۱۴ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۳:۱۵
کد خبر: ۴۷۸۱۵۰
کارشناس مذهبی:

پذیرش ولایت فقیه مقدمه تبعیت از ولایت حجت الهی است

حجت الاسلام دانشمند با بیان این که نوری که امروز در قلب انسان با ولایت حجت خداوند متعال زنده است نباید خاموش شود چراکه این نور عامل سعادتمندی است، گفت: به واقع پذیرش ولایت فقیه مقدمه تبعیت از ولایت حجت الهی است.
حجت الاسلام دانشمند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تربت حیدریه، حجت الاسلام مهدی دانشمند، امشب در مهدیه تربت حیدریه با بیان این که در آیت الکرسی عبارتی آمده که کلید همه مشکلات بشر بوده و بلا را از جان بشریت مصون می دارد، گفت: با تامل در روایت می توان دریافت که ولایت خدا عامل خروج از ظلمات به سمت نور است و بشریت از هرگونه آسیب مصون می دارد.

وی با بیان این که ولایت در مفهوم سرپرستی در قرآن آمده و اولین نوع از آن ولایت پدر و مادر است، گفت: ولایت پدر و مادر هر دو یکی است اما حرمت مادر حرمت در مفهوم دیگر و خاصی به کار رفته است.

حجت الاسلام دانشمند با بیان این که واکنش فرزند با صدا زدن پدر و مادر در هنگام نماز متفاوت است و باید دو نوع برخورد داشته باشد، بیان کرد: اگر کسی در نماز باشد و پدرش صدایش بزند باید نماز را قطع و بلند سبحان الله بگوید اما اگر مادرش او را بخواند، باید با قطع نماز به سوی او بشتابد و فرمان مادر خود را اطاعت کند.

خطیب توانمند کشوری با بیان این که آموزش درست ولایت پدر و مادر پذیرش سایر ولایت ها را راحت و آسان میسر کند، تصریح کرد: انسان ها همچون دانش آموز سوم ابتدایی هستند که اگر پایه را به خوبی آموزش نبینند در بزرگسالی گرفتار مشکلات بزرگتری خواهند شد، در زمینه ولایتمداری نیز پایه اصلی پذیرش ولایت والدین است و به همین سبب پیامبر گرامی اسلام(ص) اینطور فرمودند که رضایت خداوند به لبخند پدر و مادر و دشمنی پروردگار نیز در دشمنی با آنان است.

پذیرش ولایت پدر و مادر اولین پایه ولایت حجت الهی است

وی پذیرش ولایت پدر و مادر را پایه اول ولایت دانست و با بیان این که هر کس به دنبال ولایت مداری و تبعیت از امام زمان به عنوان حجت خداوند است، باید پایه خود را تقویت کند، تصریح کرد: جوانان در رضایت پدر و مادر خود بکوشند.

حجت الاسلام دانشمند با بیان این که داوود نبی صدای بسیار زیبایی داشت آنگونه که خود نیز هنگامی که می خواند به گریه می افتاد، بیان کرد: او به خداوند متعال گفت آیا کسی از من بنده تر، عابد تر و به بیان واقع خالص تر نیز حضور دارد؟ 

سخنران مهدیه تربت حیدریه با بیان این که جنس عصمت حضرت داوود با عصمت پیامبر گرامی اسلام از زمین تا آسمان تفاوت دارد، اظهار کرد: پس از این که او تصور کرد از همه خالص تر است، خداوند متعال به او گفت کسی نیز هست که خالص تر است اما پیامبر نیست و او کشاورزی است که در جوانی بالای پشت بام از کف پایش  به صورت غیر تعمدی گل بر چهره مادرش پرت شد و تا کنون همواره استغفار نموده و در حال گریه، شیون و زاری مداوم است.

وی ادامه داد: این کشاورز هفتاد سال گریه می کند که خاک بر سر من که بر صورت مادر خود گل ریخته ام، در حقیقت پیرمرد هفتاد ساله، 50 سال است که گریه می کند در صورتی که خبطی کرده اما گناهی مرتکب نشده و حضرت داوود مامور شد نزد او برود تا بگوید خداوند متعال مادرت را در بهشت جای داده و برای تو گناهی ننوشته است؛ هنگامی که حضرت داوود رفت کشاورز گفت اگر نبی خدا نبودی جز سلام ذکر استغفار خود را تعطیل نمی کردم.

