرفی کرده است.

سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم اضافه کرد: جشن انقلاب ویژه بانوان، نشست با سازمان‌های مردم‌نهاد و نشست با نخبگان نیز از برنامه های اداره کل امور بانوان و خانواده استانداری قم می باشد.

فرجی در خصوص برنامه های اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی قم نیز اظهار داشت: تجلیل از خانواده شهدا و جشن انقلاب ویژه کارکنان از برنامه های این دستگاه فرهنگی ست.

دبیر کمیته فرهنگی و هنری ستاد گرامیداشت دهه فجر خاطر نشان ساخت: صدا و سیمای مرکز قم نیز برنامه های متعدد و متنوعی را ویژه گرامیداشت سالروز پیروزی انقلاب اسلامی تدارک دیده که از جمله آن می توان به ویژه برنامه‌های صبح و عصرگاهی رادیو قم، شعر انقلاب (معرفی هنرمندان انقلابی و انعکاس برنامه‌ها)، مستند رادیویی، گفتگو با مسئولین در راستای تشریح خدمات نظام جمهوری اسلامی در استان قم، ویژه برنامه‌های جشن انقلاب «میثاق» و ١٥ گزارش خبری با عنوان «ریشه‌های انقلاب اسلامی و دستاوردهای آن» اشاره کرد.

فرجی در پایان تصریح کرد: دستگاه های دیگری نیز عضو کمیته فرهنگی هنری ستاد گرامیداشت دهه فجر بوده اند که جمع بندی برنامه های آنها تاکنون به دبیرخانه کمیته نرسیده و به محض وصول اهم برنامه های ایشان اطلاع رسانی لازم صورت خواهد گرفت.

وی تاکید کرد: حوزه هنری انقلاب اسلامی نیز برنامه هایی نظیر شب شعر مهر و ماه، نشست شعر کودک و نوجوان، محفل خاطره امدادگران و گالری شهری انقلاب را طراحی کرده است.

سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم در خصوص اهم برنامه های اداره کل کتابخانه های عمومی استان قم گفت: برکزاری کانون های ادبی در کتابخانه های عمومی، نشست های تخصصی کتابخوان ویژه پیروزی انقلاب اسلامی، همایش ها و برنامه های متنوع ویژه کودکان و نوجوانان و دیدار با خانواده های معظم شهدا نیز از برنامه های این نهاد فرهنگی می باشد.

فرجی در ادامه اظهار داشت: اداره کل آموزش و پرورش استان قم نیز برنامه هایی نظیر گلبانگ انقلاب در سراسر مدارس استان، حضور یکپارچه دانش آموزان و معلمان در آئین میهمانی لاله ها و نماز جمعه ١٥ بهمن و راهپیمایی ٢٢ بهمن، برگزاری مسابقات متعدد فرهنگی هنری ورزشی ویژه کارکنان، فرهنگیان و دانش آموزان، اجرای طرح گردشگری"اتوبوس انقلاب"، برگزاری نشست های بصیرتی، برگزاری همایش"من انقلابی ام"، برگزاری جلسات "خمیه معرفت"و بازدید از بیت حضرت امام خمینی(ره) را جهت گرامیداشت پیروزی انقلاب اسلامی تهیه و تدارک دیده است./872/د102/ج

ارسال نظرات