۱۹ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۱:۰۹
کد خبر: ۴۷۹۳۴۸
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی:

تحقق تمدن نوین اسلامی درگرو روحیه جهادی و انقلابی است

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با اشاره به نقش نخبگان به‌ویژه روحانیان و دانشجویان در ساخت تمدن اسلامی، گفت: تحقق تمدن نوین اسلامی مورد نظر رهبر معظم انقلاب درگرو داشتن روحیه جهادی و انقلابی است.
حجت الاسلام یعقوبی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد، عصر امروز در دیدار با رییس، اساتید و دانشجویان دانشکده علوم قرآنی بجنورد، با گرامیداشت ایام‌الله دهه فجر، اظهار کرد: باید همه ما قدردان نعمت انقلاب بوده و از آن حفاظت و حراست کنیم.

وی افزود: امام خمینی (ره) سفره گسترده انقلاب اسلامی که تحفه‌ای الهی بود را برای ما به یادگار گذاشت؛ ازاین‌رو همه ما باید قدردان این نعمت الهی باشیم و از آن پاسداری کنیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با اشاره به نقش و جایگاه قرآن در انقلاب و نظام اسلامی، اضافه کرد: امام راحل انقلابی اسلامی را بر مبنای قرآن پایه‌ریزی کرد و به آن رنگ و بوی قرآنی داد.

وی با اشاره به رمز ماندگاری انقلاب اسلامی، خاطرنشان کرد: به دلیل آنکه انقلاب ایران بر محور خدا حرکت می‌کرد و انسان‌محور نبود، ماندگار و استوار شد.

رییس شورای فرهنگ عمومی استان خراسان شمالی در ادامه با اشاره به نقش دانشجویان در پیروزی انقلاب اسلامی و استحکام و استمرار نظام دینی، اظهار کرد: دانشجویان در پیروزی انقلاب و تشکیل نظام مقدس جمهوری اسلامی نقش زیادی داشتند؛ به همین دلیل اکنون هم از دانشجویان انتظار می‌رود پیش تازان حرکت‌های انقلابی باشند.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی اظهار کرد: قبل از انقلاب، دانشگاه و دانشجویی محدود به افراد خاص بود؛ اما به فضل الهی و پیروزی انقلاب اسلامی امروزه در اکثر شهرها شاهد تأسیس دانشگاه هستیم.

وی تأکید کرد: البته هنوز علوم انسانی ما غربی است در حالی که انتظار می‌رود علوم انسانی مبتنی بر آموزه‌های قرآنی به دیگران شناسانده شود.

امام جمعه بجنورد اضافه کرد: امروز جوانان مملکت ما از روحیه جهادی و انقلابی بسیار خوبی برخوردارند و با داشتن علم، دانش و تقوا می‌توانند در ساختن تمدن نوین اسلامی اثرگذار باشند.

وی با اشاره به نقش نخبگان به‌ویژه روحانیان و دانشجویان در ساخت تمدن اسلامی، افزود: تحقق تمدن نوین اسلامی مورد نظر رهبر معظم انقلاب درگرو داشتن روحیه جهادی و انقلابی است./202/9314/ب1

ارسال نظرات