حجت الاسلام دانشمند با بیان این که این کشاورز پس از شنیدن این که خداوند برای او گناهی ننوشته سجده شکر کرد، گفت: هنگامی که مرد کشاورز به سجده رفت در همان حال از دنیا رفت.

خطیب توانمند کشوری با بیان این که اسلامی که ما قبول داریم اسلامی از خودمان و خلاف اسلام قرآن است، بیان کرد: اسلام قرآن، اسلام هیچکس نیست و این اسلامی که اجازه می دهد تهمت زده، غیبت کرده و حرامخواری کنیم را عده ای خودشان درآورده اند.

وی ادامه داد: در محله پدری ما در اوایل طلبگی بقال محل به من گفت از آن انسان زیبا چه خبر؟ در ابتدا من منظور کلامش را متوجه نشدم اما بعد ها گفت حضرت مهدی(عج) را می گویم، شنیدم تو طلبه شده ای، آیا آقا را ندیده ای؟

اهمیت و منزلت آموزگاران فقه اهل بیت به مردم در جامعه اسلامی

حجت الاسلام دانشمند با بیان این که این بقال تنها خود را محدود به فروختن ماست و پنیر نکرده بود بلکه از همان اوایل طلبگی من را با امام زمان(عج) آشنا کرد و او استاد واقعی من بود، اظهار کرد: او در حقیقت به من صرف و نحو یاد نداد بلکه باب معرفتی را برای من باز کرد که تو امروز مولایی به نام حضرت مهدی(عج) را در اختیار داری.

سخنران برجسته مهدیه تربت حیدریه با اشاره به ضرورت پذیرش ولایت معلم و استاد خاطر نشان کرد: خداوند ولی خود را فرستاد  تا مردم از گمراهی و ظلمت به سمت نور و حقیقت راهی شوند و این بیانگر اهمیت استاد و راهنما برای هر یک از بشریت است، روز قیامت در صحرای محشر آقایی با صورت و ردای بهشتی می آید، همه می گویند این کیست. بیان می شود این همان روحانی محله تان است که شما پای منبر او می نشستید و فقه اهل بیت را به شما می آموخت.

ضرورت پذیرش ولایت مراجع تقلید در آموزش علم و دین

وی سومین ولایت را از آن مرجع تقلید و طبیب توانا دانست و یادآور شد: اگر پزشک متخصص متدین تشخیص بدهد که شما نباید روزه بگیرید دیگر روزه بر شما حرام شده و ترک آن لازم می شود، به واقع اسلام برای تخصص و علم ارزش قائل است؛ گاهی دکتر بی دین بوده و علما می گیوند اگر دکتری تشخیصش بر ترک فعلی بود احتیاطا به دو متخصص دیگر نیز باید مراجعه کرد.

حجت الاسلام دانشمند با بیان این که ولایت مرجع تقید، ولایت همسر و پس از آن پذیرش ولایت فقیه از ضروریات است، بیان کرد: با پذیرش ولایت های مذکور زمینه لازم برای پذیرش ولایت حجت خداوند فراهم می شود و پذیرش ولایت حجت خدا به معنای قبول ولایت الهی در صراط مستقیم و راه ولی الله است.

خطیب توانمند کشوری با بیان این که عده ای نزد امام زمان(عج) ضعف دارند چرا که پایه ولایت امام زمان(عج) را آموزش ندیده اند، اظهار کرد: برخی ها زیربار مرجع تقلید نمی روند و ادعای آن را دارند که خود می فهمم و هرگز تسلیم نمی شوند.

وی ادامه داد: نوری که امروز در قلب انسان با ولایت حجت خداوند متعال زنده است نباید خاموش شود چراکه این نور عامل سعادتمندی است، به واقع پذیرش ولایت فقیه مقدمه تبعیت از ولایت حجت الهی است اما متاسفانه امروز عده ای با آنکه در ظلمت زندگی می کنند فکر می کنند در نور و روشنایی هستند همانگونه که کسی چهل سال سامری است اما خودش اطلاعی ندارد و امیدواریم ما از دسته آنانی که در ظلمت محض هستند نباشیم./201/864/ب1

ارسال نظرات